הרב עובדיה ינותח

מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, הרב עובדיה יוסף, יעבור היום ניתוח בגבו, לאחר שבשבת האחרונה לא היה מסוגל לתת את שיעורו השבועי

חדשות כיפה אלעד רותם 11/01/09 00:00 טו בטבת התשסט

הרב עובדיה ינותח
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

הרב עובדיה יוסף צפוי לעבור היום (א) אחר הצהריים ניתוח בבית החולים הדסה עין כרם, עקב שבירת אחת החוליות בגבו. למרות שמדובר בניתוח פשוט יחסית, חוששים בסביבתו של הרב מן הניתוח בשל גילו (89). עם זאת, הרב יוסף מתעקש לעבור את הניתוח שכן הכאבים שהוא חווה אינם מאפשרים לו ללמוד תורה.


במהלך השבת האחרונה חש הרב עובדיה יוסף ברע, ובמוצאי שבת לא היה מסוגל למסור את שיעורו השבועי בבית כנסת "היזדים" שבשכונת הבוכרים. הרב דוד יוסף, בנו, נשא דברים במקומו. במאמר המערכת של שבועון ש"ס "יום ליום" נכתב כי "אכן נפל דבר בישראל, לאחרונה מרן מאור ישראל שליט"א שרוי בצער גדול, מדובר בסבל וייסורים קשים מאוד שאינם דבר שבשגרה כלל וכלל. ואנחנו לא קראנו צום ועצרה על כך, לא כופפנו גבינו ולא הלכנו שחי, לא זלגו עינינו דמעות ולא לבשנו שק ואפר. כי הורגלנו שהאב הגדול נושא הכול על שכמו ואינו צריך לנו, רק אנו צריכים לו". כבר לפני כשבועיים פונה הרב יוסף לבדיקות בבית החולים הדסה עין כרם לאחר שחש ברע, ונאלץ לבטל את השתתפותו בכנס גדול של פעילי ש"ס בבנייני האומה.

פרופ יוחנן שטסמן, רופאו האישי של הרב עובדיה יוסף, איננו מודאג במיוחד מן הניתוח. בשיחה לכיפה הוא אומר כי אין מדובר בסכנה בריאותית של ממש: "מצבו של הרב עובדיה יוסף טוב מבחינה בריאותית כללית. כפי שכבר הודיעו, נשברה לו אחת מחוליות הגב. עד עכשיו הוא קיבל טיפול שמרני, ולאחרונה הוחלט לעשות פעולה כירורגית, שתבוצע היום בהדסה עין כרם. הפעולה היא של קיפופלסטיאה (ניתוח המשחזר את מבנה החוליה באמצעות החדרת חומר אקרילי אל תוך החוליה. א.צ)".


קיים סיכון בניתוח?

"לא קיים סיכון. כמובן שקיימות ברקע שלו בעיות רפואיות שהוא החלים מהן, והוא בגיל לא צעיר, אבל כללית זו פעולה די פשוטה, ואנחנו מקווים שבעזרת השם הוא יעמוד בזה בכבוד, בלי בעיה מיוחדת".

אמירת סליחות ותהילים לשלומו של הרב עובדיה תתקיים היום בצהריים מול ביתו שברחוב הקבלן בירושלים. בכותל המערבי יתפללו לשלומו ילדי תלמודי התורה של מעיין החינוך התורני, ואלפי נשים שיגיעו בהסעות מאורגנות מרחבי הארץ. בסביבתו של הרב קוראים לאמירת תהילים כללית בשעה 15:00, והקדשת שיעורי התורה השונים לרפואתו של הרב עובדיה.



לרפואת הרב עובדיה בן גורגיה


שיר למעלות, אשא עיני אל ההרים, מאין יבוא עזרי

עזרי מעם ה עושה שמים וארץ, אל יתן למוט רגלך

אל ינום שומרך. הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל

ה שומרך, ה צילך על יד ימינך.

יומם השמש לא יככה וירח בלילה

ה ישמרך מכל רע, ישמור את נפשך

ה ישמור צאתך ובואך מעתה ועד עולם

(מזמור קכ"א בתהילים)