לא קיבלתם את המייל? הפעם זו באמת לא אשמתכם - תקלה עולמית של מיקרוסופט

מיקרוסופט, ענקית הטכנולוגיה שמחזיקה את המפתחות לתשתיות קריטיות ברחבי הגלובוס, שוב מועדת. לקוחות רבים מדווחים על קשיים טכנים בגישה לשרותי החברה

חדשות כיפה הנהלת הקהילות, חדשות כיפה 30/07/24 23:33 כד בתמוז התשפד

לא קיבלתם את המייל? הפעם זו באמת לא אשמתכם - תקלה עולמית של מיקרוסופט
תקלה ברשת של מיקרוסופט, צילום: shutterstock canva

לקוחות רבים של חברת מיקרוסופט חוו הערב קשיים טכניים בגישה לשירותים שונים של החברה. התקלה, שהורגשה ברחבי העולם, גרמה לשיבושים בשירותי ענן Azure, Microsoft 365 ומערכות נוספות.

לפי הודעת החברה, הבעיה נבעה מ"עלייה בלתי צפויה בשימוש" שהובילה לביצועים נמוכים מהסף המקובל. כתוצאה מכך, משתמשים נתקלו בשגיאות לסירוגין, פסקי זמן ועיכובים משמעותיים בגישה לשירותים.

מיקרוסופט דיווחה כי צוותי הנדסה רבים גויסו כדי לאבחן ולפתור את הבעיה. בשעות האחרונות החברה דיווחה על שיפור בזמינות השירותים, אך הודיעה כי היא ממשיכה לבדוק את הנושא.

אירוע זה מתרחש פחות משבועיים לאחר תקלה גלובלית קודמת במערכות מיקרוסופט, שנבעה מעדכון תוכנה שגוי של חברת אבטחת הסייבר CrowdStrike. התקלה הקודמת גרמה לשיבושים נרחבים בחברות תעופה, בנקים וקמעונאים גדולים ברחבי העולם.

התקלה עלולה להשפיע משמעותית על הדוחות הכספיים של החברה לרבעון השלישי של 2024 שצפויים להתפרסם הלילה. אנליסטים מעריכים כי עלות הנזקים הישירים, יחד עם אובדן הכנסות פוטנציאלי ופיצויים ללקוחות, עשויה להגיע למאות מיליוני דולרים.