לקראת מעבר דירה, וכמובן גם לקראת העברת תכולת עסק מכל סוג שהוא (משרד, חנות, מפעל וכו'), נדרשת היערכות נרחבת מאוד. אחת הפעולות החשובות היא כמובן מציאת חברת הובלות אמינה, ונשאלת השאלה כמה זמן מראש כדאי לבקש הצעות מחיר. באופן עקרוני התשובה היא מוקדם ככל האפשר, כדי שתוכלו לסמן V על המרכיב המרכזי בהשלמת השינוי המשמעותי - אבל כדאי לדעת שיש למשל הבדלים בין עונות השנה, ועוד פרמטרים שמומלץ להקדיש להם תשומת לב.

ההבדלים בין עונות השנה

בקיץ שירותי הובלות בתל אביב והמרכז, ובעצם גם באזורים אחרים בארץ, זוכים לביקוש גבוה במיוחד. משפחות עוברות דירה בגלל שהן לא רוצות להוציא את הילדים מהמסגרות באמצע שנת הלימודים, סטודנטים מחפשים דירה לקראת תחילת שנת הלימודים האקדמית, וגם מזג האוויר החמים נתפש כמתאים יותר לשינויים בחיים.

בהתאם בעונה החמה ההמלצה היא לבקש הצעות מחיר 6-7 שבועות לפני המועד המבוקש, ואולי אפילו חודשיים מראש. מי שיתמהמה עלול לגלות שהחברות המומלצות כבר תפוסות ביום הרצוי, ואפילו בימים הסמוכים. סיכון נוסף הוא לשלם מחיר יקר יותר על ההובלה.

בחורף לעומת זאת תוכלו לבקש הצעת מחיר להובלה גם 3-4 שבועות לפני היום האופטימלי מבחינתכם. מצד שני אם אתם כבר יודעים שאתם מתכננים לעבור דירה, כדאי להקדים ולקבוע מועד וכך גם להשלים את ההתקשרות עם חברת ההובלה - כדי לדעת בוודאות שהמרכיב הזה במעבר כבר טופל ואין צורך להקדיש לו עוד זמן יקר.

על מה חשוב להקפיד כשמבקשים הצעות מחיר?

כשיוצרים קשר עם החברות השונות שמספקות שירותי הובלות בתל אביב והמרכז, וגם בצפון ובדרום, מומלץ לפרט את כל הנתונים הרלוונטיים: היקף התכולה (בלי להחסיר שום מכשיר חשמלי גדול או רהיט משמעותי!), מידת המורכבות הצפויה להעמסה ולפריקה (אם למשל חדר המדרגות צר, אל תסתירו את המידע מהמובילים), ועוד. רק כך הצעת המחיר שתקבלו תהיה כזו שעומדת במבחן המציאות, ותימנע מכם ומצוות ההובלה עוגמת נפש בזמן אמת, כשהם יגלו מידע שלא הועבר אליהם.

עוד דגש חשוב הוא הסכם מסודר - שמפרט בדיוק את היקף התכולה מצד אחד ומצד שני את המחיר תמורת השירות. אל תשכחו לוודא שבהסכם מופיע התאריך, כולל השעה, ובמיוחד אם ביקשתם הצעת מחיר זמן רב מראש.

כיצד נקבעת הצעת מחיר להובלת דירה?

כאמור על-מנת לשריין מוביל מומלץ דרך הובלות באביב בחרו אזור שירות להובלה, רצוי ליצור איתו קשר כחודש וחצי ואפילו חודשיים לפני מועד המעבר. בכל מקרה כדאי לפנות למספר חברות הובלות, וכך לבצע סקר שוק מקיף. המרכיבים העיקריים בהצעת המחיר הם היקף התכולה והמרחק בין הנקודות, כשגם לשאלה האם נדרש מנוף יש מן הסתם השפעה. פרמטר נוסף הם מועד מתן השירות - בקיץ הוא לרוב יקר יותר בהשוואה לחורף.

מובילים ותיקים ומיומנים יוכלו לתת לכם הצעה אטרקטיבית במיוחד בזכות היכולת שלהם להשלים כל עבודה ביעילות ובמהירות, אבל כמובן שהאחריות שלכם היא לבחון גם את רמת החברה ולא רק את המחיר שהיא מבקשת.

צריכים הובלה בתל אביב והמרכז? פנו להובלות באביב: https://www.aviv-moving.co.il