ברכבת ישראל מגבשים מתווה לחזרת הפעילות של קווי הרכבות בין הערים, כאשר על פי המסתמן, החזרה תהיה הדרגתית ותיעשה בשני שלבים כאשר חלק מן הקווים יחזרו לפעול ב- 17 למאי, בעוד קווים נוספים יחזרו לפעילות מאוחר יותר.

על פי המסתמן, רכבת השרון, הרכבת המחברת בין אשקלון לתל אביב והמקטע שבין תל אביב לנתניה - לא יפתחו בשלב הראשון. המשמעות היא שגם תחנות הביניים במקטע זה, תחנות תל אביב האוניברסיטה, הרצליה, בית יהושע וממלכת ספיר לא יופעלו והרכבת לא תגיע אליהן. בנוסף, קו הרכבת שבין ירושלים תל אביב יגיע עד תחנת ההגנה.

אי לכך, ברכבת ישראל עובדים דנים באפשרות להפעיל שאטלים שיתנו את המענה התחבורתי לאנשים במקטעים שלא יחזרו. בשלב השני של החזרת הרכבות, שצפוי ל-1 ביוני, כלל התחנות צפויות להיפתח. ברכבת ישראל מדגישים כי גם לאחר החזרה לשגרה, יחולו הגבלות על הנוסעים - ביניהן הצפיפות המותרת בקרונות והמיגון הנדרש על ידי משרד הבריאות.

נזכיר, כי בסוף אפריל הודיע שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' על הכוונה להחזיר את הרכבת לפעילות לקראת אמצע מאי. ההחלטה להחזיר את הפעילות בהדרגה נובעת גם מהצורך לסיים עבודות תשתית וחשמול בקווי הרכבות. עם תום העבודות, הקווים יוכלו לחזור לשגרה מלאה.