אולי זה מקרי, אבל התזמון של חג הפסח יחד עם הסגר הקורונה בו מצוי העולם כולו בתקופה האחרונה גרם לדברים לקבל זווית קצת אחרת. הנה אנחנו, בהפסקה מהכל, מחפשים כל היום מה לעשות כדי להעביר את היום. משבר הקורונה הנוכחי, מעבר לסכנה הבריאותית, גרם לנו להסתכל פנימה באמת ולשאול את עצמנו מה אפשר לעשות עם כל הזמן הזה. אם אתם נמצאים בבית עם משפחה גדולה בוודאי כבר הבנתם שלבחירות שלכם לגבי מה לעשות יש משקל גדול באיך שהזמן עובר כי ברור שבלתי אפשרי לשבת מול המסך ולחפש סדרות חדשות לצפייה כל היום, צריך קצת לצאת מהקופסה. מצד שני, גם יציאות מהבית צריך לעשות בזהירות וכמה שפחות, כדי לשמור על בריאותנו ובריאות הסביבה. אז עשינו את זה בשבילכם, מוכנים?

טלוויזיה ומסכים: לא בכדי נבחרו המסכים להיות הראשונים. לילדים קל מאד להיגרר לשעות של צפייה במסכים בעוד המבוגרים נגררים בנקל לצפייה בחדשות ובסדרות בבינג'. לכן, כדאי לבחור רשימה מצומצמת ואיכותית של סדרות, סרטים ותכנים שבהם תצפו, כמובן במסגרת זמן מסוימת. הטיפ הנוסף הוא פשוט לא להדליק שלא לצורך פשוט כי קשה לכבות.

לקום ולהתלבש: לשמירה על שגרת יום יש תפקיד מכריע בשמירה על המורל המשפחתי. עם בוקר יש לעמוד על כך שהשגרה תישמר, מה שמחייב להתלבש בהתאם לתוכנית, אפילו בבגדי יום-יום. לעיתים, גם יום סידורים מהבית שנעשה דרך האינטרנט ירגיש מחייב יותר עם ירדת מהפיג'מה מגופנו.

שיפוץ הבית: במסגרת הדברים שרצית ללמוד לעשות ושכחת, הנה זמן נפלא ללמוד לשפץ את הבית! כלומר, לא חייבים ללכת לשיפוץ כללי, אבל קצת צבע, מדפים וקיר גבס יכולים להיות בארסנל היכולות של כל אחד ובהחלט יכולים להוות פרויקט משפחתי מעניין.

לכתוב מכתב: זוכרים איך פעם היה כל כך כיף לקבל מכתב? אז הנה רעיון, אפשר ממש לשבת ולכתוב מכתב לקרובים, לחדש קשרים ישנים ואז ממש לחכות שיגיע מכתב תשובה.

שעת כושר: שמירה על כושר חשובה מאין כמוה ובמיוחד בימי הסגר כאשר אנו ממעטים בתנועה. יש להקפיד על להישאר במרחק 100 מטר מהבית ואפילו לעשות חלק מהתרגילים בתוך הבית, אך בשום אופן לא להזניח.

יצירה ביתית: משחק שיצרתם מאפס, מקרמה, צביעה אומנותית של קיר הסלון או משחק רביעיות שהגיתם על בסיס קטגוריות משפחתיות. כל אלה יעבירו למשפחה שעות של הנאה והתוצאה כלל לא משנה, העיקר הינה הדרך שעשיתם יחד.

ללמוד: ללמוד כל דבר שרצית. מספר שלא הצלחת להגיע אליו וישב שנים על המדף, קורס אינטרנטי או שיעור יומי של רב עליו שמעת מחבר. עכשיו יש זמן.

ללמוד להכין אוכל מהיסוד: אפשר בכלל לדמיין ארוחה בה כל המרכיבים שעל השולחן יוצרו על ידך מכלום? זה הזמן. לכבוש לימונים לממרח, להכין לבנה מיוגורט, לגדל עשבי תיבול ואולי אפילו לשתול גינת ירק, אם אפשר. כיף אמיתי לדעת שהמשפחה מייצרת אוכל לעצמה.

לסדר אלבומים: בכל בית יש את מגירת התמונות שמעולם לא סודרו. ניתן להזמין אלבומים ולסדר בהם את התמונות, תוך היזכרות נוסטלגית באנשים ומקומות שלא ראית שנים.

לייפות את הכניסה לבניין: נכון שעבודה בכניסה לבניין בימי הקורונה לא תמיד מתקבלת בעין יפה, אך בהסכמת השכנים ובמרחק הנכון בין אנשים אולי יהיה זה זמן טוב לעשות קצת סדר ויופי בכניסה לבניין או לבית המשותף.

סדר בבית: אמנם אחרי פסח הכל כבר נקי, אך אולי יהיה זה זמן טוב לשנות את סידורו הפנימי של הבית.

לרקוד בבית: לבד או עם כל המשפחה, אפשר לשחרר עצמות ולהרגיש נפלא.

לעשות טיפול לאוטו: בעזרת הדרכה נכונה למי שזאת הפעם הראשונה, ניתן לקנות חלפים ולבצע את הטיפול התקופתי לרכב בחניית הבית. חוויה נפלאה למי שאוהב ללכלך את הידיים עם בונוס של חיסכון עצום בעלויות.

סיכום:

תקופת הסגר יכולה להיות קצת קשה על הנפש, אך אם יודעים לשאול את עצמנו מה אנחנו באמת אוהבים לעשות, אפשר לעשות דברים נפלאים. נסו לעשות דברים חדשים ומרתקים, חפשו סדרות חדשות מומלצות, סרטי חובה שטרם ראיתם, תחביבים שלא הספקתם לפתח ותשמרו על קשר הדוק עם כל המשפחה. זה הכי חשוב.