אנחנו רגילים לשמוע כמה הוא הורס, מתערב וחוצץ ברגעים עם פוטנציאל אינטימי מרגש. איך הוא בין רגע מכניס את כל העולם בין בני זוג שרוצים להיות אוהבים.
נגע בזה עוד רגע, אבל אני רוצה להתחיל דווקא במתנות האינטימיות.
אתחיל בפן אינטימי לא זוגי-  מקבוצת וואטצאפ שיש לשנינו יחד עם כל אחד מהילדים שלנו. זהו אקט שמגדיר קשר ושיח פנימי רק שלנו עם כל אחד מהילדים. זו אמירה שיש לנו ובנו ערוץ פתוח, של מענה ושיתוף שהוא רק בנינו, ויש לו מקום- בקבוצת הוואטצאפ שלנו הפרטית והמיוחדת שלנו. וזה אולי מעיד גם על מקום מיוחד בלב. 
שלב מאוד משמעותי הוא הגדרת שם הקבוצה.
זו הזדמנות להיזכר בכינוי מיוחד או אירוע מכונן בקשר, בדיחה פרטית או חלום משותף שיכול להוות שם לקבוצת הוואטצאפ המשותפת. נוכחות של קבוצה כזו הינה קרקע מדהימה לפיתוח מערכת יחסים אינטימית של שיתוף וקשר.
עוד פוטנציאל אינטימי של הסמארטפון הוא השתתפות ביצירת אוירה אינטימית- השמעת שירים במטרה לעורר אוירה רומנטית או קיצבית שמעוררת אנרגיה זוגית בסופו של יום.
בהשקעה קטנה, הטלפון יכול להפוך את הסלון או את החדר הזוגי שלכם לרחבת ריקודים עם מוזיקה מתאימה כמובן ושידרוג שבו תדליקו את פנס הטלפון (אפשר גם להפוך אותו למהבהב) ועליו תניחו בקבוק מים וזה ייצר תאורה מיוחדת או פליקר של מסיבה...

הטלפון החכם שלכם יכול לרכז עבורכם בקבוצה מיוחדת לכך, או באפליקצית פתקים את רשימות המשימות האינסופיות שיש לעשות ב"עסק הבית המשותף" שלכם וכך לחסוך במעט את הזמן של הדיבור הטכני ולהתפנות קצת יותר למפגש ומהות אינטימים.
אנחנו כמובן, גם ממליצים לכם על קבוצת וואטסאפ אינטימית שלכם, בה לפחות אחת ליום תשלחו מברק אהבה. כך האהבה תהיה שזורה לה, גם בשיגרה.
במוזיאון ישראל יש תערוכה שמשווה בין התכתבות באימוג'ים לכתב חרטומים קדום בסמלים- הירוגליפים.
אז תוכלו לקבוע יום אחד שבו תתכתבו בניכם רק באימוג'ים, רק בשפה של סימנים. ואפשר להמשיך לערב שבו ממשיכים לגלות שפות שמעבר למילים.

דרך הסמרטפון תוכלו להקדיש שיר יומי או שבועי אחד לשניה ולעורר לב רדום ונפש עייפה.
דרך הטלפון תוכלו להתחבר יחד לחברותא זוגית חטופה וזמינה. לרעיונות יצירתיים לבילוי ואהבה
לידע ולמידה שמעשיר ומשדרג תקשורת, משחקיות והשראה.
דרך הטלפון תוכלו לשתף אחד את השניה בצילום מצחיק/ מרגש/ מעורר השראה או פשוט משתף שנתקלתם בו ביומכם כשכל אחד שקוע בעולמו.
תוכלו ליצור מקבץ סלפים יפים שלכם או מצחיקים שישלפו בעת הצורך כשתצטרכו נחמה, חיוך או עידוד.

אנחנו בדרך כלל שומעים ומלמדים על הטלפון כמשמיד כל חלקה טובה של אינטימיות, והפעם- כמו שאנחנו אוהבים לעשות עם מאבקים בחיינו, נתמיר ונטמיר את הסמרטפון מהמבריח של האנרגיה האינטימית לשרת את חיי האהבה והאינטימיות הזוגית.
 

לטורים קודמים

הכותבים: יהונתן ויסכה שומר - בעלי "כלים שלובים", מרכז להתפתחות אישית וזוגית.

מוזמנים להצטרף לקבוצה הנקראת "עונג שבת זוגי". לקבלת קישור הצטרפות לקבוצת הוואצאפ, שלחו בקשה לכתובת המייל: orpnimi1@gmail.com