על הנייר יש לעיר חריש את מה שצריך בכדי להפוך ל "דבר הבא" בתחום הנדל"ן: היא ממוקמת בתוך טבע ירוק בצפון השרון, היא קרובה למגוון של מרכזי תעסוקה, היא נהנית מתשתיות עירוניות חדשות ומתקדמות ויש בה דירות במחירים הנגישים ביותר בישראל, אז מדוע היא לא הצליחה להמריא?

הכול מתחיל ממסה קריטית של צרכנים
עיר צריכה תושבים והרבה, במיוחד כשמדובר בעיר כמו חריש שנבנית בקצב מסחרר וכזו שצפויה לאכלס כ-100,000 תושבים. בשנים האחרונות גדלה חריש בקצב מסחרר ונראה שהגיעה למסה קריטית של תושבים שיוצרים קהילה עשירה ושוקקת. בשנת 2020 תאכלס חריש מעל 20,000 תושבים ותהפוך רשמית לעיר.

"אם עד לפני שנה שנתיים הייתה תחושה של חיים בעיר ריקה, היום המצב השתנה משמעותית. בשנה האחרונה, נפתחו מגוון של מקומות וכבר מרגישים את הדופק של העיר" טוענת דניאלה, תושבת ותיקה של העיר. השנה נפתח המרכז המסחרי וגם עשרות עסקים קטנים. היום כבר אפשר ליהנות ממגוון של חנויות ושום גבר לא חסר. גם בגינות אתה כבר מתחיל להרגיש את הקהילה, טוענת נטע, אחת מהתושבים הראשונים שעברו לחריש.

הקרבה למרכזי תעסוקה זה נכס מרכזי
קרבה למרכזי תעסוקה זהו אחד הפרמטרים החשובים ביותר בקבלת החלטה על מעבר דירה וחריש נהנית מיתרון עצום גם בהיבט הזה. באמצעות הקרבה לכביש 6, תושבי חריש יכולים להגיע בקלות למגוון אזורי תעסוקה כגון:

  • 15  דקות נסיעה לקיסריה
  • 50  דקות נסיעה לתל אביב
  • 30  דקות נסיעה לאזור כפר-סבא ורעננה
  • 40  דקות נסיעה לחיפה

המחירים מתחילים לעלות וימשיכו ב-2020
"לאחר תקופה ארוכה שבה התקשו היזמים למכור דירות בחריש, נמכרו בה 436 דירות ברבעון האחרון" (דה מרקר, 10.10.2019). כותרת זו שהתפרסמה בעיתון דה מרקר מסמנת את תחילתו של השינוי שמתרחש בחריש. עוד נטען בכתבה כי חריש מככבת בראש רשימת היישובים שבהם נמכרו דירות חדשות, עם זינוק של 29% בהשוואה לרבעון הקודם.

לתופעה זו יש הסבר פשוט בתפיסתנו. העיר חריש מגיעה ל'נקודת המפנה', אותה מסה קריטית שחשובה לעיר בכדי ליהנות מיתרון לגודל, לפרוץ קדימה ולגבש קהילה גדולה ושוקקת. חריש סוף סוף הגיעה לנקודה זו.

שכונת בצוותא - משדרגים את החוויה שיש לחריש להציע
אם תשאלו את תושבי העיר חריש מה מיוחד בעיר, הם ודאי יגידו לכם שזו הקהילה החמה והמלוכדת.

שכונת בצוותא ביקשה לקחת את אותה חוויה צעד אחד קדימה. זאת באמצעות יצירת שכונה שיתופית הכולל מגוון של פלטפורמות שיתופיות שיעמדו לרשות חברי השכונה.

שכונת בצוותא היא השכונה השיתופית הראשונה בישראל, שכונה ראשונה מסוגה בארץ הנבנית בבת אחת הכוללת את התשתיות, השטחים הציבוריים, מוסדות חינוך, והריאות הירוקות לרווחת תושביה.

חזון השכונה מתחברת לשתי תופעות מרתקות בתחומי המגורים והעבודה ה- co living וה- co working. מה זה אומר? בצוותא זהו לא עוד שכונה אלא תפיסת מגורים חדשה המאפשרת לתושביה לבנות יחד קהילה איכותית.

השכונה כוללת מגוון עשיר של פלטפורמות חדשות היוצרות חווית מגורים שלמה:

  • חללי עבודה משותפים
  • מרכז העשרה ומצוינות לילדים
  • חנות שיתופית להשאלת ציוד ולהחזרתו בתום השימוש
  • סופרמרקט שיתופי
  • גינה קהילתית
  • אולם משותף לאירועים

דרושים חלוצים
העיר חריש נמצאת בנקודת הפריצה. עם זאת, היא עדיין מחפשת אנשים שיש בהם את הרצון להשפיע ולעצב את איכות החיים בעיר ואת תפיסת החיים בה. אז אם אתם שוקלים לעבור דירה ומחפשים מקום ירוק ומתקדם ואם יש בכל את הרצון לספק לילדים שלכם את סביבת הגידול הטובה ביותר, בצוותא בחריש זה המקום בדיוק בשבילכם.