לאחר דבריו של הרב דרוקמן שפורסם בלעדית אצלנו לפני שבת, מגיע מכתב של פעילים בבית היהודי כנגד הרב פרץ. כזכור, הרב פרץ סיכם עם עו"ד בן גביר על איחוד, וזאת מבלי להיוועץ עם הרב דרוקמן תחילה. הרב דרוקמן עצמו אמר לנו כי צר לו שכך פעל הרב פרץ. 

לאחר צעדיו של פרץ, מגיע מכתב של פעילים בבית היהודי ובו נאמר "אנו סגני ראשי ערים, חברי מועצות ברשויות המקומיות, ראשי סניפים, חברי סניפים, פעילים וחברי מרכז בבית היהודי נדהמנו לגלות כי חתמת על הסכם של חיבור מהותי עם עוצמה (במובחן מבלוק טכני) ללא ידיעת החברים ושותפך לסיעה ח''כ יוגב ובטרם קיימת דיון במרכז על חיבורים נכונים וטבעיים יותר וכי אתה ממשיך לנהל תרגילים פוליטיים ללא אנשי המפלגה כמו גם נוקט בכל דרך על מנת שלא להתמודד בבחירות דמוקרטיות ומונע את התמודדותם של מנהיגים נוספים בציונות הדתית, וזאת רק בכדי לחסום אותם ולשמור על כסאך."

עוד נאמר במכתב כי "מכיוון שאנחנו נציגי הבית היהודי בסניפים וברשויות מזה שנים רבות, ובשל העובדה שמפלגת הבית היהודי הינה מפלגה ותיקה בעלת מוסדות שנבחרו בחוק ואינה מפלגה של איש אחד, הנך מתבקש להודיע לאלתר על ביטול ההסכם, להביא את הצעותיך למרכז המפלגה לדיון אמיתי (המרכז אינו חותמת גומי!) ולקיים בחירות דמוקרטיות."

"אנחנו נציגי הבית היהודי בארץ, ברשויות בסניפים ובמרכז. אלו שנבחרו באופן דמוקרטי ומשרתים את הציונות הדתית בהתנדבות מזה שנים רבות ואף אחד לא יגנוב לנו את המפלגה בטריקים פוליטיים. אין שום סיבה שתגרור מפלגה מפוארת לתהום הפוליטית ותמנע את היכולת לאחד את כל גווני הציונות הדתית רק בגלל חששך מהתמודדות. במידה ולא תכנס מיידית את מרכז הבית היהודי לקיום בחירות וניהול הליך דמוקרטי, נכנס אנו את מרכז המפלגה ונכריז על בחירות דמוקרטיות שיחזירו את האמון והלגיטימציה הציבורית שאיבדנו בשנה האחרונה" מסיימים הפעילים."

המשנה לראש עיריית מודיעין, עמיעד טאוב תקף גם הוא את פרץ ואמר "החתימה על ההסכם עם עוצמה, שכיאה לשבועיים האחרונים לא נעשתה באופן דמוקרטי מסמלת לטעמי עוד צעד הרסני בדרך לחתימה על הסכם הפטירה של הציונות הדתית הפוליטית, וחיסול הסיכוי לחיבור הגוונים השונים של הציונות הדתית המפוארת תחת בית ופלטפורמה אחת. הבחירה באופרטוניזם הפוליטי על פני מתן אפשרות לדמויות מובילות כמו שקד וסמוטריץ' להתמודד תוביל לטעמי למפלתה של המפלגה."

בתוך כך, הערב (ש') בגבעתיים צפוי להתקיים כינוס דחוף של ראשי הסניפים בבית היהודי עם הרב פרץ וצמרת ההנהגה, כאשר ראשי הסניפים צפויים להביע מול הרב פרץ את מורת רוחם מהצעד שנקט.