הגז יתחיל לזרום? בית המשפט המחוזי בירושלים ביטל הבוקר (ה') את צו ההקפאה שהוציא אמש, נגד המשך הרצת אסדת הגז 'לוויתן', ונתן אור ירוק להמשך הפעלתה.

השופט אלי אברבנל קיבל את עמדת אנשי המקצוע ממשרדי הממשלה השונים, וכתב כי "החשש שמועלה אינו גובר בנסיבות העניין על הפגיעה המשמעותית בקידום הפרויקט העלולה להיגרם כתוצאה ממתן הצו המבוקש, והשלכותיה מרחיקות הלכת". השופט הסביר כי השתכנע שההיתר להפעלת האסדה נעשו "על יסוד מומחיות מקצועית ושיקול דעת מקצועי".

האסדה, הממוקמת עשרה קילומטרים מחופי הארץ, מול חוף דור באזור עתלית, קיבלה אישור לפלוט חומרים מזהמים. שמונה רשויות מקומיות באזור החוף, העשויות להיפגע, לטענתן, מהחומרים שנפלטים מהאסדה. בעתירה נכתב: "הרשויות בישראל מעולם לא התמודדו עם הצורך ברגולציה של מתקן בסדר גודל זה ושל זיהום בהיקף שאותו הוא צפוי לפלוט.

"ביסוד עתירה זו עומדת התנהלותו הפזיזה והרשלנית של המשרד להגנת הסביבה, אשר בבחירה בין שמירה על בריאות הציבור מפני חשיפה לגזים רעילים, מסרטנים ובעלי פוטנציאל נזק בריאותי קשה, לבין האינטרסים הכלכליים של חברת נובל אנרג'י, בחר המשרד באינטרסים הכלכליים של התאגיד ולא בבריאות הציבור".