מועצת הרבנות הראשית החליטה כי אסור לבצע הליך בירור יהדות לאדם בשל מוצאו או צבע עורו, כך פורסם היום (ב') בכאן 11. על פי ההחלטה החשובה של מועצת הרבנות הראשית, כל עוד אין לרב נותן הכשר יסוד סביר לחשש כי עובד אינו יהודי, כגון קיומה של זיקה ברורה לדת אחרת וכו', אין הוא מחויב לערוך בירור יהדות לעובדי בית העסק.

בנוסף, שיוכו של עובד לעדה או ארץ מוצא מסוימת, אינו יכול כשלעצמו להוות הצדקה לעריכת בירור יהדות לאותו עובד באופן ספציפי. על אף האמור, ככל שרב נותן הכשר, רואה לנכון לקיים הליך בירור יהדות גם לעובדים שלא מתקיים לגביהם חשש ספציפי, הוא רשאי לעשות כן ובלבד שיקיים הליך זה לכלל עובדי בית העסק העוסקים בבישול ולא לעובד זה או אחר, על מנת שלא לפגוע באף עובד. ההחלטה מתייחסת לעסקים עם כשרות מהדרין מחמירה.

מארגון "עתים" המסייע למאות עולים בשנה בהליך בירור היהדות נמסר: "אנו מברכים את החלטת מועצת הרבנות הראשית, אשר מבקשת לצמצם את בירורי היהדות שנעשים לאנשים בשל מוצאם או צבע עורם במסגרת עבודה בענף המזון. אנו תקווה שזוהי התחלה של שינוי המגמה וצמצום חקירות היהדות שמבצע הממסד הדתי כלפי אזרחי ישראל בצמתים שונים בחייהם, שפוגעות בלכידות העם היהודי ובקיבוץ הגלויות הישראלי".