מרים פרץ, כלת פרס ישראל למפעל חיים, התייחסה בראיון לרשת ב. לפיזור הכנסת ה-21, ואמרה: "אני שומעת ברחוב אנשים מיואשים, אנשים שכיבו להם איזושהי תקווה ואור, אנשים שאומרים שהם לא הולכים להצביע, תחושה של אכזבה. אבל דווקא בתוך התחושה הזאת אני אומרת אסור לנו לתת לרגע הזה לשבור אותנו. אני כאדם מאמין יודעת שקלקולים אפשר לתקן".

https://soundcloud.com/kan-bet/auv7effhjv13

פרץ הביעה תרעומת על השיח האלים שהושמע במהלך מערכת הבחירות האחרונה ופנתה אל נציגי המפלגות, "אל תבואו אלינו עם השיח הזה, נגמר, לא רוצים לשמוע. תעשו טובה אל תאפשרו עוד להרעיל אותנו, עכשיו זה הזמן שידברו על החזון, על המדינה הזאת".

"נמאס לי באופן אישי לשמוע הטחות אחד על השני", אמרה פרץ והוסיפה, "השיח עד עכשיו היה לפגוע באחר, מי מצליח לפגוע בשני, איזה מן מסר זה לעם הזה?". לדבריה אין בכוונתה להצטרף לפוליטיקה במערכת הבחירות הקרובה, אלא לעודד אנשים להצביע: "כל אחד שיעשה בתחום שלו. אבל אין לאף אחד פריבילגיה לוותר על הארץ, ואין לאף אחד פריבילגיה לוותר על דמותה של המדינה הזאת".

לסיום יצאה פרץ בקריאה למען מסר מאחד הן לראש הממשלה, בנימין נתניהו, והן לראשי הסיעות: "אתה המנהיג של האומה הזאת, תשנה את השיח הזה, תעביר איזשהו מסר, תעשה הכול כדי שנוכל להתאחד. אנחנו יכולים לדרוש את זה מכל המנהיגים שלנו, לא רק מראש הממשלה, מכל ראש סיעה. תבנו לנו את המכנה המשותף הזה. תציבו לנו את הטוב הזה ואת התקווה ואת האור הזה ואני מאמינה שיהיה טוב".