השימוע יידחה? פרקליטיו של ראש הממשלה נתניהו מבקשים מהיועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט לדחות את השימוע הצפוי לראש הממשלה בקיץ. כזכור, היועמ"ש הודיע כי השימוע המיועד להתקיים לראש הממשלה, בעקבות החלטת מנדלבליט להגיש נגדו כתב אישום במספר פרשות, יתקיים לא יאוחר מה-10ביולי, בעוד חודשיים בדיוק.

פרקליטי נתניהו טוענים כי כמות חומר הראיות, בהן הם נדרשים לעיין כהכנה לשימוע, היא גדולה מדי, והם זקוקים לזמן נוסף על מנת לעבור על החומר. היום (ו') הוא היום אותו קבע היועמ"ש לפרקליטיו של ראש הממשלה כתאריך אחרון לתיאום זמן השימוע, אך עד כה לא תואם דבר. באם ימשיך נתניהו, באמצעות פרקליטיו, להימנע מתיאום השימוע, הודיע מנדלבליט כי יחליט בעצמו האם להעמיד את ראש הממשלה לדין, ללא שימוע. כבר לפני מספר שבועות הודיעו פרקליטי נתניהו כי לא יאספו את החומרים, אשר פורסמו למחרת הבחירות, בטענה כי לא קיבלו את שכר הטרחה שלהם. ומנדלבליט הודיע להם, בשפה משפטית, כי זו הבעיה שלהם ולא שלו.

נתניהו ומנדלבליטצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

 

עוזרו של היועמ"ש מנדלבליט יודיע בימים הקרובים לפרקליטי נתניהו על החלטתו בנושא. ח"כ משה בוגי יעלון (כחול לבן), אמר הבוקר בתגובה לבקשה לדחות את השימוע כי היא אינה מקובלת: "אין שום הצדקה לאפשר דחייה במועד השימוע לנתניהו" כתב יעלון. "היועץ כבר דחה את השימוע פעם אחת, כאשר התחשב בנסיבות החריגות שיצר נתניהו (הקדמת בחירות בסמוך להגשת כתב-אישום) ולא העביר את חומרי החקירה אלא לאחר הבחירות, כדי שלא ישמשו לתעמולה. כעת, מבקש נתניהו להחריג את הדין במיוחד עבורו, ולקיים את השימוע רק בעוד מספר חודשים. החומרים חיכו לו ולפרקליטיו מאז הבחירות, והם נמנעו מלקחתם במכוון, כדי לייצר לחץ פסול על היועמ"ש. שימוע הוא לא תוכנית חלופית למקרה שבו הניסיון להעביר את חוק החסינות לא יצלח. עליו להתקיים במועדו, ועל נתניהו לשאת באחריות ולתת את הדין על מעשיו. ידע כל אדם בישראל, שאיש אינו מעל החוק".