ראש הממשלה נתניהו תקף הערב (ב') את החלטת בג"ץ לאפשר את כניסתם של בני המשפחות הפלסטיניות לישראל לטובת טקס יום הזיכרון האלטרנטיבי. ראש הממשלה אמר כי "ההחלטה של בג"ץ שגויה ומאכזבת. אין מקום לטקס זיכרון שמשווה בין דם בנינו לדמם של מחבלים. על כן סירבתי לאפשר את כניסתם של משתתפי הטקס ואני סבור שלא היה מקום להתערבותו של בג"ץ בהחלטתי זו".

מוקדם יותר תקף גם שר התיירות, יריב לוין, את החלטת בג"ץ. מי שנחשב למועמד בכיר להתמנות לשר המשפטים בממשלה הבאה אמר כי "אם למישהו הייתה נדרשת הוכחה נוספת לגבי הצורך החיוני והמידי בתיקון יסודי של מערכת המשפט, ובפרט בשינוי פניו של בית המשפט העליון, הרי שהוא קיבל אותה בדמות הפסיקה המקוממת בעניין כניסת הפלסטינים לישראל. מצער שדווקא בעיתוי כזה, ערב יום הזיכרון ויום העצמאות, שוב בוחר בית המשפט במפריד על פני המאחד".

יריב לויןצילום: הדס פרוש/פלאש 90

בעוצמה יהודית זעמו גם הם על ההחלטה ואמרו כי "שופטי בג"צ ממשיכים לחשוב שהם מנהלים את המדינה, והיום בפסק דין הזוי נוסף מאפשרים לתומכי טרור להגיע לטקס בו יתאבלו על מותם של מחבלים רוצחי יהודים ובכך מעניקים לגיטימציה לטקס שכל כולו תמיכה בטרור. אין מנוס: הממשלה הקרובה תהיה חייבת לשים סוף לדיקטטורה של בג"צ ולהבהיר לשופטיו שהם אינם נבחרי ציבור".

מוקדם יותר קיבלו שופטי בג"ץ את עתירת ארגון 'לוחמים לשלום' נגד החלטת ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו, שאסר על כניסת פלסטינים ל'טקס יום הזיכרון האלטרנטיבי'. השופט עמית כתב בפסק הדין: "99 דרכים להנצחה. 99 דרכים לבטא את השכול. כאן מונחת הליבה של חופש הביטוי, של האוטונומיה האישית, זו המעניקה לכל אדם את האפשרות לכתוב ולעצב את סיפור חייו על פי דרכו-שלו. אל לשר הביטחון להתערב בדרך בה משפחה מבקשת לבטא את השכול הפרטי שלה, לא לנו להתערב בבחירתם זו".