רעש האזעקות והפיצוצים הוא כבר מנת חלקם של רבים מתושבי הדרום. הרב דוד אסולין, ראש ישיבת ההסדר "אהבת ישראל" בנתיבות, נדרש לא רק לדאוג לעצמו ולמשפחתו, אלא גם לעשרות תלמידיו.

בראיון לחדשות כיפה הוא סיפר מעט על התנהלותם סבב הלחימה האחרון מול חמאס ועל התחושות ביום שאחרי. "לצערי אנחנו כבר מתורגלים ונכנסים למעין נוהל חירום", אמר וציין כי "הישיבה נמצאת בנתיבות על כל המשתמע מכך. לצד הצורך בלימוד תורה בעיר, יש לתלמידים גם קשר עם התושבים ואנחנו מחלקים השהות בישיבה בין לימוד בסדרי בוקר וערב ופעילות בצהריים עם התושבים".

הרב אסוליןצילום: באדיבות תלמידי הישיבה

גם בסבב הלחימה הנוכחי הקשר עם אנשי העיר בא לידי ביטוי: "התלמידים עזרו לאנשים שאין להם ממ"ד להגיע למרחבים מוגנים". לצד זה, בישיבה לא התעלמו מיכאלה שהביעו את חששם מפני המצב הביטחוני: "מי שביקש, או הוריו ביקשו, לשוב לביתו, כמובן שאפשרנו לו, אבל זה כמעט לא קרה ובגדול הישיבה פעלה כרגיל".

את ההחלטה לנצור את האש ולסיים את הלחימה מול ארגוני הטרור הגדיר הרב אסולין כ"לא פשוטה". לדבריו, "לא ברור מתי יהיה הסבב הבא. הפתרונות הם מורכבים ואני שמח שאני לא במצב של מקבלי ההחלטות אבל ברור שהמצב הזה לא יכול להמשיך ושצריך למצוא פתרון משמעתי ועמוק. זו לא מציאות סבירה והגיונית שמאות אלפי אנשים יאוימו על ידי קפריזות של כל מיני מחבלים".