לאחר בחירת היו"ר - בבית היהודי מתחילים לסכם. במכתב שפרסם הערב מנכ"ל המפלגה, ניר אורבך, הוא כותב כי המפלגה צלחה את המשבר החמור שהגיע בעקבות עזיבתם של נפתלי בנט ואיילת שקד, וכי המועצה הציבורית הביאה 'בשורה של ממש למפלגה'. עוד כותב אורבך כי בראשות הרב רפי פרץ ויחד עם האיחוד הלאומי, 'המפלגה תגיע הישג הגדול ביותר שלה בשנים האחרונות'.

(הרב רפי פרץ בהתייחסות ראשונה לבחירתו)

במכתבו כתב אורבך: ״בחודש האחרון הובלנו תהליך ארוך ויסודי להצלת המפלגה לאחר המשבר החמור שעברנו. זה היה הליך קשה ומורכב ואני שמח ברוך ה׳ שהצלחנו לצלוח את כל הקשיים. כולם רואים היום את התוצאה של העבודה הקשה שלנו. 

המועצה הציבורית של הבית היהודיצילום: דוברות הבית היהודי

"המועצה הציבורית השקיעה שעות רבות בדיונים אינסופיים על מנת להביא בשורה של ממש למפלגה, ואני מודה לכל אחד ואחת מהם באופן אישי. יש לציונות הדתית במדינת ישראל בית - הבית היהודי. 

"אנחנו נמשיך לעבוד קשה מאוד כדי שנצליח אי״ה להוביל את המפלגה בראשות הרב רפי פרץ ורשימת הבית היהודי להישג גדול בבחירות הקרובות. באופן אישי אני מודה לחברי המפלגה שעמדו מאחורינו ואיפשרו לנו להוביל את תהליך הצלתה של המפלגה. 

"החל ממחר בערב, עם בחירתה של רשימת הבית היהודי לכנסת, אנחנו עם הפנים קדימה למו״מ קצר ותכליתי עם חברינו באיחוד הלאומי כדי לאפשר לנו להשיג את ההישג הגדול ביותר שלה בשנים האחרונות". מסיים אורבך את מכתבו.