חודש ארגון בסימן 'משפחה' נמצא בעיצומו. הורים רבים מודאגים מהבחירה בנושא הרגיש וטוענים כי מדריכים וקומונריות שנמצאים בגיל התבגרות לא יכולים להעביר לחניכים את כל הדקויות והרגישויות שיש בנושא. גל ההתעוררות נבע בעקבות גידול במשפחות חד הוריות, זוגות גרושים או להט"ביות במגזר. 

רכז מחוז שרון שומרון, מיכאל מואטי, הגיב למהומה בפוסט ארוך ונוגע ללב "נושא המשפחה הוא אחד הנושאים שפועמים בלבו של עם ישראל. מהותו של עם ישראל מתחיל מתוך ערך המשפחה. אדם צריך להיות מחובר למשפחה שלו, לשורשים שלו".

מואטי תהה: "איזה פריווילגיה יש לנו לא להתעסק בנושא, בגלל שיש מציאות מורכבת לפעמים, שהיא לא העיקר והיא בשוליים של הנושא?"

צילום: צילום מסך

 

הורים רבים התגייסו למאבק נגד הנושא הרגיש, מכיוון שהתא המשפחתי משתנה והופך למגוון יותר. זוגות רבים מתגרשים ונשאים בשנית, נשים בוחרות להביא ילדים מתרומת זרע ומשפחות עם זוגות חד- מיניים. להעביר פעילות בנושא משפחה מצריך דקדוק ורגישות מיוחדת, כך שאף חניך לא ירגיש שמשפחתו היא חריגה או לא רגילה. 

לדעתו של הרכז המורכבות של 'במשפחות החדשות' היא בשוליים. הנושא של המשפחה וערכיה רחב וגדול הרבה יותר מנושאים הללו "יש כל כך הרבה תוכן חשוב ומשמעותי בנושא המשפחה, שיהיה זה עוול לא להתעסק בו"

רכז המחוז כותב בכאב על המורכבות של משפחתו ממנה הוא הגיע. למואטי אחות חורגת שנרצחה בפיגוע ואח נוסף שנפטר כתוצאה ממחלה קשה. בהמשך הוא מביא את המשפחות המורכבות המתוארות בספר בראשית העמוס בסיפורי האבות והשבטים. למרות המורכבות שיש במשפחות הללו התורה לא מפחדת להתעסק בנושא הרגיש והייחודי הזה. 

במערך ההדרכה שמציעה התנועה למדריכים ישנם פעולות שמציגות את הייחודיות של כל מסורת משפחתית, ערך כיבוד הורים,חשיבות שימור התא המשפחתי אל מול הנפרדות בתהליך ההתבגרות ועוד פעולות רבות. הפעולות מותאמות גיל ורגישות להיבטים השונים של הערך המשפחתי.  

הרכז חותם את הפוסט באמירה מרגשת במיוחד: "דווקא בגלל שקשה ומורכב, אני אשמח להתחזק בערך של המשפחה, לשמוע עליה, ללמוד. לחטוף לפנים את הכאב על כך שהמשפחה שלי לא מושלמת, אבל להתמלא ברוח ובעומק מהעיסוק והלימוד בנושא, ולרצות להשקיע במה שאפשר במשפחה שלי"