היום מתחילה שנת הלימודים האוניברסיטאית, ולקראתה שוב התמלאו החנויות הרלוונטיות בתיקים ומכשירי כתיבה. חלק מהסטודנטים מגיע ללימודים עם תיקים דמויי ילקוט בית ספר, אחרים עם תיקים קשיחים של עורכי דין הנפתחים ונסגרים בנקישה, יש המעדיפים תרמילים עם שרוכים ורצועות גב, סלים מבד וקש או תיקיות, אבל כמעט כולם מצייתים לתכתיבי האופנה השלטת, הכוללת למשל הדפס של כתמי הסוואה. ואת התכתיבים האלה חיפשתי בחנויות.

חברת פלפוט מייבאת ומשווקת את תיקי המותג TOTTO עם כיסים ייעודיים לטאבלט, למחשב נייד, לאוזניות ואפילו למשקפי שמש. רובם גם בעלי גב ארגונומי ורצועות גב בצורת האות S. מחיריהם נעים בין 109 ל-349 שקלים. החברה מציעה גם את תיקי "אנדר ארמור" – המאופיינים בעמידות למים וכיסים לנשיאת לפטופ (עד גודל 15"). בנוסף לרצועות גב יש להם ידית אחיזה.  99-289 שקלים.

צילום: פלפוט

 

ברשת iStore יש תיק גב אופנתי ופאוץ', שניהם בהדפס של כתמי הסוואה צבאיים. הפאוץ', כ-120 שקלים, עמיד בפני נוזלים, רוכסניו מצופים בחומר עמיד והוא יכול להתאים לימי לימוד קצרים באוניברסיטה. והתיק, העשוי ניילון עמיד עולה כ-200 שקלים.

צילום: טיי סטור

גם רשת  בגדי האופנה TNT  השיקה ילקוטים לסטודנטים של המותג  Jansport בסגנון קז'ואל, עם הדפסים של דמויות מאוירות, צורות גיאומטריות וסולם צבעים עשיר. ברוב התיקים האלה יש תא אחד רחב ולא מרופד, שתי ידיות מרופדות ותא קידמי קטן. כ-150 עד כ-250 שקלים.

צילום: ג'אנספורט

מותג המזוודות והתיקים סמסונייט כולל תיקי גב בגוון אפור כהה עם נגיעה אדומה לאורך הרוכסן, וכיסים מיוחדים למחשב נייד עם רוכסנים ניתנים לנעילה ב-272-530 שקלים.

צילום: סמסונייט

 

את תיקי הסטודנטים גדולי הממדים והמשוכללים של מותג התיקים הבינלאומי TUMI ניתן להשיג רק בחנות הדגל החדשה בקניון רמת אביב. הם מצוידים בשני כיסים חיצוניים מלפנים, הדפס הסוואה צבאי, ושילוב חומרים של עור וניילון, רצועות נשיאה עבות וכחלק מטרנד שהולך ומתפתח בעולם, הטבעה של ראשי התיבות של הסטודנט או הסטודנטית הרוכשים אותם. החל מ-1595 שקלים.

סטודנטיות המעדיפות להגיע ללימודי בתיקים דמויי סל המתאימים גם לשעות שאחרי הלימודים ולמפגשים חברתיים, ימצאו כאלה של המותג דזיגואל, מכוסים בהדפס צפוף של עלים כחולים-סגולים וכתמי צבע של עלי כותרת צהובים, ברשת וישוז. מותג מעניין במיוחד בוישוז הם תיקי Doughnut – יבוא חדש מהונג קונג, עם כיסים ורוכסנים מותאמים במיוחד לעבודה ולימודים, וגם לשעות הפנאי, בצבעים חלקים פונקציונליים.

צילום: ווישוז

צילום: איקאה

ובעלי תקציב מוגבל, ימצאו תיקי סל ב-25 שקלים ברשת איקיאיה, עם זוג ידיות והדפס משבצות אופנתי.