אירועי סוכות בירושלים

מעלית הזמן

טריליונים של תאים מרכיבים רקמות שונות, מערכות שלד, שרירים, עצבים, לב, כלי דם, עיכול, רבייה, נשימה, ואלו הם רק חלק קטן ממרכיביו של הפלא הגדול, הנקרא גוף האדם. אם אתם מחפשים דרך מרתקת להמחיש לילדיכם כיצד אנו קולטים מידע, איך המוח מגיב לגירויים? כיצד אנו רואים, שומעים, חשים ונושמים, וכיצד כל המערכות המסועפות והמדהימות המרכיבות את גופנו, פועלות בסינרגיה, תוכלו לעשות זאת בקלות, ובהנאה גדולה במעלית הזמן בירושלים. ולהינות גם ממסע קסום אל עבר ירושלים של פעם, כפי שהייתה לפני 3,000 שנה. כל מייצג חייב בכרטיס נפרד. הכניסה מותרת מגיל 5 ומעלה. להזמנות: טלפון: 02-6248381. כתובת: יצחק קריב 6.

לינק לאתר ולרכישת כרטיסים: http://www.time-elevator.co.il/

 

חווית התנ"ך - מיזם טכנולוגי חדש וחווייתי,

טכנולוגיה המאפשרת למבקרים לחוות את סיפורי התנ"ך - להיות בתוך הבור עם יוסף ולהילחם בגוליית יחד עם דוד. חוויה ייחודית המשלבת פעילות אתגר משפחתית יחד עם מפגש מרתק עם גיבורי התנ"ך דרך טכנולוגיה חדשנית. באמצעות מציאות מדומה אקטיבית (vive-vr ) פוגש המשתתף גיבורים מהתנ"ך. הסיפורים התנ"כיים קמים לתחייה ומאתגרים את המשתתפים בחוויה רב חושית, מאתגרת ומהנה. מי שלא מרכיב את המשקפיים יוכל לראות על מסך גדול את מה שהמשתתף רואה דרך המשקפיים ולסייע לו במשימות השונות במהלך ההיסטוריה התנ"כית, משחק משפחתי בסגנון חדר בריחה. בנוסף נהנים המבקרים ממגוון משחקי מציאות מדומה, מונופול טאבלטים, פיצוחים אינטרקטיבי, משחק טריוויה ועוד.

המיזם יהיה פעיל בחג הסוכות בקרדו בעיר העתיקה בירושלים, בפסטיבל התנ"ך בקצרין, בעיר שדרות ובמקומות נוספים. לפרטים היכנסו לאתר: https://www.tbe.org.il/locations/.

צילום: חוויית תנ"ך ישראלית

 

נינג'ה, חוויות ואגדות בסוכות

עדויות היסטוריות מעידות כי בשנת 60 לספירה לערך הגיעו לירושלים כ-2.5 מיליון עולי רגל יהודים מדי שנה. מדובר על כ-10 שנים לפני חורבן בית המקדש, ובעיר גרו אז כ-100,000 יהודים. פרנסי העיר בנו אכסניות, בתי כנסיות, מקוואות ומקומות לאירועים והתכנסויות, ומאז נהוג לומר: מעולם לא אמר אדם לחברו צר לי המקום שאלין בירושלים" (אבות דר' נתן). השנה אנחנו ממליצים על הטרק האתגרי המשפחתי וההיסטורי של העיר – חומות ירושלים שנבנו "רק" לפני כ-500 שנה, ועוד יותר ממליצים להתאמץ עוד טיפה ולהגיע למרגלות חומות ירושלים, בין כיכר צה"ל לרחבת הדקלים, אל גן משעול הפנינים.

ולמה כדאי להגיע? לראשונה בסוכות תשע"ט, ביוזמת משרד ירושלים ומורשת, יתקיים בגן זה בימים ד'-ה', 26-27/9/18 – י"ז-י"ח תשרי, אירוע מיוחד המחבר בין רוח החג לאירועי השעה: 4 סוכות פעילות, מתוכן שלוש ללא תשלום והרביעית בתשלום סימלי.

בא לכם לשמוע אגדות? בואו לסוכת האגדות שם תפגשו שחקנים מספרים סיפורי אגדות, עמדות ציור פנים ו"קעקועים". אוהבים מדע? מוזמנים לערוך ניסויים מרתקים בסוכת המדע עם דר' מולקולה הידוע. אוהבים יצירה? – הכי שווה להיכנס לסוכת היצירה וליצור קישוטי סוכות מרהיבים. אוהבים אתגרים? – בואו מהר אל אתגר נינג'ה סוכות - 2 מסלולי אתגר לקטנים ולגדולים, (גילאי 10 ומעלה, וגילאי 4-9), הכוללים אומגה, רשת עכביש עם צלחות דריכה, מעבר חביות, גשר המטבעות, ידית לרשת, קורת אקסטרים, טיפוס יתדות והמכשול המפורסם ביותר—הקיר! (10-20 ₪ למסלול הנינג'ה, רכישה במקום)

 הסוכות יפעלו בגן משעול הפנינים בימים ד'-ה', 26-27/9/18 בין השעות 20:00-16:00. פרטים נוספים אפשר לקבל באתר החברה לפיתוח מזרח ירושלים www.pami.co.il וטלפונית בין השעות 15:00-19:00 בטל'. 02-6282606.

טרק תיאטרליצילום: יעל הרמן

 

 

סוכות של חברוּת במוזיאון לאמנות האסלאם!

3 ימים של חגיגה עם 3 הצגות של מיטב תיאטראות הילדים בישראל!  העוסקות בחברוּת, קבלת האחר וסבלנות; לצד ההצגות יתקיימו סדנאות יצירה בנושאי החג וסיורים מודרכים.

בלב היום הגדול/ התיאטרון הארצי לילדים ולנוער -  יום שלישי, 25/9, בשעה-12:00. 

הצגה מוזיקלית לשני שחקנים העוסקת בחברות, קבלת האחר, סבלנות ודעות קדומות. מפגש בין שני עולמות נפרדים מקבל תפנית חדה בזכות פתיחות, הרמוניה וקבלה הדדית. הצגה מלאת חן ותמימות הסוחפת את הקהל הצעיר, לעולם הקסום של יצורי המים. ההצגה בהשראת ספרו של גלעד שליט "כשהכריש והדג נפגשו לראשונה". 
 

הוא לא נמר/ תאטרון גברת - יום חמישי, 27/9, שעה 12:00.

ההצגה מספרת על נמר קרקס זקן ועייף שגורש מן הקרקס, ומוצא פתרון מבריק ונועז כיצד לא להיות רעב: הוא מתחזה לשטיח... נתלה על חבל הכביסה בחצר הארמון וכך נכנס אל ארמון המלך... אבל שם הוא מגלה שאמנם יש שאריות של אוכל מהמסיבות הרבות שנערכות שם, אבל, הוא נאלץ לוותר על חיותו. מנגד, הנסיך הצעיר מצופה גם הוא להיות לא-מי-שהוא-באמת, אמיץ... ובין השניים נרקמת ידידות (מבלי שהנסיך יידע בתחילה שזהו נמר אמיתי) אשר תוכל לגרום לכל אחד מהם לממש את עצמו, בדיוק בזמן.... הצגת תיאטרון לילדים ולכל המשפחה בשילוב אלמנטים קרקסיים, בובות גוף מיוחדות וחפצים על נמר קרקס זקן ונסיך פחדן. 

חברים על הגשר/ תאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער  - יום רביעי, 26/9, בשעה-12:00. 

זהו סיפור על שני חברים הכי טובים בעולם. במשך היום הם עוזרים זה לזה בעבודה, ובערב שותים יחד כוס תה בחצר וצוחקים. יום אחד מתפתח ויכוח מאד גדול בגלל דבר מאד קטן, ושני החברים רבים ריב נוראי שבעקבותיו הם לא רוצים לדבר או אפילו לראות זה את זה לעולם. בדיוק אז מגיע לכפר נגר חביב וחכם ובזכותו הם לומדים בדרך מפתיעה שחברות היא הדבר הכי חשוב ולא שווה להרוס אותה בעד שום סיבה, גדולה או קטנה.

חברים על הגשרצילום: כפיר בולוטין

 

 

חג הסוכות בכותל המערבי

לקראת חג הסוכות בקרן למורשת הכותל המערבי מזמינים את הציבור לקחת חלק בברכת הכוהנים ההמונית וכן להצטרף לאחד מהסיורים המיוחדים באתרי הכותל המערבי. במהלך חג הסוכות יתקיימו סיורים בכל אתרי הכותל המערבי, בהם: מנהרות הכותל, מבט אל העבר- ביקור בבית המקדש עם משקפות מציאות מדומה, המסע לירושלים- סיורים שורשים מארץ המוצא של משפחתכם ועד לירושלים, מרכז שרשרת הדורות ועוד.

כמידי שנה תתקיים ברחבת הכותל המערבי ברכת הכוהנים המסורתית, ברכת כוהנים של שחרית , בה צפויים לקחת חלק רבבות עם ישראל ומאות כוהנים מעוטרים בטליתות יברכו את עם ישראל במקום הקדוש ביותר לעם היהודי. ברכת הכוהנים תתקיים בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל ורב הכותל והמקומות הקדושים.

למעוניינים להשתתף במעמד מומלץ להגיע מוקדם! כמו כן, מומלץ להשאיר את הרכבים בחניוני חנה וסע של הרכבת הקלה (בגבעת התחמושת או בהר הרצל), לנסוע עם הרכבת עד תחנת העירייה ומשם ללכת מספר דקות ברגל לכותל המערבי. לתשומת לב המגיעים בתחבורה הציבורית, האוטובוסים יעלו ויורידו נוסעים מחוץ לשער האשפות בלבד בימים אלו.

מתי? ביום רביעי, י"ז בניסן, 26/09/18 בשעה 09:15, ובשעה 10:15 ברכת כוהנים של מוסף.

להזמנת סיורים: www.thekotel.org או בטלפון 5958*

צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

 

העפיפוניאדה ומיצג אקרובטיקה - מוזיאון ישראל

בחול המועד סוכות פסטיבל העפיפוניאדה יחזור לגן האמנות במוזיאון, זו השנה ה-33. אלפי עפיפונים צפויים לקשט את שמי המוזיאון ביום שכולו חגיגה. במהלך היום מוזמנים המבקרים להשתתף בסדנאות מיוחדות לבניית עפיפונים והחל משעה 16:00 אף להשתתף בהפרחת עפיפוני ענק בהשתתפות "עפיפונאים" ותיקים. בנוסף, לאורך כל ימי חול המועד ייערכו סיורים לכל המשפחה, פעילויות מיוחדות לילדים וסדנאות יצירה ברוח החג. העפיפוניאדה תתקיים ביום שלישי 25.9.18 בין השעות 18:00-10:00. לאורך כל חוה"מ המוזיאון פותח את שעריו לילדים עד גיל 17 – בחינם, הפעילויות המיוחדות הן בתשלום נפרד.

צילום: מוזיאון ישראל

 

 פסטיבל גרפידוס 

פסטיבל גרפידוס יציג ציורי קיר בשכונת "מקור ברוך" הסמוכה לשוק "מחנה יהודה" במרכז העיר.
בפסטיבל ישתתפו מספר אמני גרפיטי אורתודוכסיים בינלאומיים, שיפגשו למשך שלושה ימים לציור קיר משותף בגובה 12 מטר במתחם אזור התעשייה שנמצא במרכז השכונה.
 הפרוייקט הוא מיזם אמנותי-חברתי-קהילתי שבא לחולל ולהגביר את המודעות לפיתוח שכונות ולביטוי אמנותי של המגזר החרדי, ולפיתוח עתידי של מתחם המוקדש לאמנים חרדים בירושלים ולמיזם תיירותי. הפרוייקט יאפשר לקהילות שונות להתחבר לתכנים משותפים באמצעות האמנות. 

 

אירועי סוכות במרכז

"פארק חקלאות ישראלית"

מה: משרד החקלאות מזמין אתכם לחגוג עמו את סוכות בשני ימים פתוחים ב"פארק החקלאות הישראלית". במסגרת הפעילות, המבקרים ייחשפו לחקלאות עכשווית, מיצגים חקלאיים, הכוללים: תערוכת פרחי, פירות וירקות ארצנו, תערוכת פירות טרופיים, להתנסות בחוויות הקשורות בדבש ובחלב ועוד. לצד המיצגים, תתקיימנה הפעלות וסדנאות לילדים, הצגות לילדים של תאטרון "אורנה פורת", תהלוכת בובות בעלי חיים גדולות בסגנון תהלוכות עדלאידע, מבוך צמחייה, חידון חמיצר ועוד.

איפה: בקריה החקלאית, מטה משרד החקלאות, ראשון לציון.

מתי: חול המועד סוכות, ימים רביעי וחמישי, 26 ו- 27 בספטמבר, 2018, בין השעות 10:00 ל- 16:00.

כמה: חינם!! הכניסה חופשית!

 

פסטיבל ירון ה -17, על שם הצנחן ירון ירושלמי 

חגיגה של תיאטרון איכותי לילדים ולכל המשפחה. הפסטיבל ייערך בין התאריכים 26-28 בספטמבר במוזיאון ת"א לאמנות. פסטיבל ירון הינו פרי יוזמה משותפת של משפחת ירושלמי, הפועלת בתחום התרבות והאחראית לפרויקטים רבים להנצחת ירון ירושלמי הצנחן שנפל במלחמת ההתשה. בפסטיבל יועלו 19 הצגות שונות לגילאי שנה עד 12,  ההצגות: בגן של ביאליק, עכבר העיר ועכבר השדה, הודיני, רובין הוד, האוצר שאינו נגמר, שועלון מחפש חברים, אדיסון, שרלוק הולמס, טרופותי, צוציקים, הנעליים של אדון סימון, שקשוקה ושוד הלימונים הגדול, מרק כפתורים, מחסן השטוזים של דתיה, שבת הזהב, מולאן, זהבה ושלושת הדובים. לאור ההצלחה, גם הפעם יוקם מתחם פשוש לפעוטות, הכולל מתקנים ופעילויות ייעודיים לגיל הרך, וכן הצגות ייחודיות לגילאי שנה עד שנתיים וחצי- תיאטרון פצפון וההצגה האורחת בלונים.

כרטיס כניסה להצגה במוזיאון ת"א לאמנות מקנה ביקור חינם במוזיאון בימי פעילותו. כרטיסים ברכישה מוקדמת בטל: 03-5111444 שלוחה:9. או באתר התיאטרון. לפרטים, היכנסו לאתר.

 

iJump - ראשון לציון

סניף הדגל של קבוצת iJump בראשון לציון, הפארק הראשון מסוגו בארץ ושלישי מסוגו בעולם המשתרע ל- 3,500 מ"ר ו- 12 מ' גובה.
מתחם הטרמפולינות כולל 1,200 מ' של טרמפולינות המחולקות לתחנות שונות כגון: קפיצה חופשית, קפיצה למרחק, טיפוס על חבל לחיזוק חגורת הכתפיים, מתחם למשחק מחניים, 10 מסלולים של קיר טיפוס המתנשא לגובה 12 מ' ועוד.. מעל פארק הטרמפולינות בגובה 12 מ', מוקם פארק חבלים אתגרי הכולל משימות לגיבוש צוות, חיזוק הביטחון האישי, ריכוז, חשיבה ואסטרטגיה. ישנה אומגה המהווה אתגר נוסף למי שמחפש אקסטרים אמיתי נוסף להעלאת האדרנלין.
מעל כל האתגרים, תמצאו במתחם גם רכבת הרים אשר אישית אשר מאפשרת לרחף במעגל מעל הפארק ולצפות בכולם. כמו כן, גם מתקן ה XD הראשון מסוגו בארץ, של החוויה האינטראקטיבית בקולנוע תלת מימד, יעמוד לרשותכם.

שעות פתיחה: ראשון - חמישי 15:00-22:00, שישי: 11:00-16:00. לפרטים במוקד הארצי:  03-5522022

 

 

פסטיבל סוכות מהודר במיוחד לכל המשפחה - לוד

בסמוך לגרעין התורני 'רמת אלישיב' יתקיים הפנינג חווייתי סביב השעון בין השעות 10 בבוקר עד 8 בערב, במתחם הענק 'פרי בסט' לוד, מקימה חברת הנדל"ן פרי נדל"ן, פסטיבל משפחתי חוויתי לשמחת חג אמיתית. השטח מותאם למבקרים הרבים ולתנאי מזג האויר עם הצללות, סוכת ענק וכיבוד חופשי לרווחת והנאה משפחתית מושלמת. במתחם תוכלו ליהנות ממגוון הפעלות ואטרקציות כגון: מגוון מתנפחים לכל הגילאים, משחקי שולחן אטרקטיביים לבני נוער, משחקי מולטימדיה במסכי ענק, מופעי קסמים, אש וגא'גלינג מרתקים לכל המשפחה, סדנאות תיפוף הורים וילדים, סדנאות יצירה לבנות ובנים, סדנאות בלונים ובועות סבון לילדות ולילדות, גלידות, שתיה קרה או חמה, נשנושים ועוד. בכל ערב, שמחת בית השואבה סוחפת וחוויתית...

ימים ד'-ה' חול המועד סוכות 26-27/09/2018  בין השעות 10:00-22:0. מתחם פרי בסט – לוד, רחוב אנה פרנק פינת חנה סנש.

פרי עץ הדרצילום: פרי

 

מסע בעקבות המים ותערוכת הסוכות הייחודית בעולם  - נאות קדומים

מסע בזמן בעקבות המים. שומעים על תלות החקלאים בגשם ומתנסים בחריש ובטחינת גרעיני חיטה באבני ריחיים. לצד בור המים שומעים על בנייתו, חשיבותו ושלל שימושיו ובמתחם מתקני המים הקדומים המבקרים יכירו את אותם כלים ואף יוכלו להתנסות בעצמם בתפעולם: לסובב את בורג ארכימדס, להעלות מים בעזרת קילון, לצפות באמת המים המשקה במימיה את פרדס האתרוגים ולראות דגם ייחודי של מעין שכבה המאפשר הצצה אל בטן האדמה. בנוסף תהיה במקום תערוכת הסוכות הייחודית בעולם, הופעות לכל המשפחה ועוד.

איפה ומתי? פארק נאות קדומים, ליד מודיעין. 09:00 עד 17:00. בשישי עד 14:00.

כמה? 45 ₪ למשתתף מגיל 3.

נאות קדומיםצילום: צוות נאות קדומים

 

פסטיבל "מוזות" נערך השנה בסימן "מפגשים"

מפגשים בין עולם הילדים לעולמם של המבוגרים, אמנים שמתחברים לראשונה, מתחמי יצירה וגם מתחם חדרי בריחה. בפסטיבל יציעו סדנאות יצירה בחרוזים, בגילוף, צביעת מנדלות, הכנת פסיפסים, בניית מעגלים אלקטרוניים וסדנת רחוב ללימוד סווינג! על הבמה מוש בן ארי מארח את בנו – ניתן בן ארי ואת דודו טסה, עינת שרוף מארחת לראשונה את שפיטה, הרב שי פירון במפגש עם ארז לב ארי והסופרת דורית רביניאן במפגש עם מיקה קרני.
איפה ומתי? גן החבל, שוהם, החל מ-18:00, כמה? הכניסה חינם. לפרטים: 03-9723001.

 

מטיילים בסוכות? סיורים מודרכים בחינם מצפון ועד דרום

תערוכת צה"ל שלנו

 

 

אירועי סוכות בצפון

פסטיבל המעיינות 2018

פסטיבל המעיינות שהפך כבר למסורת של סוכות בישראל יתקיים גם השנה בימי חג הסוכות (22.9-1.10) ברחבי העמק.  בשנה זו יעמוד הפסטיבל בסימן שנת ה-70 לישראל ויכלול בין היתר מופעי מוסיקה, אירועי תרבות מיוחדים וחד פעמיים, הופעות לכל המשפחה, טיולים ושלל פעילויות באתרי התיירות הרבים ברחבי העמק.  בין המופעים השונים - יהורם גאון עם מיטב השירים מכל הזמנים,  אמיר דדון שיארח את נתן גושן, סיפורה של מושבה עם דודו אלהרר ורינת עמנואל, הקפות שניות ועוד.. חלק מהאירועים בתשלום. לרכישת כרטיסים ומידע נוסף על שלל אירועי הפסטיבל, היכנסו לאתר.

צילום: גן השלושה

 

 

פסטיבל מסיק הזיתים של ארגון "השומר החדש"

המשתתפים בפסטיבל יזכו לסיור מודרך במטע הזיתים, ללמוד על גידולם, להסיק זיתים ואף להכין זיתים כבושים בצנצנות כדי לקחת הביתה. בנוסף, יוכלו המשתתפים ליהנות משלל פעילויות לכל המשפחה: סדנאות יצירה, הכנת פיתות בטאבון, הכנת חוטי צמר, שזירת זרים, בניה אקולוגית, הכנת סימניות מהטבע, פינת ליטוף, חידון ארץ ישראל, הצגה לילדים, פינת צילום ותחפושות חלוציות ועוד. במסגרת הפסטיבל ייקחו חלק גם וותיקי העמק מעמותת בוגרי כדורי, שיפעילו פינת מספרי סיפורים בפסטיבל והפעלה חינוכית. בנוסף, צעירים ובני נוער יוכלו לקחת חלק בהתנדבות חקלאית יחד עם בני נוער נוספים שמגיעים להתנדב וחניכי הארגון. מקום: פסטיבל מסיק זיתים בכדורי, ממזרח לכביש 65 (גישה מכפר תבור). הוראות הגעה: בווייז- מרכז קניות מול תבור, לאחר מכן הכוונת שילוט. תאריכים: ימים רביעי וחמישי (26-27 ספטמבר), חוה"מ סוכות שעות: שעות פעילות המסיק: 9:00 עד 16:00 חנייה: מוסדרת ללא תשלום כניסה: ללא תשלום, ומותנת בהרשמה מראש.

 

 

טיול בנחל כזיב

נחל כזיב הנו הנחל המפורסם ביותר בגליל המערבי. בחול המועד סוכות יפעילו המיזם הפילנתרופי "אוצרות הגליל", רשות הטבע והגנים ורשות ניקוז ונחלים גליל מערבי שאטלים שיסיעו את המטיילים ממעלות אל הנחל ובחזרה, על מנת לאפשר למבקרים להגיע באופן פשוט ומסודר ישירות לעין זיו, משם מתחיל מסלול החביב במיוחד על מטיילים, המתחיל ממש בתוך ערוץ הנחל, והמרחק ממנו עד בריכות עין טמיר אורך פחות משעה הליכה. 

השאטלים יפעלו בחול המועד הסוכות- 25.9-27.9 בשעות 9:00-17:00 ללא הפסקה. עלות סמלית: 5 שקלים. לפרטים: אתר אוצרות הגליל או בטלפון- 077-9964400.

 

"עידן הפרי" סדנאות חגיגיות

מיזם "אוצרות הגליל" ממליץ על מגוון סדנאות במרכז המבקרים במשק "עידן הפרי", העוסק במלאכת ייבוש פירות ללא חומרים משמרים, ללא תוספת סוכר וללא גלוטן. בסדנאות, ייעשה שימוש בפירות תאנה, תמר, תפוח ורימון- הכנת חטיפי אנרגיה, הכנת "סושי" פירות יבשים או הכנת פרחי לדר. משך הפעילות כשעה, בעלות 64 שקלים. בנוסף לסדנאות, מוצעות פעילויות חינמיות: דומינו, איקס עיגול, משחק זיכרון פירות גדול וטבילת בננה קפואה בשוקולד חם. לצד הסדנאות, מוצעת הדרכה אינטראקטיבית משפחתית עצמאית על ידי סריקת ברקוד בתחנות שונות ולסיום קבלת מגש טעימות מגוון של כ-10 סוגי פירות מיובשים- מתנה מיוחדת לסוכה בבית. ההשתתפות מגיל 3 ומעלה. משך הפעילות- 20 דקות, עלות- 48 שקלים.

שלישי-חמישי 25-27.9. בשעות 10:00 ו-11:00 במושב בצת. ההשתתפות בהרשמה מראש. לפרטים: אתר אוצרות הגליל או בטלפון- 077-9964400.

עידן הפריצילום: דורית ריטבו

 

המוזיאון הפתוח בגן התעשייה תפן

לרגל חג הסוכות, מתקיים במוזיאון הפתוח תפן הפנינג חגיגי לרגל פתיחת התערוכה "ייקה בול" במוזיאון ליהדות דוברת גרמנית, שיכלול מופעים מוזיקליים- בהשתתפות ישראל גוריון ונגנים מהתזמורת הפילהרמונית הישראלית, סדנאות יצירה ועוד. פתיחת התערוכה תתקיים ב-26.9, בין השעות 11:00-15:00. בנוסף, בחול המועד סוכות יתקיימו סדנאות וסיורים בתערוכות השונות:

סדנת יצירה בנושא בולים ומכתבים (מיועדת לגילאי 3 ומעלה)- בעקבות התערוכה "ייקה בול". סדנת מדע בנושא תקשורת (לגילאי 7 ומעלה)- סדנת מדע בנושא התקשורת האנושית- משחר הימים ועד היום. סיורים בתערוכות 'ייקה בול' במוזיאון ליהדות דוברת גרמנית ו'קרוב' של דינה רקנאטי בגלריה לאמנות. הפעילויות יתקיימו לאורך חול המועד בתאריכים 25-27 בספטמבר, הסדנאות בשעות ו-11:00 ו-13:00 והסיורים בשעה 12:00. למידע ופרטים: 04-9109609, 04-9872022.

 

הפעלות לילדים במרכז "גוטסמן לתחריט"

הסדנה לתחריט בקיבוץ כברי היא בית היוצר ומציג עבודות תחריט אמנותיות. ייחודה במיקומה בנוף כפרי בגליל המערבי, בפינה המשקיפה להר ולים. במקום תערוכת "הָאָדֹם הָאָדֹם הַזֶּה" העוסקת בנוכחותו של הצבע האדום ב-71 תחריטים שונים. לילדים סדנת יצירה ודף משימות המלווה את התערוכה. 25.9 בשעה 10:00 ו-27.9 בשעה 12:00. משך הפעילות כשעה וחצי בעלות 15 שקלים למבוגר ו- 35 שקלים לילד. ההשתתפות בהרשמה מראש. לפרטים והזמנות: טלפון 077-9964639.

 

ביקור במוזיאון 'חומה ומגדל' - חניתה 

מוזיאון חומה ומגדל נמצא בלב קיבוץ חניתה, בבית אבן בראש ההר המשקיף אל נופו המרהיב של הגליל המערבי. המוזיאון מציג את סיפור העלייה הנועז של חניתה כמבצע לאומי, במסגרת יישובי חומה ומגדל. במוזיאון פעילות למשפחות, הדרכות פרונטליות, כתב חידה ארכיאולוגי, סרט קצר, תצוגה של צילומים מקוריים, כלי נשק ועוד. שעות פתיחה: חוה"מ סוכות: 10:00-15:00. שישי-שבת וחג: 10:00-13:00. בנוסף, ניתן לשלב גם טיול משפחתי חוויתי לרכס הסולם- מסלול הליכה חוויתי בשביל האלונים לרכס הסולם ולמערת הסולם לנוף תצפית מרהיבה לגליל המערבי וללבנון. מועדים- ד'- ה' 26-27.9, 11:00. לפרטים: היכנסו לאתר אוצרות הגליל, או בטלפון 077-9964595.

 

 

אירועי סוכות בדרום

"סוכה למחשבה" - שדרות

פסטיבל סוכות קצת אחר עם סוכות שונות, חושבות, מבדרות, מאתגרות, בימים ד'-ה'  26-27.9.18, בין השעות 10:00-17:0, פארק עזריאלי שדרות, הכניסה חופשית.

 

"אסיף מקומי" - אירועי סוכות בצפון הנגב

חג האסיף הוא זמן אידיאלי להגיע לביקור בצפון הנגב. לאחר תקופה קשה עם עמל רב, הגיע הזמן לקצור את פירות העבודה, ליהנות משפע של תוצרת מקומית איכותית ולבלות בשלל האטרקציות של האזור. המבקרים בסוכות בצפון הנגב לא יצטרכו לחפש הרבה. במהלך חול המועד יהיה ניתן לבקר בשני שווקים מלאים במיטב של התוצרת החקלאית האזורית, לבקר בחממות אננס מתוק וטרי או לקטוף עגבניות במשק 77, להצטרף לסיור וטעימות בחוות הקקטוס הגדולה בעולם, לטעום גבינות צאן במחלבת הבוטיק צאלה, לקטוף שלל ירקות ישר מהשיח ב"שביל הסלט", להשתתף במסיק והכנת שמן זית עצמי ב"ביתן הבד", לסייר בבוסתן ארבעת המינים, לטעום מפירות העונה בחוויות יונה ועוד. כל זאת לצד טיולי אופניים או טרקטורונים, ביקור במרכזי מבקרים, חוות חקלאיות ועוד שלל פעילויות ואטרקציות לכל המשפחה.

איפה ומתי? יישובי צפון הנגב, במהלך כל ימי החג וחול המועד, בהתאם לפעילות.

כמה? המחיר משתנה בהתאם לפעילויות השונות.

צפון הנגבצילום: מיטל סטרז