השבוע הכריז נשיא ארה"ב, דונלד טאמפ על הפסקת מימון אונר"א. ח"כ בצלאל סמוטריץ' אומר היום (ב') כי הפסקת המימון זהו הצעד הראשון לפתרון בעיית עזה.

"עזה היא פצצת זמן שמכוונת נגד מדינת ישראל, ולמען האמת מצליחה לגרום לנו לכאב ראש לא קטן כבר הרבה מאוד שנים. כדי לנטרל את הפצצה הזו צריך להבין טוב את מנגנון ההפעלה שלה. רצועת עזה היא מוטציה גיאוגרפית ודמוגרפית שאין לה יכולת קיום עצמאית. היא לא נבראה כזו בששת ימי בראשית אלא נבניתה ונשמרת באדיקות ככזו על ידי מדינות ערב ככלי נגד מדינת ישראל. אומר ח"כ סמוטריץ'.

על-פי ח"כ בצלאל סמוטריץ', הפתרון הוא על-ידי דילול האוכלוסייה "שבעים אחוזים מתושבי רצועת עזה הם פליטים. הדרך היחידה לפתור את בעיית עזה היא לדלל את אוכלוסייתה ולהתאים אותה ליכולת הקיבול של תא השטח. בגיל זה צריך לפזר את הפליטים במדינות אחרות. סגירת אונר"א צריכה להיות השלב הראשון בתכנית הזו.

דילול אוכלוסייה | ח"כ בצלאל סמוטריץ'צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

במאמר שפרסם בשבוע שעבר ח"כ בצלאל סמוטריץ' בדף הפייסבוק שלו הוא אומר כי "1.4 מתוך 1.8 מיליון תושביה הם "פליטים" שעברו אליה משטחי מדינת ישראל לאחר מלחמת השחרור, ומאז מוחזקים בה כבני ערובה בצפיפות, בעוני ובתנאים מחפירים, ומתחנכים על "תקוות השיבה" לבתיהם בעכו, יפו וחיפה, במקום להיות משוקמים ולהתחיל חיים חדשים במקומות אחרים."

"מדינות ערב מקפידות לשמר אותה ככזו, ולכן גם כאשר בהסכמי שביתת הנשק שנחתמו לאחר מלחמת העצמאות שויכה עזה למצריים, החילה בה מצריים ממשל צבאי ולא התייחסה אליה כטריטוריה מצרית." כך סמוטריץ'.