מסמכים רשמיים שהגיעו לידי ארגון לביא, ארגון שפועל למען זכויות האזרח, מנהל תקין ועידוד ההתיישבות חושפים את היקף הטיפול הרפואי של שירות בתי הסוהר במחבלים המגיע למיליוני שקלים מידי שנה וכולל תרופות שאינן נמצאות בסל הבריאות הישראלי.

עפ"י הממצאים, בין התאריכים 1.3.15 ועד 30.7.18 מימן שירות בתי הסוהר תרופות לאסירים הכלואים בבתי הכלא הביטחוניים בישראל בסכום העולה על 12 מיליון ש"ח. עיון בקובץ המפרט את התרופות שקיבלו המחבלים בתקופה זו מלמד כי המחבלים זוכים לתרופות שאינן כלולת בסל הבריאות.

כך לדוגמה, בבדיקת התרופות שקיבלו המחבלים בכלא עופר עולה כי המחבלים בכלא זה קיבלו בתקופה האמורה תרופות מסוג JANUVIA בסך 21,106 ש"ח. תרופות JANUVIA המיועדת לטיפול בסוכרת נמצאת מחוץ לסל התרופות של אזרחי ישראל, ולדברי מומחים בתחום הסכרת תרופה זו מצטיינת במיעוט תופעות לוואי.


תרופה נוספת שצדה את העין, היא תרופת המתדון שניתנת לאסירים הביטחוניים בכלא זה בכמויות נדיבות במיוחד, 860,000 יחידות בשווי כולל של כ-2,694,421 ש"ח. תרופה זו מקובלת כתחליף לסם "מונעת את הופעתם של תסמיני הגמילה וממתנת את הכמיהה לשימוש בסם".

בשירות בתי הסוהר אמרו לארגון לביא כי התרופות שאינן כלולות בסל הבריאות ניתנות למחבלים לאחר דרישה של רופא שירות בתי הסוהר. עוד נמסר כי טיפול דומה ניתן לכלל האסירים המוחזקים בבתי הכלא בישראל "ללא הבחנה בין סוגי האסירים והעבירות שביצעו".