תקופת החגים מהווה אתגר עבור הורים ותמיד מגיע הרגע שבו כל בני המשפחה מחפשים מה לעשות. אחד הפתרונות הטובים לבילוי משותף עם הילדים בתקופת החגים היא לצאת לטבע. את זה אפשר לעשות כמובן לכל אורך השנה, אבל בחול המועד יש חשיבות גדולה לצבירת חוויות עם המשפחה המורחבת.

הנה למשל 3 טיפים שיעזרו לכם לתכנן טיול מושלם בחול המועד הקרוב:

1. השתמשו ברכב שכור

הביקוש הגבוה לטיולים בחול המועד בקרב קהל יעד דתי קשור לעובדה שניתן להתנהל בנוחות עם רכב פרטי. עם זאת, לא חייבים לספוג את השחיקה והבלאי של רכב משפחתי ויש אפשרות לשכור אותו. השכרת רכב בארץ הופכת למשתלמת מאוד בתקופת חול המועד ויש לה המון יתרונות.

קודם כל, האפשרות של השכרה קורצת בראש ובראשונה עבור בעלי משפחות שלא מחזיקים ברכב פרטי צמוד. שנית, הרכב השכור מונע תלות בתחבורה ציבורית והוא מאפשר להגיע ממקום למקום במהירות וביעילות.

מעבר לכך, בחברות ההשכרה יש מגוון רחב של רכבים שרלוונטיים למשפחות. המשמעות היא שניתן לשכור רכב גדול ולהבטיח תנאים מעולים להורים ולילדים עוד לפני שמגיעים אל היעד. זה לבד הופך כל הוצאה על רכב שכור להשקעה משתלמת עם ערך מוסף.

2. הישארו קרובים למקורות מים

מומלץ לנצל את מזג האוויר של עונות המעבר בחול המועד ולטייל בסמוך למקורות מים. על אף האקלים הים תיכוני בישראל, יש המון מקורות מים שמפוזרים מצפון ועד דרום ורק צריך למצוא את היעדים הנוחים והנגישים לטיול משפחתי.

טיול בסמוך למקורות מים יאפשר לבני המשפחה שלכם להתרענן גם אחרי הליכות ארוכות. הדגש היחיד במקרה כזה הוא לדאוג לנושא הבטיחותי, להסביר לילדים על החשיבות של שמירת מרחק מנחלים קוצפים ולא לשכוח לעצור במקום מוצלים בלבד.

3. התאימו את דרגת הקושי לגיל הילדים

במשפחות מרובות ילדים לא תמיד קל למצוא מסלול שמתאים לכולם. הפתרון היחיד אם לא מוכנים לוותר על זמן איכות משפחתי הוא להשתמש במכנה המשותף הרחב ביותר, שלרוב יכלול בחירת מסלול בדרגת קושי קלה בלבד. מצד שני, העובדה שמדובר במסלול קל לא באה על חשבון ההנאה שלכם ושל הילדים.

התאמת דרגת הקושי לגיל הילדים תשרת את הצרכים של כל בני המשפחה. היא תאפשר לכם ולילדים ליהנות מהטבע, להימנע מסיכונים ולעמוד בלוח הזמנים שקבעתם לעצמכם. בנוסף, תמיד תוכלו לקנח טיול רגלי עם הקמת אוהל באחת משמורות הטבע המפוזרות ברחבי הארץ. גם כאן השאלה היחידה היא מה הילדים שלכם אוהבים ובאיזה אופן תרצו לתכנן את הטיול עבורם.