ח"כ סמוטריץ' בראיון ל'כיפה' בעקבות הרצח ההמוני בפלורידה שבארצות הברית: "דברים כמו המקרים בפלורידה קורים כל הזמן ולכן המהלך להפצת נשק עולה בחסרונות על היתרונות שלו" 

סמוטריץ' טוען כי ההסתברות שתושב יפגוש מחבל היא אחת למילארד: "הפצת נשק ברחובות יכולה לגרום לשימוש לא רצוני בנשק: זה יכול להיות ברחובות, במשחקים ואחר כך בפשע. כשהנשק זמין יש אפשרות גדולה יותר שזה יקרה." חבר הכנסת טען שאפילו חיילים שיוצאים לחופשה משאירים את הנשקים שלהם בבסיס בגלל ריבוי תקריות הירי הבלתי מכוון או רצוי.

באירוע ירי המוני במהלך טורניר משחקי פוטבול בווידאו בפלורידה, רצח דייויד כץ שני אזרחים ופצע תשעה. לאחר הירי כץ התאבד. המניע לאירוע בבדיקה אולם נראה כי הוא התרחש בשל הפסדו של כץ במשחקים. 

ח"כ סמוטריץ' התייחס למדיניות של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, לאפשר רישיונות לנשיאת נשק לחיילים בעבר, וטען כי זה לא נורמלי לתת לאזרחים לטפל בטרור: "זו תפיסה עקומה שאני מתנגד לה. מי שצריך להגן על האזרחים אלו כוחות הביטחון. התפיסה שהאזרחים יסכלו את הטרור היא תפיסה בעייתית. לא כל רובאי 07 יכול לקבל אקדח." 

לשאלה אם מדיניות זו לא מוכיחה כי הממשלה נכשלה במתן פתרון לטרור לאזרחים השיב סמוטריץ': "עובדתית לא מצליחים למגר את הטרור עד הסכין האחרונה ולכן יש היגיון במדיניות. פשוט התפיסה לא מקובלת עלי. כדי לגדוע את הטרור צריך לגדוע את התקווה שלהם מהראש ולא למגר כל מקרה כתופעה נפרדת. מה שמניע את הטרור זה התקווה שתהיה להם מדינה. אם נגדע להם את התקווה יגמר הטרור. התקווה לקיום שתי המדינות גוררת גם חלקים מערביי ישראל שמזדהים עם הנרטיב הפלסטיני"