שילוב הלוחמות בצה"ל נמשך בכל בכוח. בצה"ל בוחנים אפשרות לשלב נשים בתפקידי לחימה בחיל ההנדסה הקרבית, כך פורסם אמש (א') ב'הארץ'. בכירים בזרוע היבשה נפגשו בשבועות האחרונים עם יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים (יוהל"מ), והוחלט שאנשי מקצוע בחיל ההנדסה יבחנו תפקידי לוחמה בהם ניתן יהיה לשלב נשים, כמו פירוק מוקשים ומטענים ותפעול כלים הנדסיים. עם זאת אין כוונה כרגע לשלב נשים בגדודים הלוחמים של חיל ההנדסה.

"הכוונה היא לבחון איך אפשר לפתוח את אותם מקצועות של חבלה, פירוק מטענים והפעלת כלים הנדסיים גם ללוחמות, בדומה למה שיש היום בחיל השריון", אמר ל'הארץ' קצין בכיר בזרוע היבשה. הוא הדגיש כי "אם בסיום עבודת המטה נבין שאפשר לשלב לוחמות, הן ישולבו בתפקידים שיספקו להן תפקידים משמעותיים ושירות מאתגר. לא נשלב רק כדי להגיד ששילבנו".

נזכיר שבעבר שולבו נשים כלוחמות אב"כ בחיל ההנדסה, אך על פי גורמים ששירתו בחיל הפרויקט נחל כישלון ולא נמשך זמן רב. כיום אין נשים לוחמות בחיל. נראה שבמסגרת המגמה המתחזקת בצה"ל של שילוב נשים בתפקידי לוחמה, שבאה לידי ביטוי רק לאחרונה כש-4 חיילות סיימו קורס מפקדי טנקים, הוחלט לשוב ולנסות לשלב נשים לוחמות גם במקומות בהם נכשל הנושא בעבר.

מדובר צה"ל נמסר: "בשלב זה אין כוונה להגדיל את יעדי שילוב הנשים בתפקידים נוספים בזרוע היבשה, אלא רק להעמיק בקיימים.
באשר לתוכנית לשילוב לוחמות בחיל ההנדסה, מדובר בחשיבה ראשונית."