ח' אלול, 19 לאוגוסט - תעביר את זה הלאה , הרעיון של טרוור

מה אתם אומרים על הרעיון הבא: מישהו עוזר לכם במשהו שהייתם צריכים בו עזרה ואתם בתמורה עוזרים לעוד 3 אנשים?

אבל בדבר שהם ממש צריכים את העזרה שלכם. מה זה אמור להיות? כל דבר. החל בעזרה מקצועית וכלה בהקשבה, החלפת צמיג או במילה טובה שבדיוק הייתה חסרה להם ומבחינתם מדובר במשהו ענק. מוזמנים לצפות באחד מהרעיונות המפורסמים ביותר בעולם שנולדו בכדי להפוך אותו לטוב ומחייך יותר עבור כולנו.

אנחנו לא מדברים על משהו בשמיים או מסובך מידי. פשוט לעשות טוב לשלושה אנשים. רעיון כל כך פשוט והעולם כבר יראה אחרת.

 

 

ט' אלול, 20 לאוגוסט - המלאך מיבנה

רוצים השראה? קבלו.

משרד רווחה של נער אחד: שוהם אמסלם, נער בן 17 מיבנה, מכונה בפי תושבי העיר "המלאך המקומי". הוא מחבר בין נזקקים לבין בעלי עסקים ובעלי מקצוע שנרתמים לעזור להם. קשיי ריכוז הובילו אותו אל מחוץ לבית הספר, הוא קם כל בוקר מוקדם וחורש את העיר, מכיר את כל גופי הרווחה, את כל בעלי בעסקים ובעיקר את הקבלנים שכבר מחזרים אחריו כדי שיגייס אותם לפרויקט הבא. (מתוך הערוץ).

תסתכלו במראה. האם לדעתכם יש משהו בשהם אמסלם שאין לכם? האם הוא יוצא דופן? קוראים לזה מודעות וסולידריות חברתית וכל מה שאתם צריכים זה פשוט לפקוח את העיניים. תחשבו אם רק היו לנו עוד כמה מאות שהם אמסלם כאלו איך היינו מרגישים.

 

 

ט' אלול, 20 לאוגוסט - הסיפור של דביר

יש דברים בחיים שאיך שלא תהפוך אותם אתה נשאר עם פה פעור. זה בדיוק גם הסיפור של דליה עמנואלוף, אמו של דביר הי"ד, ההרוג הראשון של מבצע 'עופרת יצוקה'. לאחר מכן מתחילים אנחנו עדים לסדרה של התרחשויות בלתי נתפסות שגרמו לבחירת שמו של תינוק חדש שבכלל לא הכיר את כל המתרחש. אל תפספסו את הסרטון הבא:

 

 

י' אלול, 21 לאוגוסט - רק בגלל הרוח

עזרא פרנץ' בן ה-9 נולד עם שני פגמים קשים ביד וברגל ונאלץ לעבור ניחוח מורכב כבר בגיל שנתיים וחצי. למרות הכול, הצליח עזרא לשמור על תפיסת עולם חיובית, להיות ספורטאי מצטיין ולהסתכל על חצי הכוס המלאה. בסרטון הבא מספר עזרא, היכן ניתן לרכוש את המשקפיים האופטימיות שלו על החיים ואיך, למרות העובדה שהוא סובל מכאבים בכל יום ומבצע פיזיותרפיה בכל לילה, הוא מצליח בכל זאת לנטוף מהשראה וראיה טובה על החיים.

אילו הייתם יכולים לפגוש את עזרא, מה הייתם אומרים לו?

 

 

י"א אלול, 22 לאוגוסט - הצופים מהצד

למרות שהיא שכבה ללא הכרה, מאות אנשים חלפו על פניה ואף אחד לא טרח אפילו לעצור. האם האנושות הולכת בצעדי ענק ונהיית דומה לסדום? הניסוי החברתי הבא מעלה כמה סימני שאלה מדאיגים ביותר אודות העתיד המוסרי שלנו.

עם יד על הלב. מה אתם הייתם עושים?

 

 

י"ב אלול, 23 לאוגוסט - שיימניג, הבושה של כולנו

האם ידוע לכם כמה תלמידים הולכים לעבור שיימינג במהלך שהותם בבית הספר? האם אנחנו מודעים לעוצמת הנזק וההרס שהמהלך הזה מסוגל לעשות?

העניין בשיימניג הוא העומדים המצד. תלמידים שלא לוקחים חלק פעיל בעצם הביוש אבל גם לא נוקטים שום פעולה בכדי לעצור אותה. ואיפה הייתם שמים את עצמכם? בקרב העומדים מהצד או שדווקא הייתם מוכנים ליזום מהלך בכדי להציל את הנשמה של התלמיד שמביישים אותו מלחטוף צלקת נפשית לכל החיים?

 

 

י"ג אלול, 24 לאוגוסט - משל העורב

בואו נודה על האמת: לפעמים כולנו רוצים להתחלף ולהיות מישהו אחר: הנמוך עם הגבוה שרוצה להתחלף עם ההוא העשיר שבכלל רוצה קצת שקט והלוואי שהוא היה בכלל מישהו האחר. סופו של דבר האושר אף פעם לא נמצא אצלנו. המשל הבא מסכם את העניין באופן נפלא.

מתי יצא לכם לאחרונה לקום בבוקר, לעמוד מול המראה ופשוט להיות שמחים על מי שאתם ומה שאתם?

 

 

לכל השבועות הקודמים, היכנסו!