במגזר הדתי-לאומי מקובל שנערים בגילאי תיכון עוזבים את הבית ויוצאים לפנימיות נחשבות ברחבי הארץ, רחוק מהמשפחה ומחברי הילדות. אך במקרה של גלעד לוי, נער בן 16 שגדל באשדוד, ועד לפני שנתיים עוד למד בישיבת בני עקיבא בעיר, המרחק אותו הוא הולך לעבור בקיץ הקרוב גדול יותר מכל מה שהיה אפשר לדמיין לנער בגילו, גם במובן הפיזי אך הרבה מעבר לכך.

גלעד מתנשא לגובה של 2.15 מטר, ובשנתיים האחרונות הוא משחק כדורסל באחת מאקדמיות הכדורסל המובילות בארץ, זו של גלבוע-מעיינות הממוקמת בעין חרוד שבעמק יזרעאל. בגיל 14 החליט גלעד ביחד עם הוריו לעבור לאקדמיה, המרוחקת כשלוש שעות נסיעה מביתו, ע"מ שיוכל להתפתח ולהפוך להיות שחקן כדורסל משמעותי. 

"זה לא דבר קל", סיפר אביו, איתי, לכתב ערוץ הספורט רועי כהן, "כל יום חמישי הוא תופס רכבת הביתה, ובמוצאי שבת אני מקפיץ אותו חזרה. יש געגועים, יש מחשבות".

לאחר שנתיים באקדמיה של גלבוע-מעיינות, החליטו גלעד ומשפחתו לעשות את הצעד הנוסף לטובת התפתחותו המקצועית, והחל מהשנה הקרובה הוא ישחק באקדמיה של קבוצת אסטודיאנטס ממדריד, המשחקת בליגת העל הספרדית ונחשבת לכזו המתמחה במיוחד בעבודה עם שחקנים גבוהים. 

"אנחנו יודעים שגלעד צפוי לעבור עוד מעבר קשה," אמר אביו לערוץ הספורט. "הוא ילמד בבית ספר לזרים בשפה האנגלית. זהו בית ספר שמנוסה בקליטת זרים. אבל הוא יקבל תמיכה חזקה מבית חב"ד במדריד וילמד ספרדית שזו שפה קלה."

עוד לפני כן, ישחק גלעד עם נבחרת הקדטים (עד גיל 16) של ישראל באליפות אירופה שתיפתח בשבוע הבא. מאמן הנבחרת נדב זילברשטיין, שעוקב מקרוב אחרי ההתפתחות של גלעד, משוכנע: "הוא צריך להתפתח להיות בטופ לבל באירופה. כל מה שפחות מזה, המשמעות היא שמשהו השתבש בדרך. הוא בוודאות צריך להיות חלק מקבוצה ישראלית גדולה בעתיד, ואין שום סיבה שזה לא יקרה". אמר זילברשטיין לערוץ הספורט.