זוכרים את הסצנה החוזרת בסרטים אמריקנים בהם הגיבורה פותחת את דלת חדרה לבעלה או לאורחים כשעל פניה שכבה עבה של משחת קרם במראה של מסכה, והיא נראית נבוכה וממהרת למחוק את העדות המרשיעה הזו למאמציה להיראות יפה יותר? אז היום אין מבוכה ואין הסתרה. מסכות יופי, בשתי הצורות שלהן, בד רווי קרם מזין או משחה עבה שמורחים על הפנים, הם טרנד פופולארי לטיפוח ביתי. החידוש המעניין בתחום הם החומרים המגויסים לתעשיית היופי. למשל – פחם. מסכת הבד של חברת מאג'ירי (MAGIREY) רוויה בשני רכיבים הידועים ביכולתם לבצע תהליך ספיחה וניקוז זיהומים: במבוק ופחם. אלה משולבים בשמנים מזינים (אובליפיחה, נבט חיטה). אתריים (תפוז, ברגמוט, רוזבוד), וצמחי מרפא (זנגביל, קלנדולה, אסאי), יחד עם אלוורה ופפטידים (קרטין, קולגן ועוד). המחיר 30 שקלים למסכה יחידה, ניתן להשיג אצל קוסמטיקאיות מורשות או באתר החברה. בין ההבטחות לתוצאות אפשריות של הטיפול הזה: הפחתת אדמומיות כרונית והפחתת נגעים בעור (כגון אקנה).

חלב נאקותצילום: יח"צ

גם חימר מוכר כמרכיב סופח ומותג הקוסמטיקה L'ORÉAL PARIS השיק באחרונה מסיכות חימר בשני צבעים, משחה כחולה, לניקוי פצעונים ("ראשים שחורים"), ומשחה צהובה (לרענון והבהרה). הכחולה והצהובה האלה מצטרפות לשלוש מסכות החימר הוותיקות של לוראיל פריז: שחורה עם פחם לניקוי אינטנסיבי, אדומה עם גרגירים ואצה אדומה להבהרה, וירוקה עם תמצית אקליפטוס לסילוק ברק שומני. כל אחת מהן עולה כ-50 שקלים עד סוף חודש מאי, כמחיר השקה.

הפחם מופיע גם במסכה החדשה של חברת PAYOT  המתוארת כמעודדת את התחדשות תאי העור, מנקה לעומק ומבהירה. ברשימת המרכיבים שלה מצאתי לצד פחם גם קאולין, מנטה ואבץ המסייעים בוויסות השומניות בעור. המוצר הנקרא Payot Pate Grise Mosque Charbon ועולה 79 שקלים ל-50 מ"ל ברשתות הפארם ובמשביר לצרכן.

מאג'יריצילום: אלון גנון

ומה תגידו על מסכה המכילה קנאביס? זה החידוש של חברת SR COSMETICS. יש לה סדרה שלמה של  מוצרים מושרים בשמן זרעי הקנאביס, כולל מסכות לניקוי ושיקום עור הפנים.

וחברת CANNARA מייצרת קוסמטיקה משמן זרעי קנאביס, לדברי אנשי החברה, הקנאביס התגלה כמקל ומרפא בעיות עור שונות, מזין, וגם מנקז רעלים. מסכת הקנאביס מכילה בין היתר גם שמני אומגה 3 ו-6, ורכיב בשם  DMAE המתואר כבעל תכונות אנטי מחמצנות. 420 שקלים ל-200 מ"ל.

קנאביסצילום: יח"צ

יש כמובן מסכות שעיקר תפקידן להוסיף לחות לעור, כמו זו של חברת CKiehl’s  עם תמצית פרח הקלנדולה ואלוורה, והן מתאימות לכל סוגי העור ולכל גיל, ויש מסכות המכילות ברונזה. למה ברונזה? כי החומר הנקרא קופר גלוקונט, אומרים בחברת SR COSMETICS המשווקת את החידוש, התגלה כמפחית נזקי עור, ומבהיר. 420 שקלים ל-200 מ"ל. רק אצל קוסמטיקאיות.

קיל'סצילום: קיל'ס

ומאחר שאני מציגה היום חומרים שלא הכרנו בקוסמטיקה הממוסדת עד כה, הנה פטנט ישראלי חלוצי בתחומו: תכשירים על בסיס חלב נאקות. זהו חלב עשיר באומגה 3 ,6 ו-9 ויש לו רמת שומן נמוכה שהיא יתרון בטיפול בעור, ריכוז גבוה של ויטמין C, מינרלים וסידן. מותג בשם CamelLuxury Milcamel שילב את החלב הזה ב-13 מוצרים כגון קרם פנים (142 שקלים), קרם גוף (99 שקלים), קרם עיניים (138 שקלים), סרום טיפולי בשם- SKIN REPAIR SERUM Milcamel. קרם ידיים, קרם רגליים, סבון ושמפו. ניתן להשיג רק באתר.

המותג השני המייצג את החדשנות של תעשיית היופי הישראלית (במקרה הזה עם שותפים צרפתיים), הוא Banias Spirit העושה שימוש במינרלים הטבעיים של מי הבניאס.  התגלה שבמי הבניאס יש הרכב מינרלים נמוך ולכן הם מושלמים לעור רגיש או מגורה. הסדרה החדשה כוללת בין היתר קרם פנים (139 שקלים) וסרום (236 שקלים) וניתן להשיגה בחנויות של בתי מלון נבחרים ובאתר החברה.

אס אר קוסמטיקהצילום: מיטל מילר

אס ארצילום: מיטל מילר

מים מינרליים ממעיינות טרמליים הם מרכיב פופולארי בהרבה תכשירים קוסמטיים. אחד החדשניים שבהם, מינרל 89, משווק בימים אלה על ידי חברת וישי. שמו נובע מהעובדה שיש בו ריכוז גבוה (89%), של מי מעינות הנובעים בהרי וולקנו בצרפת. התכשיר נטול סיליקון, צבע, פראבן, בושם או אלכוהול, ומתאים מאוד לעור רגיש של נשים וגם של גברים, בכל הגילאים. די בשתי טיפות למריחה בבוקר ובערב ליצירת שכבה הגנה על העור. 119 שקלים ל-50 מ"ל בבתי מרקחת פרטיים ברחבי הארץ.