הציפייה לילדים עבור זוגות שחווים קשיי פוריות היא כאב גדול ולא מדובר כמעט. כנס ראשון מסוגו של עמותת אדו"ה אשר התקיים השבוע במלון רמדה בירושלים, היווה מפגש בלתי אמצעי בין נשים המתמודדות עם אתגר הפוריות לבין חברותיהן ובנות משפחותיהן.

עמותת אדו"ה מעניקה תמיכה לזוגות המתמודדים עם קשיים בהבאת ילדים לעולם ומהווה בית חם עבור הזוגות המצפים. העמותה פועלת להעלאת המודעות לאתגר הפוריות וכן להתרת קשר השתיקה סביב הנושא. מי שעומדים בראשה הם הרב דורון ושרה בפלר אשר ציפו בעצמם לילדים במשך חמש שנים ומכירים מקרוב את הכאב והקושי.

הכנס עסק בין היתר בשאלות: איך מתמודדים עם הגישושים המשפחתיים, עם המבטים הנוקבים בבטן השטוחה, התגובות של הסביבה, החששות והטיפולים ההורמונאליים המאתגרים מאוד, בניית הזוגיות תוך התמודדות עם ריק, ובעיקר- עם הכמיהה הגדולה לחבוק ילד משלך.

סיון רהב מאירצילום: רעות קורנברג

ד"ר חנה קטןצילום: רעות קורנברג

את הערב הנחתה סיון רהב מאיר, השתתפו הרב דודי דודקביץ', ד"ר חנה קטן והזמרת רוחמה בן יוסף, אשר שיתפה בסיפורה האישי. 

בחלק השני של הערב התקיימו מעגלי שיח בין נשים מאותגרות פוריות לבין חברותיהן ובנות משפחותיהן, אשר הובילו לשיח פתוח בין הנשים שביקשו שיפסיקו לרחם עליהן ושיכירו בכך שהמסע של בני הזוג הוא אישי. עוד עלתה בקשה להתייחס אליהן כנשים שגם עובדות וחיות את חייהן המלאים על אף העובדה שהן עוד לא אמהות.

בנות המשפחה והחברות ביקשו מצידן להבין יותר, לבדוק מה נכון וממה עדיף להימנע, ומשני הצדדים עלתה משאלה לנסות לא לסגת לאחור כשהציפייה מתארכת, לשמור על הקשר ואף להעצים אותו.

שרה בפלר מנהלת עמותת אדוה אמרה במהלך הכנס: "תקופות החגים הם זמנים קשים במיוחד עבור זוגות המצפים לילדים. זו הסיבה שקיימנו את הכנס בין פורים לפסח ששניהם חגים מוכווני ילדים במיוחד. התרגשנו לשמוע נשים אמיצות שחושפות את הקושי שלהן לטובת הפיכת כולנו לחברה סובלנית ומקבלת יותר ואנו תקוה שמהכנס תצא כל אישה שמצפה לילדים עם כתפיים יותר זקופות וכל אימא, אחות או חברה תצא עם הבנה ורגישות רבה יותר שתועיל להמשך הקשר".

שרה בפלרצילום: רעות קורנברג