לכולנו יש שבועות לחוצים, יום רודף יום ומשימה רודפת משימה, בעבודה, ביישוב, בקהילה, עם החברים, בתוך המשפחה המורחבת, בעולם המקצועי ובתחומי ההתפתחות האישיים. הלחץ נותן בנו את אותותיו, לפעמים הגוף קצת חולה, לפעמים הסבלנות נגמרת, ומי שיסבול מכך הכי הרבה אלו הם הילדים החמודים שלנו. ליצורים המקסימים האלה -  לא יהיה לנו כוח, לא בשביל לשמוע אותם מספרים לנו מה היה בהסעה, או בבית הספר, לעזור בשיעורי בית. לפעמים, כן, מה לעשות, ארוחת ערב תהיה קורנפלקס כי אין, פשוט אין כוח לחשוב על להתקין ארוחת ערב נורמלית.

 

כזה היה לנו החודש האחרון, מסיבות התלויות ושאינן תלויות בנו, החודש האחרון היה רכבת הרים משולבת עם רכבת שדים הנוסעת במהירות מסחררת, הסוחטת ממך כאדם את כוחותיך הגופניים והנפשיים.

לשמחתי, נוות הבית הסכימה לשתף עימי פעולה והבנו שיש לעצור, ולו לרגע את הרכבת הדוהרת ולקחת פסק זמן לעצמנו. כן, כמה שעות (19 ליתר דיוק) לעצמנו, שעות בהן לא נהיה עסוקים במה צריך להספיק ולעשות, אלא רק בעצמנו כזוג, כבני אדם. ערב אחד, לשבת בנחת, לאכול ארוחת ערב, לילה אחד לישון בלי הפרעה, לא מילד שהרטיב במיטה או מתינוקת שבוכה כי המוצץ זז לה חמישה ס"מ מהפה והיא לא מוצאת אותו, עכשיו ב-2:30 לפנות בוקר וזה סוף העולם ממש. פשוט כמה שעות לחזור לשפיות, לנקות ראש למלא מצברים ולהיזכר מהו סדר העדיפויות הנכון ומה חשוב לנו באמת.

 

חברה טובה באה לשמור לנו על הילדים וחברים טובים אחרים עזרו בהסעה מהמעון ולמעון. ואנחנו נסענו לנו אל עבר הגולן הקריר והמזמין תמיד. אז זה מה שעשינו – הזמנו צימר מקסים בנוב אצל משפחת צדיק. הגענו, התמקמנו, התרווחנו לנו וכשהגיעה השעה יצאנו אל עבר המסעדה – בית המדרש לבשר גיליס. ופשוט נהננו. האוכל טעים מאד, האווירה נעימה ויותר מכל בשבילנו האפשרות לשבת שלוש שעות ולאכול בנחת ולדבר, הייתה חוויה שזמן רב לא זכינו לה. היכולת פשוט לא לדאוג לילדים, לדבר בקול נמוך בלי צעקות והפרעות, הייתה חוויה זוגית מאפשרת ומקרבת.

חזרה לצימר לממש את החלום על הג'קוזי החם – חצי שעה של מרגוע לגוף חצי שעה של נחת בה אתה משקיע בעצמך למענך. היכולת לצפות בטלוויזיה לראות סדרה או סרט או פרק ריאליטי מוזיקה כל שהוא בלי הפרעה על מסך גדול, זו חוויה שקשה להסביר את האיכות שלה במילים. והפסגה-להיכנס למיטה לישון בידיעה ברורה שאין אבל אין מה שיפריע באמצע.

אז נכון 19 שעות היינו בלי הילדים ודאגותיהם (בזכות מוריה המהממת ששמרה עליהם) אבל זה נתן לנו כוחות כהורים, כוחות שכבר חשבנו שאבדנו.

הורים – קחו לעצמכם קצת זמן לעצמכם זה טוב לכם זה טוב לילדים.

 

לטורים קודמים, היכנסו!