מה עשו ילדיכם במסגרת הקייטנה בקיץ האחרון? הלכו לבריכה, סיירו במוזיאון ושתו הרבה טרופיות? בקייטנת תנועת הנוער של מפלגת בל"ד החליטו לגוון ואת סיום החופש הם ציינו בקריאות "ברוח ודם נפדה אותך פלסטין" במחנה הפליטים דהיישה שליד בית־לחם.

בל"ד היא חלק מהרשימה המשותפת והקייטנה המדוברת משתייכת תנועת הנוער של המפלגה. בין הפעילויות שעברו הילדים ניתן היה למצוא חלוקת קבוצות על על שם רב המרצחים יאסר ערפאת ועז א־דין אל־קסאם שעל שמו נקראה הזרועה הצבאית של ארגון הטרור חמאס.

בתהלוכה שערכו החניכים במחנה הפליטים דהיישה, תוך השמעת קריאות נאצה נגד ישראל ובעד השהידים, צעקו החניכים כשהם מוקפים בדגלי פלסטין: "ברוח ודם נפדה אותך שהיד" ו"ברוח ודם נפדה אותך פלסטין".

ח"כ חנין זועבי כתבה בדף הפייסבוק שלה על אירועי הקייטנה כי "הסתיים מחנה הקיץ ה־18 של צעירי בל"ד. בל"ד גאה בצעיריה ובחיבור של פעילותה ורעיונה עם רוח המאבק, המרץ ותחושת הכוח".

יו"ר ארגון "לך ירושלים", מאור צמח אמר ל'ידיעות אחרונות' כי הוא קורא למשטרה לפתוח בחקירה. לדבריו, "בל"ד מייצרת מציאות בלתי נסבלת בקרב החברה הערבית, של לאומנות מתסיסה ומסיתה נגד מדינת ישראל". מבל"ד נמסר: "במסגרת הקייטנה, שכללה ביקור בדהיישה, התקיימה תהלוכה שמטרתה להביע סולידריות עם תושביו ובהם משפחות שכולות – קורבנות גירוש הנכבה ופשעי הכיבוש. מדובר בפעילות לגיטימית במסגרת חופש הביטוי".