בלבו של הנער דוד (דוגו) לייטנר, נחקקה הבטחת אמו על הטוב והשפע שצומחים בעצי ארץ ישראל. נישא על גלי הדימיון ונאחז גם בדברים שאמר לו אביו, הוא עלה לארץ המובטחת, הקים משפחה לתפארת ובחר בדרך מקורית ושמנונית לציין את נצחונו על המרצחים הנאצים.

לייטנר, המכונה דוגו, נולד ב-1930 בנירגיהאזה שבהונגריה. בגיל 14, עם פלישת גרמניה הנאצית להונגריה, הוא נשלח עם הוריו, אחיו ושתי אחיותיו לגטו ובהמשך למחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו. למרות התנאים הבלתי אפשריים, שרד דוגו מספר ניסיונות השמדה מצד הנאצים. הוא ניצל ברגע האחרון מכניסה למשרפה והצליח באורח נס לצלוח את צעדת המוות אליה נשלח ללא בגדים וללא טיפת מים ומזון.

בתום המלחמה חזר דוגו למקום הולדתו, פגש את אחיו שניצל ושמע ממנו כי חוץ משניהם שאר בני המשפחה נרצחו ע"י הגרמנים. בשנת 1949 הוא עלה ארצה ונשלח למושב ניר גלים, שם פגש את אשתו ויחד הם הקימו את משפחתם. ל'כיפה' הוא מספר כי למרות כל מה שעבר הוא לא נתן לעצמו ליפול לעצבות ובמקום להיכנס למרה שחורה, הוא בחר בחיים.

"זו צוואה מאבא שלי", הוא מספר, "כשהיינו בבירקנאו שאלתי אותו: 'מה זה המראות הנוראיים האלה של המשרפות והגופות החרוכות?'. אבא ענה לי: 'דוביד, אתה חייב לעשות הכל כדי לצאת מפה, לעלות לארץ ישראל ולספר לכל העולם מה שהנאצים עשו לעם ישראל'".

" type="video/youtube" />