מסלול החדש, המשותף לצה"ל ועמותת "אלומה", יאפשר לבנות דתיות לשרת בקבוצות לאורך שרותם הצבאי. זאת בדומה לבני הישיבות במסלול ההסדר המשרתים בצבא בקבוצות.

רעיון השירות בקבוצות נועד על מנת לסייע לבנות הדתיות המעוניינות בשירות צבאי, שלא במסגרת השירות הלאומי, כאשר המסגרת החברתית אמורה לסייע בשמירה על אורח החיים הדתי, כפי שהן רגילות אליו. לדברי יפעת סלע, מנכ"ל "אלומה", הצבא מבין שהוא צריך ללכת לקראת הבנות. "הבנות מבינות את השפה אחת של השנייה. אם למשל צריך לסגור שבת זה אחרת לא להיות הבת היחידה בעזרת נשים בבית הכנסת" אומרת סלע.

המועמדות לגיוס יבחרו את אחת האפשרויות המתאימות לגיוסן במסגרת המסלול החדש, כשמדור "הבת הדתייה" במיט"ב, מדור הגיוס של צה"ל, ישבץ אותן בהתאם לביקוש. המסלול החדש צפוי להיות ישים החל מגיוס יולי 2010.

במסגרת המסלול החדש יוצעו לבנות מספר אפשרויות לגיוס, במסגרתן תוכלנה הבנות לשרת בחיל האוויר, כמאמנות סימולטור, עובדות חקר מודיעין או מפענחות תצלומי אוויר. כמו כן , המסלול החדש יאפשר שירות קבוצתי של בנות דתיות במסגרת זרוע היבשה, כמדריכות שריון, הנדסה או תותחנים. במסגרת השירות העורפי תוכלנה הבנות לשרת באגף כוח האדם ובאגף התקשוב, כתצפיתניות או כמדריכות אוכלוסיה לשעת חירום בפיקוד העורף.



סרן רוית נוי, רמ"ד "הבת הדתייה" במיט"ב, אומרת כי "המסלול הוקם כדי לתת מענה לבנות דתיות המעוניינות בשירות משמעותי, יחד עם שמירה על מסגרת דתית משמעותית. התקווה היא כי הסביבה הקרובה ביותר, תהיה מורכבת מבנות המגיעות מרקע דומה. הבנות הללו לומדות כל חייהן רק עם בנות ונמצאות בסוג של בועה. קשה להן להתמודד עם הצבא והעולם החילוני. הרבה יותר פשוט להתמודד עם זה בקבוצות."

"קיבלנו רשמים מאוד חיוביים", מספרת סרן נוי, "כבר במהלך הערב קיבלנו פניות רבות ואנחנו פועלים על מענה מתאים. מועמדות לגיוס המעוניינות להתגייס לאחד המסלולים שהוצעו בכנס, צריכות להגיש אלינו פנייה אישית".

"אנחנו מברכים על כל מהלך שיסייע לבנות דתיות שמעוניינות בכך להתגייס בהתאם לאמונתן" אמר לכיפה בתגובה ד"ר נח חיות מנהל מרכז הרצוג שהקים ומפעיל את מכינת "צהלי" לבנות דתיות. "הרעיון של קבוצה יכול בהחלט להקל ויש גרעינים קיימים כמו הדס, מדרשת עין הנציב ואחרים. צהלי הוקמה מההנחה שהסיוע מתחיל לפני כן ע"י לימוד והיכרות, ומטרתה לאפשר לבנות להגיע גם כיחידות למקומות שונים. רעיון הקבוצה הוא בהחלט טוב, אך אנו רואים בייחוד לאור מה שקורה בישיבות ההסדר את המטרה האמיתית כשילוב מלא בחברה הישראלית, והשלת הפחדים. רעיון הקבוצה הוא טוב כפתרון ביניים ואנו מקווים שבנינו ובנותינו יהיו מספיק חזקים ומבוססים מספיק בזהות שלהם ללא צורך במסגרת מגוננת".