במשך שנים ניסו בסניפים הירושלמים של מקדונלדס לקבל תעודת כשרות, אלא שרבנות ירושלים התנגדה למתן כשרות רק לחלק מסניפי הרשת מחשש שמא אנשים יתבלבלו ובמקום להיכנס לסניף הכשר, יכנסו לזה הדומה לו שאיננו מחזיק בתעודת כשרות. ברבנות הציבו בפני הנהלת מקדונלדס שתי אפשרויות, או שכל הסניפים בעיר יהיו כשרים או שגם אלו הכשרים לא יזכו לתעודת כשרות. עד כה סירבה מקדונלדס בתוקף להצעת הרבנות.

לאחר שנים של סכסוך בין הצדדים, הכריזה מקדונלדס על פתיחתם של שני סניפים כשרים של בירושלים, שיפעלו תחת המותגm אקספרס. זאת לאחר פשרה שהושגה בין הצדדים לפיה לסניפים אלו לא יהיה כל קשר לרשת המקורית מבחינה חזותית. הסניפים הכשרים יפתחו בתחנת אגד ירושלים ובבית הכרם, כאמור תחת המותג החדש.



במקדונלדס טוענים כי סניפים אלו יהיו שונים בכך שהשילוט יהיה בעל רקע כחול במקום אדום, בדומה לצבעוניות העטיפות על המוצרים שיהיו גם הם עם גוון כחול במקום אדום, כמו גם במדי העובדים. וכמובן שברשת לא ימכר מוצר הדגל של החברה הציזבורגר שאיננו כשר. כל זאת על מנת שציבור שומר הכשרות לא יתבלבל בין סניף כשר לסניף שאינו כשר.

"ההסכמה שלנו למתן הכשרות הייתה מתוך כך שהסמל שונה ושום זכר לרשת מקדונלדס" אמר לכיפה הרב יצחק אילוביצקי, מנהל אגף הכשרות של רבנות ירושלים. "במקדונלדס התעקשו על הנושא ולכן לא קיבלו כשרות עד כה. בסניפים החדשים לא אושר שום סממן של מקדונלדס -לא בכוסות ולא במפיות ובתפריט. בערים אחרות אולי זה לא ככה אבל ירושלים היא עיר הקודש-ומציון תצא תורה. אנשים שבאים לירושלים יודעים שכל העסקים כשרים ולכן הם סומכים על כך יותר ממקומות אחרים. אנחנו דואגים שלא להכשיל את הסועדים. אמרנו לרשת מקדונלדס את העקרונות שלנו כבר לפני שנים, וכשהעקרונות שלנו התאימו לעקרונות שלהם נפתרה הבעיה".