עובדי המקוואות בירושלים טוענים כי במקוואות ברחבי העיר הותקנו מצלמות אבטחה, המתעדות את המתרחש במקוואות, ומשדרות זאת לחדר בקרה של חברת האבטחה. במועצה הדתית טוענים בתגובה: "שקר מוחלט, זהו ניסיון של בלנים לגבות כסף שלא כדין", בעיית צניעות חמורה או סכסוך פנימי?

במכתב שנשלח על ידי עובדי המקוואות לרבני העיר ירושלים, הרב אלישיב, הרב עובדיה יוסף ולחלק משרי ש"ס נכתב כי בתקופה האחרונה הותקנו במקוואות בעיר מצלמות אבטחה המצלמות את הנשים הטובלות ופוגעות בצניעותן. במכתב נטען כי המצלמות שהוצבו בכניסה פוגעות באופן מובהק בכבודן של הנשים. "את הנתונים שולחות המצלמות למסכי מרכז הבקרה של חברת האבטחה המאויש באנשים שאינם שומרי תורה ומצוות, הצופים כל העת בנשים הבאות לטבול ובמקומות אחרים במקווה" כתבו עובדי המקוואות.

לדבריהם התקנת מצלמות בשידור חי במקום שאמור להיות הצנוע ביותר עבור נשות ישראל, היא נתעבת ביותר. "העלאת הנתונים באינטרנט היא עוון בל יכופר" הוסיפו במכתבם. "המועצה הדתית אמנם מכחישה את קיומן של המצלמות, אך בבדיקה שנערכה באחד המקוואות נמצאו שש מצלמות בעיקר במקוואות הגברים והדברים ניתנים לאימות."



הרב מנחם בלומנטל, האחראי על המקוואות מטעם רבנות ירושלים, אומר כי כל עניין המצלמות לא היה ולא נברא "הכל שקר וכזב". לדבריו הסיבה לטענות הן מערכות חדשות שהציבה המועצה הדתית במקוואות שמטרתן לפקח על תשלום הטובלים. לדבריו במקרים רבים נמצא כי הסכומים שהועברו למועצה הדתית ע"י הבלנים לא תאמו את התכונה הרבה שהיתה במקום, ולכן החליטו במועצה למסד את נושא גביית הכספים במקוואות ברחבי העיר, צער שעורר את חמתם של מספר בלנים שבתגובה הפיצו לטענתו את קיומם של המצלמות הנסתרות. כשהוא מתייחס לכספים האבודים אומר הרב בלומנטל כי "אם כל הכסף יעבור למועצה נרוויח משהו כמו 3 מיליון שקלים נוספים בשנה לקופת המועצה הדתית".

"מישהו לקח כתב וצילם את מצלמת האינטרקום שמשודרת במעגל סגור על מנת לחסום כניסת סוטים כאילו זאת מצלמה שמשדרת לאינטרנט" אמר בתדהמה הרב בלומנטל. "בנוסף הראו לרבנים את המתקן המיוחד שהבאנו למדוד את רמת חיטוי במים שמוצב מעל בורות המים על מנת למנוע הידבקות במחלות, ואמרו להם שאלו מצלמות.

"זה פשע שבלתי יכופר כי נשים לא יכנסו למקווה בגלל זה. דווקא מתוכנו יש כאלה שמוכנים להרוס הכל על מנת לגבות כספים שלא כדין. לנו ידוע מי הם וגם מה האינטרסים שמאחוריהם. מכיוון שזהו ממש שקר של שחור ולבן אנחנו יכולים בקלות להוכיח שזה לא נכון ואין כאן שום בעיה מבחינתנו. זהו בהחלט שקר נורא שאין עליו כפרה, איך יהודי יכול להיות כזה רשע? ועוד לעמוד בבוקר עם התפילין מול הקב"ה? אני מקווה שהאמון יחזור בעיקר מהציבור המסורתי-חילוני שבא בהמוניו למקוואות בירושלים ואנחנו נטפל בגורמים שגרמו למכשלה הזאת".

מחפשים מקווה? הכנסו עכשיו למאגר המקוואות