בשבוע בו מציין עם ישראל את יום ההילולא של הבבא סאלי זצק"ל, החליטה ועדת השרים לענייני חקיקה לדחות את הצעת החוק להנציח את מורשתו וזכרו של הבבא סאלי. הצעת החוק נולדה שמשרד האוצר הודיע, לפני כשנתיים, כי אם הממשלה מעוניינת לתקצב את ההילולה, עליה לעגן זאת בחקיקה, ומנע בכך את התקצוב שהיה נהוג במהלך השנים.


בתגובה, קבוצה של חברי כנסת ממוצא מרוקני- דוד אזולאי, חיים אמסלם, יעקב מרגי, ניסים זאב ושלמה בניזרי מש"ס, אליהם הצטרף גם יו"ר סיעת העבודה יורם מרציאנו, וח"כ אברהם מיכאלי מש"ס, יליד גרוזיה. הח"כים הגישו את הצעת החוק "הקמת מרכז להנצחת מורשתו של הבבא סאלי", שאמורה הייתה להסדיר את נושא תקצוב ההילולא.

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר כי יש להנציח לדורות "את פועלו ומורשתו של הרב הצדיק המקובל, האלוקי, הרב ישראל אבו חצירא, הבאבא סאלי, זכר צדיק לברכה", לדברי היוזמים המרכז יטפח את המורשת של תרבות היהודים יוצאי צפון אפריקה. והקמת המרכז תהיה בבחינת "המעט שניתן לעשות על מנת לשמר את זכרו ולקדם את מורשתו - אלפי התלמידים שחינך וגידל".




אלא שלמרות סגולותיו של הצדיק, נדחתה הצעת החוק על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה. "ההצעה לא נפלה, אלא רק הוספה כסעיף בחוק אחר" הסביר לכיפה דובר ש"ס. "למעשה האלמנטים שהיו בחוק המקורי שהם הנצחה, תקצוב, ותמיכת מועצה לא יורדים אלא רק לובשים חלופה אחרת כחלק מחוק הנצחה כולל. המשמעות המעשית לא השתנתה. אנחנו מעדיפים שההיבט המעשי יחול בחוק הנצחה מאשר שיהיה חוק חסר שיניים, זאת בסך הכל טקטיקה".

בש"ס מסבירים את הבחירה דווקא בבבא סאלי. "המבחן האמיתי הוא עם ישראל. אף אחד לא מזלזל באדמור"ים ובגדולי ישראל. אבל היום היחיד שמקבץ אליו את כל העם בדומה לרבי שמעון בר יוחאי הוא הבבא סאלי. מגיעים אליו כמות אדירה של אנשים והאירוע נגיש לעם ישראל. הבבא סאלי נבחר בגלל מרכזיותו וכדי להבליט את העובדה שאליו כל עם ישראל מגיע".