מורי ישראל שלום,

רבים מכם אולי לא יודעים, אבל אחרי הרבה עיכובים נפתח היום השלב הראשון של הבחירות לראשות ארגון המורים העל יסודיים. אני יודע שאתם עסוקים עד מעל הראש בהכנת שיעורים, בדיקת מבחנים והגשת ציונים לתעודה, ובכל זאת, בשבוע הקרוב יש לכם הזדמנות נדירה ליטול חלק במהפכה קטנה ואולי גם לחולל שינוי בתנאי העבודה החשובה והלא מספיק מוערכת שלכם. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להיות פעילים בבחירת נציג בית הספר שלכם לוועידה של ארגון המורים. אותה וועידה, שלרובכם אין מושג בשביל מה צריך אותה, תבחר בשבועות הקרובים את נציגיה למועצת הארגון. אותה מועצת ארגון - עוד גוף שאתם בטח לא יודעים בשביל מה הוא נועד - היא שתבחר בחודשים הקרובים את חברי הנהלת הארגון והכי חשוב - את מי שיעמוד בראשו בשנים הקרובות, כלומר היושב ראש.

סביר לגמרי שהבחירות למוסדות הארגון לא מרגשות אתכם, ושלא ממש אכפת לכם מה יהיו תוצאותיהן. זה בסדר גמור. מותר לכם להיות אדישים, רק תזכרו שלאדישות הזאת יש תוצאות, אז אל תבואו אחר כך בטענות. תוצאה אחת של אדישות המורים היא שבשלוש עשרה השנים האחרונות עומד בראשות ארגון המורים אדם שהופעותיו הציבוריות לא מוסיפות למורים הרבה כבוד, בלשון המעטה. תוצאה אחרת היא שלפני שנתיים שבתתם במשך לא פחות משישים וארבעה ימים, ואם תהיו כנים עם עצמכם, אין לכם מושג מה יצא לכם מהשביתה הזאת.

אז אם נמאס לכם להתבייש בהופעות המביכות של רן ארז, ואם אתם רוצים לרענן את השורות ולראות מישהו אחר עם אנרגיות חדשות בראש הארגון, כדאי שתטריחו את עצמכם בשבוע הקרוב ותשתתפו בהליך הבחירות.

זה נכון שתהליך הבחירות למוסדות הארגון הוא ארוך ומסורבל ומוציא את החשק ליטול בו חלק. זה נכון גם שבשיטה הנוכחית אתם לא בוחרים באופן ישיר את היו"ר, וגם זה לא מוסיף הרבה מוטיבציה ללכת ולבחור. ובכל זאת, התוצאה הסופית של הבחירות תלויה מאוד בבחירה הקטנה שאתם אמורים לעשות השבוע. אם לא תעשו את המאמץ הקטן הזה, לא תהיה לכם בקרוב הזדמנות נוספת לנסות ולשנות את הארגון שאמור לקדם את מעמדכם ואת החינוך בישראל.
לכו להצביע!