תקדים בבית המשפט: בית המשפט לענייני משפחה קבע כי אישה שסירבה להתגרש מבעלה, תשלם לו פיצויי נזיקין. בית המשפט ציין כי תופעת סרבנות הגט הינה תופעה מנוולת, כוחנית, הפוגעת אנושות בחירותו, בכבודו ובאוטונומיה של הזולת, ולא משנה אם סרבן הגט הוא גבר או אישה. עד כה נפסקו פיצויי נזיקין רק לנשים מסורבות גט, ועתה לראשונה נקבע לראשונה על ידי השופט מנחם הכהן, כי למרות שבית הדין הרבני עדיין לא החליט בנוגע לגט, ניתן לחייב את האישה בתשלום פיצויים.


בית המשפט לא קיבל את טענת האישה לפיהן יש לדחות את תביעת הבעל, מאחר שההליכים בבית הדין הרבני טרם מוצו. השופט הכהן קבע, כי יש לקבל את דרישת הבעל בהתחשב בגילם המתקדם של הצדדים: האישה בת 72 והבעל בן 83, כמו גם בעובדה שההם התגוררו בחדרים נפרדים לפחות שנתיים לפני עזיבת הבעל את הבית וכי שנים רבות אין ביניהם כל יחסי אישות. בית המשפט קבע כי הבעל עקבי ועיקש ברצונו לסיים את מערכת היחסים עם האישה ומסרב בכל תוקף לניסיון נוסף לקיום שלום בית ביניהם. הבעל העיד אודות הסבל הנגרם לו כתוצאה מסירובה של האישה להתגרש ממנו, וחיובו להמשיך ולהתגורר במחציתה.


"אין לי ספק בכך", כתב השופט בפסק הדין: "שסירובה העיקש של האישה לקבל גט, פוגע באוטונומיה של הבעל, בזכותו למימוש עצמי, בכבודו ובחירותו. בהתנהגות פסולה זו", נכתב: "גזרה האישה על הבעל חיי בדידות, היעדר זוגיות ואינטימיות עם בת המין השני ובכך גרמה לו לנזק נפשי גדול, לצער, השפלה, ביזוי וכאב". נקבע כי אין צורך להוכיח את הנזקים שנגרמו לבעל והם נובעים בעצם מעשיה של האישה.

נקבע כי העוול שנגרם לבעל נספר מתום שנה מיום הגשת התביעה לגירושים. האישה תפצה את הבעל עבור תקופה של שנה וארבעה חודשים בסכום של 53,333 שקל. כמו כן, תישא בהוצאות ושכר טרחת עורך דין בסכום של 5,000 שקל.

"לדעתי יש כאן בשורה טובה למסורבות גט" אומרת לכיפה רבקה שמעון "יש כאן תקדים מעולה שכן אם תהיה הדדיות גברים שמעכבים גט יידעו שהם ישלמו פיצויים. אם בית המשפט בדק ומצא שלא הייתה עילה מוצדקת לעיכוב הגירושים זה מוצדק כי יכול להיות מצב שגם נשים תסחטנה גברים"

אלא שרבקה שמעון מעלה נקודה נוספת "צריך גם לחשוב שבגיל כזה מבוגר ההפסד שלה לעומת שלו הוא גדול פי כמה. איזה סיכויים יש לה לפרק ב? אישה בגיל כזה מאבדת הרבה יותר מגבר. יש כאן חוסר מידתיות בהפסד גם בגלל השינוי בסטאטוס. נכון שגם לגברים יש קושי כזה אבל כבר היו דברים מעולם".

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת פתח תקוה אמר בתגובה לדברים כי: "ההלכה לא נועדה לניצול על ידי בני עוולה, יהיו הם נשים או גברים. ההלכה הקובעת את ביצוע מעשה הגירושין על ידי הבעל לא מקנה לו את זכות הסחיטה והדיכוי, העיגון ועינוי הדין; חרם דרבינו גרשום אשר מונע את גירושי האישה בעל כורחה נועד להגן על זכותה, ולא להעניק לה זכויות סחיטה."
"נאמני ההלכה צריכים להיות מאושרים מהעובדה שאט אט הולכת ומתפתחת התמודדות עם ניצולה של ההלכה שלא כדין ושימוש בה ככלי נשק בריב המכוער של הגירושין." אמר הרב מבלי להתיחס למקרה הספציפי.