אלבומו החדש של גיל שושן הוא מסע אישי אל החסידות, ואל המרחב האין סופי של תורת הסוד. האלבום מגלגל את חייו של אדם שבחר לשנות את חייו מהקצה לקצה, ולשתף את העולם ברגעים, בחוויות ובתובנות אליהם הוא הגיע.

 

נחשפתי לקליפ המרשים, "גם וגם", עוד טרם הגיע אלי האלבום, אך רק כששמעתי את האלבום במלואו הבנתי שיש פה משהו מיוחד השמור לאלבומים טובים ומצליחים. אם הייתי מעיז, הייתי קורא לשושן "שולי רנד החב"דניק". כמו רנד גם שושן, כיאה לשחקן, מגיש את השירים בתיאטרליות מרשימה. בין המילים והצלילים  חשים את הכאבים, הבעיטות, והשמחה שעבר שושן עד שהחל לראות את המציאות בעניים חסידיות. זריקת האגו, מציאת השקט הנפשי והחיבור לבורא עולם ולעם ישראל ש"כולו טוב". זהו גם שמו של השיר-ניגון הנפתח ברוגע ומתפתח להתוועדות חסידית, ממש אפשר לדמיין את שושן מזיז את ידיו באקסטאזה יחד עם המוני החסידים על הטריבונות.

 

המסע של גילי שושן עובר בתחנות רבות. כאשר הוא מספר ב"רציתי לצאת גבר" הוא חושף באופן ישיר את נקודת ההתחלה שלו. "רציתי בסך הכול לצאת גבר, יצאתי שבר כלי...", אומר שושן על המקום ממנו הוא בא. מקום של דאווין, מרפקים, אגומאניה, ורדיפה אחר הכבוד.

בהמשך המסע שושן כבר שר ומרקד ביחד עם הקלרינט והכינור, ממש כאילו היה חסיד מן המניין. "הגשמתי חלומי בעודי בגוף גשמי" מזמר שושן תוך שהוא מצליח להקפיץ ולעורר השראה. פשוט חוויה.




 

בכלל האלבום כולו הוא חוויה מוזיקאלית איכותית ומגוון בסגנונות; רגאיי, ג'אז, ניגונים חסידיים אותנטיים מעורבבים ועוד ועוד. ביחד עם נדב בכר (להקת א גרויסע מציאה) מסתובב שושן ברחבי הארץ עם ההופעה. המצליחה לחשוף את הקהל לליבו של האיש החסיד, "העבד הפשוט".