מצוות הכנסת אורחים הייתה אחת המצוות שבהם הצטיין אבי האומה שלנו. ייתכן שזאת הסיבה שאנו, כבני בניו של אברהם אבינו, מארחים ומתארחים יותר מכל גוי אחר. רק לנו יש חברה, חפשו במילון פירוש למילה, תמצאו חברים, אבל חברה, יש רק בישראל. בנוסף יש לנו ב"ה משפחות גדולות והרבה שבתות וחגים.

כפועל יוצא מכך עם ישראל, באופן תדיר, פותח שולחן. אך שולחן הסלון שהיה בעבר צר מלהכיל כיבוד , התרחב לריבוע מרשים בגודלו. לא הייתי מתייחסת לעיצוב הסלון אילולא הצורך של המארחת למלא את כל שטח הפנים שלו. בצר לנו נפתח גם מזנון על גבי שולחן פינת האוכל, שגם הוא עבר הרחבה, שתתאים להיקף המותניים של המארח הישראלי מודל 2010.

וכך, לעיתים תכופות מידי, נמצא את עצמנו סביב שולחן גדוש כל טוב, אלא שכל הטוב הזה לא שמע מעולם הרצאה בנושא תזונה נכונה, הוא לא קרא מעולם מאמר בנושא הזנת הגוף באבני בניין טובות לתחזוקה השוטפת שלו והוא לא יודע להבחין בין מזון מזין למזון מזיק.

הכיבוד יעשה הכול כדי לא להיאכל בבושת פנים, ע"י המארחת, אחרי שהאורחים הלכו ולכן קיימים באמתחתו טיעונים בסגנונות שונים. להלן הטיעונים:

טיעון "המלבין פני חברו..." - "חייבים לטעום, לא נעים להעליב את המארחים", " תטעמו רק ביס אחד כדי שהמארחת תהיה מרוצה ותפסיק להציק", "לא נעים, היא כל כך טרחה".

טיעון "קדושת היום" - "שבת/ חג היום, אז מותר", "בשביל הנשמה היתרה", " לא כל יום חג/ שבת".

טיעון החצי - " תאכלו רק חצי מנה ותרגישו סיפוק מכך שהצלחתם להתגבר על החצי השני"," התחלקו חצי חצי עם עוד מישהו/י במיוחד עם מישהו שעושה כעת דיאטה, כך הנזק היחסי (יחסית למישהו) לא יהיה גדול והמצפון לא יציק".

טיעון "הלכתי" - "אכלו את מה שהילד השאיר, זה בל תשחית".

טיעון הקבלה לעתיד - "דיאטה נעשה בבית", "בבית אני אקזז".



הדו שיח הקשה בין הכיבוד לבינינו ממשיך במשפט: "את לא אוכלת, את בסך הכול טועמת", הבעיה כי לעיתים קרובות חובה עלינו לטעום שלושה מיני עוגות קרם ושני סוגי כדורי שוקולד, רק משום שכל אחד מהם מצופה בציפוי שונה. וכך האוכל ממשיך להציק עד סוף הביקור. ובמילים אחרות, הגענו על מנת לדבר עם ידידים ושוחחנו כל הזמן עם אויבים.

מדוע אירוח כיפי ונעים צריך להיות מלווה במשפט : "איזהו גיבור הכובש את יצרו"? מדוע ביקור בבית מכרים מסתיים ברוב המקרים בתחושת כישלון?

הפתרון הפשוט הוא כשאתם מקבלים הזמנה, אמרו למארחת שאתם כעת בדיאטה (גם אם אתם לא), לכן בשבילכם לא צריך להכין כלום. התוצאה תהיה, שולחן עמוס בירקות ובפירות. אכלו שפע של ירקות ומעט פירות. אם לא תודיעו על כך מבעוד מועד, תשמעו מהמארחת את הנזיפה: "דיאטה עושים בבית".

בפעם הבאה אספר לכם על טיפים נוספים שיוכלו לעזור לכם לשמור על הגיזרה וליהנות לא פחות מהאירוח אצל החברים.