מזה כשנה וחצי לא שימש איש בתפקיד אך היום לאחר ספירת הקולות התמנה סוף סוף המועמד אברהם ליפשיץ לתפקיד ראש מנהל החינוך הדתי.

בראש הועדה הבוחרת עמד ד"ר שמשון שושני. בעבר ניסו חברי הועדה לבחור מועמד לתפקיד אך החלטותיה של הועדה בוטלו מסיבות שונות.

הועדה ניסתה למנות את הרב אבי גיסר, רב היישוב עפרה. אך מינויו של הרב גיסר, דמות מוערכת מאוד במשרד החינוך, נפסל כיוון שנציבות המדינה לא הכירה בהכשרתו התורנית של הרב גיסר כמקבילה לתואר שני, הנדרש על פי המכרז, לצורך קבלת התפקיד.

לאחר מכן בחרה ועדת האיתור את הרב אברהם ליפשיץ לכהן כראש החמ"ד. אלא שלאחר ההצבעה המינוי נמצא בעייתי ונמצא תחת צו מניעה של בית משפט. מה גם שרבים וביניהם הרב משה קליין טענו שהמכרז היה מכור וערערו על חוקיות הליך הבחירה.

אך היום נבחר שוב הרב ליפשיץ, שוב ברוב קולות.

בין המועמדים הסופיים שנגשו היום היו: אסתי רוסט - סגנית ראש המנהל וממלאת המקום בפועל, הרב משה קליין - לשעבר ראש אולפנת צפירה, סגן ראש מרכז ישיבות בני עקיבא ומנכ"ל אגודת השירות הלאומי בת-עמי, הרב יוסף בן בסן, ראש אולפנית בר אילן בנתניה, ואשר קורסיה, ראש אולפנת בני עקיבא במודיעין.

אברהם ליפשיץ -הוא ראש האולפנית לבנות בטבריה ולשעבר מזכ"ל תנועת בני עקיבא. גורמים רבים העריכו שגם הפעם ייבחר הרב ליפשיץ לתפקיד.

"אני מאוד מקווה שיהיה סוף לסאגה שלא נגמרת" אמר היום מעט לפני היוודע התוצאות הרב משה קליין. "הסיפור בהחלט יכל להיגמר לפני שנה וחצי אבל לצערי לכל אורך הדרך ניהלו את המכרז עם קריצות כאלו ואחרות ולכן זה לקח שנתיים ימים".

על פי המועמד הרב משה קליין נראה שגם הפעם יש סיבות לחשוד בכשרות התוצאות. "מכרז לתפקיד כזה צריך להיות נקי וללא רבב. מכרז בו כל מועמד מציג את מרכולתו החינוכית. אני מעורב רגשית בעניין, אבל זה שכולם יכולים לומר כבר עכשיו שעה וחצי לפני תום הבחירות מה יהיו התוצאות- זה לא טוב. אני מצפה שעכשיו לא יהיו מסוגלים לומר מה התוצאה ולכולם יש כבר ידיעה מראש מה יקרה כשיספרו הקולות. בסופו של דבר יש בעל הבית ומי שריבונו של עולם ירצה שייבחר- הוא זה שייבחר".

"הרב ליפשיץ נבחר בצורה דמוקרטית וחוקית" אמר לאחר שהוכרזו התוצאות גד דעי, חבר בועדת האיתור. "זוהי בשורה טובה ובחירה טובה לחינוך הדתי על כל גווניו. אני מאמין שנפתח בפרק חיובי וטוב לחינוך הדתי כולו"