המשבר בין ישיבות ההסדר והצבא רק הולך ומדרדר. שלושת החיילים מגדוד נחשון שהניפו את השלט "גם גדוד נחשון לא מגרש יהודים" הוצאו ממסלול הסדר.

החיילים - אחיה מלמד, אחיה עובדיה, ומלכי הורביץ נענשו בעונש חסר תקדים בצבא.

החיילים הורשעו בסירוב פקודה ובהתנהגות מבישה. וכבר נידונו על-ידי מפקד החטיבה, אלוף-משנה אורן אבמן, לשלושים ימי מחבוש, להורדה בדרגה וכן להדחה מתפקידי פיקוד ולחימה. אך למרות שנדמה היה כי בכך תם הסיפור הודיע אתמול אלוף משנה גדי אגמון כי השניים לא יחזרו למסלול ההסדר.

ההחלטה למעשה אומרת כי מעתה יחויבו החיילים בשירות מלא של 36 חודשי שירות ולא יוכלו לחזור לישיבת ההסדר על פי מסלול ההסדר אותו בחרו.

מפגן המחאה והנפת השלט שהסעיר את מערכת הביטחון התרחש על גג בבסיס הצבאי אדוריים שבדרום הר חברון. חודש לפני כן הניפו טירונים מגדוד "שמשון" שלט שעליו נכתב "שמשון לא מפנים את חומש".

העונש הזה מגיע מיד לאחר החלטת שר הביטחון להוציא את ישיבת הר ברכה ממסלול ההסדר ולאפשר לחיילים המגיעים מהישיבה לבחור האם ברצונם לעבור לישיבה אחרת או לשרת שירות צבאי מלא.


העונש התקבל בכעס רב בחוגי הימין ובאיגוד ישיבות ההסדר בפרט שם הביעו תרעומת על העונש המשולש והלא מידתי שקיבלו החיילים- כליאה, הדחה מתפקידי פיקוד ולחימה, ולבסוף הוצאתם ממסלול ההסדר. "ענישה צריכה להיות מידתית" אמרו באיגוד.


"נראה שמישהו משתדל להלך אימים על אנשים כדי שיוכל להמשיך בהתארגנות לפנות את יהודה ושומרון" אמר אביו של אחיה-ד"ר יואל מלמד. "הצעד הזה הוא איבוד כל פרופורציה וניסיון להתנקם באנשים ולהתנכל להם למען יראו וייראו. אני מקווה שהמזימה הזאת לא תעלה בידם. זה צעד הזוי".

מאיגוד ישיבות ההסדר נמסר בתגובה לכיפה: "איגוד ישיבות ההסדר הביע באופן רשמי את התנגדותו להוצאת התלמידים ממסגרת ההסדר. לצערנו התקבלה החלטה אחרת בעניין, ואנו נמשיך לפעול מול צה"ל בכדי לשנות את ההחלטה".