חול המועד סוכות הוא זמן מושלם להגיע ולהכיר את אזור הדרום וחבל יתיר. השנה, תיירות חבל יתיר ואתר סוסיא הקדומה מזמינים אתכן, המשפחות ליהנות משלל אטרקציות,כשבמרכזן עומד המשחק "אנדרלמוסיה בסוסיא". במשחק זה תצטרכו לנסות לאתר את ראש העיר האבוד של העיירה הקדומה בסוסיא, שיצא לפני יומיים ולא חזר.

במהלך המשחק תפגשו את שאלתיאל, מפקד המשטרה המקומית, שיצייד אתכם במפה ובכמה עצות להתחלה. עם המידע הזה תעברו הבלשים ב-11 תחנות שונות, בהן תתנסו בסדנא מזורזת אצל האופה, תנפצו ותטוו צמר, תארגו בדים, תטחנו קמח, תלושו ותאפו פיתות וכמובן, תפתרו שלל חידות.

בסוף המשחק יגיעו המשתתפים לעמדת הסיום שם יצרפו את כל הרמזים, וינסו לפתור נכונה את החידה. לאחר הפתרון, יצטלמו הבלשים המוצלחים בבגדי התקופה, יצטלמו למזכרת ויוכלו להשתתף בהגרלה לסל מוצרים מפנק, כולו תוצרת חבל יתיר.

מתי: ימים שלישי עד חמישי, 18-20 באוקטובר

מחיר: 35 ₪ לילד, 29 ₪ למבוגר, 175 ₪ לכרטיס משפחתי

לפרטים נוספים: 02-6286212 www.atarsusya.co.il atarsusya@gmail.com

(צילום: יוחאי הלל)

בנוסף, גם שאר האתרים באזור פותחים את שעריהם בסוכות, ומציעים לכם מגוון טיולים מודרכים לכל המשפחה בשלל מסלולי האזור - בהליכה לאור יום או עם עששיות, ברגל או בג'יפ. בנוסף לטיולים יתקיימו גם סדנאות מיוחדות כמו קרמיקה, תיאטרון בובות וסדנת בושמאות ייחודית.

בין שלל הטיולים שמציע האזור:

טיולים וסיורים ברחבי חבל יתיר

טיולים מאורגנים לכל המשפחה עם מרכז סיור ולימוד סוסיא

זיף - סיור חינם: טיול מעגלי האורך כ-3 שעות, ההולך לאורך סיפורו של מדבר זיף בתנ"ך ודוד והזיפים. הטיול יצא פעמיים ביום, בשעות 10:00 ו-14:00, נקודת המפגש היא בכניסה למושב כרמל. נקודת סיום בפילבוקס זיף. הליכה ברמת קושי בינונית והגעה לניקבת מים. הטיול בשיתוף אשכולות ותיירות חבל יתיר.

שביל החוות - סיור חינם: מסלול המתחיל במצפה יאיר ומסתיים בישוב אביגיל. אורכו כשעתיים. הליכה על דרך ספר המדבר, לאורך דרך קדומה המלווה בשרידי שביל רומי. ההליכה ברמת קושי קלה כאשר מצד אחד של קו פרשת המים רואים את מדבר יהודה במלוא הדרו וממערב את הרי חברון המרשימים. מסיימים במעיין באביגיל. הסיור יצא בשעות 12:00 ו-16:00. הטיול בשיתוף אשכולות ותיירות חבל יתיר.

נחל סלבדורה: מסלול הליכה ברמת קושי קלה- בינוני. נקודת מפגש בחניון שמורת עין גדי משם נצא יחד לתחילת מסלול נחל סלבדורה. הליכה במדבר יהודה בערוץ יפהפה ופחות מוכר. כשעתיים-שלוש הליכה בשמורת סלבדורה היפה.

[embed]

" type="video/youtube" />
]

עששיות ביער יתיר: סיור לילי בשביל המתקנים החקלאיים ביער יתיר. רמת קושי קלה. הליכה נינוחה של כשעתיים, בליווי עששיות לאור ירח מלא. ניפגשים בשעה 19:30 בשער הישוב ליבנה ומשם הולכים יחד אל המאגר. המסלול הוא מהמאגר ועד ביה"כ העתיק בענים, שם מצפה הפתעה בסיום.

עששיות באתר סוסיא: סיור לילי בעיר העברית הקדומה סוסיא. כשעתיים. רמת קושי קלה.

עששיות בחוורי מצדה: סיור לילי בנחל חוורי מצדה שלמרגלות הר מצדה. הליכה לאור ירח של כשעתיים בתוך ערוץ נחל צר לכיוון ים המלח . רמת קושי קלה. נקודת מפגש- חניון נחל מצדה מזרח .

בריכת כרמל המקראית

בריכה גדולה בגודל 30X25 מ' ועומק של עד 6 מ', בסיסה של הבריכה מהתקופות הקדומות. בקיר הצפוני הצמוד לבריכה נמצאת נקודת הנביעה לבריכה. בסמוך לבריכה שרידי כנסיה ביזנטית ומעל הבריכה לצד דרום נמצאים שרידי מצודה צלבנית. ביום רביעי 19.10, י"ז תשרי יתקיים סיור חינם לבריכה.

15:00-15:15: הסעה ממושב מעון למתג 7 (צומת הכניסה לכפר כירמיל), הליכה רגלית של כרבע שעה על שביל עפר עד הבריכה, רחצה באחריות המטיילים. סיום ב17:30 והסעה חזרה למעון. חניית רכבים פרטיים במעון בלבד. הטיול ללא עלות. הטיול באישור ובאבטחת כוחות הביטחון.

הרשמה מראש חובה: 1599-507-517.

מתי: 18-20 באוקטובר

מחיר: 30 ₪ לאדם, או 100 ₪ לרכב. הסיור באתר סוסיא הקדומה, בתוספת של 10 ₪.

לפרטים נוספים: 1599-507-517 מרכז לימוד וסיור סוסיא הקדומה

אפילו המעיינות עדיין מלאים בחבל יתיר וממתינים למבקרים ללא תשלום. בין המעיינות ניתן למצוא את מעיינות תלם אדורה-נחל גוברין עילי, את מעיין מערת אביגיל - מערה קסומה עם מים מרעננים, וסיפור מקראי מרתק, או את מעיין אבידן, עם בריכת שכשוך מהנה.

לפרטים נוספים: 1599-57-57-58 www.goyatir.co.il

(צילום: יוחאי הלל)


מופע שקיעה במעלה חבר

ביום שלישי, א' חוה"מ סוכות, ט"ז בתשרי 18/10/16, יתקיים פסטיבל מלאכות קדומות ושפע סדנאות ואטרקציות במעלה חבר: כבישת זיתים, דריכת ענבים, שאיבת מים, הפקת שמנים מבושמים, אפיית פיתות, אריגת בדים ועוד. בנוסף, תתקיים במקום סדנת כלי נגינה עתיקים ויופיעו שם שחקני רחוב. במקום תוצב סוכה גדולה לרשות המבקרים. הפסטיבל יתקיים במצפה שלושת המלאכים (נבי יקין) בשעות 17:00 - 14:00.

בתום הפסטיבל יתקיים ביישוב הופעתם של האמנים יגל הרוש עם ארז לב-ארי במופע משותף. הרוש הוא נגן קמנצ'ה ומקים האנסמבל "שיר ידידות". המופע יתקיים באמפיתיאטרון במעלה חבר לאור שקיעה, ומומלץ להצטייד בלבוש חם.

שעות המופע:

17:00 פתיחת שערים

17:30 מופע.

עלויות:

להפנינג: 25 ש"ח לילד מגיל 3, הורה מלווה 10 ש"ח (עד 135 ש"ח למשפחה).

למופע: 30 ₪ מגיל 12, 50 ₪ לכרטיס זוגי.