בשנים האחרונות נשמעים קולות בעולם העסקי כי התואר האקדמי הופך לפחות ופחות רלוונטי. בעוד שכר האקדמאים נשחק משנה לשנה, צעירים רבים משקיעים משאבים רבים על הכנה ללימודים אקדמאים, שכר לימוד יקר - רק כדי לגלות שהתואר האקדמאי בו השקיעו בין 3 ל 7 שנים לא מבטיח השתכרות ראוייה, ולמעשה כמעט איבד מהרלוונטיות שלו היום בשוק העבודה המתפתח.

צעירים רבים שהבינו לאיפה מועדים פניו של שוק העבודה החליטו ללכת כנגד המוסכמות, ולרכוש לעצמם השכלה והכשרה בדרכים שהיו עד לא מזמן ללא קונבציונליות. המקרה הראשון שנתקלנו בו היה של אלקנה.


״במקום לבזבז זמן על תואר אקדמי - גיליתי שיש קיצור דרך שמבטיח לי שכר הרבה יותר גבוה מהממוצע״


את השיטה המדוברת, שהייתה שמורה אך ורק לסוחרים של בתי ההשקעות המובילים של ישראל, גיא ברנד - מי שהכניס את אלקנה לעולם המסחר, חושף לראשונה לציבור בסדרת ווידאו רבת תעוזה, שעוררה עליו את חמת אפה של תעשייה שלמה. כעת, הגיע הזמן לברר, למה הוא עושה את זה?

החיים לצעירים בשוק העבודה לא צריכים להיות כל כך קשים


אלקנה בן 28 שמשמש היום כסמנכ"ל השיווק בגוף פיננסי משמעותי ומי שמוביל את הטרנד, היה בין היחידים שהסכימו לדבר ולחשוף את התופעה שצוברת תאוצה בעולם התעסוקה, ומבטיחה לצעירים של היום סיכוי אמיתי לחיי רווחה.

אלקנה קיבל החלטה שלא ללכת בתלם, נטש את הלימודים , ושנתיים לאחר מכן כבר מצא עצמו בלב ליבו של ה"מועדון הסגור" והאינטימי ביותר של שוק ההון הישראלי שמכניס בכל שנה אלפי ישראלים לאצולת ההון של ישראל. כל זאת מבלי תואר אקדמאי, מבלי קשרים או פרוטקציות בחלונות הגבוהים, ובעיקר בזכות: ״החלטה אחת חשובה שקיבלתי בגיל 25״ כמו שהוא מצהיר.

"ברגע שאתה מפסיק לרדוף אחרי התואר, או בניסיון לרצות מישהו אחר - זה הרבה יותר קל להתרגל לחשוב במונחים של כסף גדול. עד אותה נקודה, הייתי בטוח שתואר אקדמאי ומסלול ארוך של הכשרה, התמחות ועבודה שוחקת במשך של 5-10 שנים - הם הדלת שלי ל״עולם של המבוגרים״.

אבל מה שהופתעתי לגלות שברוב המקרים, הכשרה קצרה בתחום שבו יש דרישה עצומה בשוק - היא הדרך הכי מהירה היום להשתלב בשוק העבודה. שוק ההון נראה כמו ההזדמנות הגדולה לצעירים שרוצים לבנות לעצמם עתיד מבטיח, אז החלטתי לחקור את הנושא ולחפש מהי הדרך הכי מהירה שאני יכול להשתלב בתחום.

אחד מחדרי המסחר: יש מלא אקשן ולא משמעמם לרגע

חודשים לאחר מכן כבר עבדתי במשרה מלאה בחברה מבוססת בתחום. מהר מאוד כבר מצאתי את עצמי מתעסק בסכומים אסטרונומים של מיליוני שקלים כל יום, ופתאום בונוס של 100,000 ש"ח שהעניק הבעלים של החברה נראה לך לגיטימי והגיוני.

בזמן שכל החברים שלי עבדו קשה כדי לסיים את השנה השלישית של התואר - תוך כדי גידול של ילד או שניים, אני הייתי כבר במצב בו הכסף התחיל לרדוף אחריי, יש לי זמן לדף יומי בעיון, לאשתי וילדיי, והתחלתי להתחכך באנשים שהיו מבוגרים ממני רק בכמה שנים שהרוויחו כבר סכומים שלא חשבתי שיהיו אפשריים בכלל בימי חיי״

חודשים לאחר מכן כבר עבדתי במשרה מלאה בחברה מבוססת בתחום. מהר מאוד כבר מצאתי את עצמי מתעסק בסכומים אסטרונומים של מיליוני שקלים כל יום, ופתאום בונוס של 200,000 ש"ח שהעניק הבעלים של החברה נראה לך לגיטימי והגיוני.

בזמן שכל החברים שלי שחלקם התייאשו מהמסלול הארוך והקשה והתחילו לעבוד בכל מני עבודות ללא הכשרה, וחלקם עבדו קשה כדי לסיים את השנה השלישית של התואר - אני הייתי כבר במצב בו הכסף התחיל לרדוף אחריי, התחלתי להתחכך באנשים שהיו מבוגרים ממני רק בכמה שנים שהרוויחו כבר סכומים שלא חשבתי שיהיו אפשריים בכלל בימי חיי״


הסיפוק האמתי

מה הדבר שהרגשת בו סיפוק?

תראה, קודם כל עצם זה שבניגוד לחברי אני לא רודף אחרי שום דבר ואני מנהל את היום שלי איך שמתאים לי זה פותח לי אפשרויות רבות לעשות דברים שחשובים לי, למשל אני מאד אוהב לשחק טניס ופעם בשבוע בבקר אני משחק וזה הנאה גדולה בשבילי..

אשתי עובדת סוציאלית בהכשרתה, והיה לה חלום לפתוח קליניקה לטיפול בנוער, אתה מבין שזה כבר לא חלום..? אבל מה שיפה שהיא מחליטה כמה שעות לעבוד... והיא משקיעה הרבה בגידול הילדים - ומאד נהנית מזה.

האמת היה רגע מחונן אחד שאני לא ישכח, כשאני למדתי בישיבה התיכונית בכתה יא כמו רוב החבר'ה לא בדיוק השקעתי ונכנסתי לשיעורים עד שראש הישיבה החליט שאין לי מה לעשות יותר בישיבה, אני זוכר שמנהל התיכון אמר לי "לא ייצא ממך כלום.. חבל על הזמן שלך" ו"במקרה" לפני 7 חודשים פגשתי אותו בחתונה של חבר והוא רואה אותי יוצא מהפורש בהשתוממות ואני רק אמרתי לו- אף פעם אל תפסיק להאמין באנשים!

 

מסטודנט ממורמר למשפטים לסמנכ"ל בחברת פיננסים בגיל 28: "כן, אני נוטר טינה למי ששיכנע אותי ללכת ללמוד משפטים"

שלוש שנים אחרי שעזב את האקדמיה, מתקשה אלקנה להסתיר את הכעס שלו כלפי ה"מסלול" הקבוע שרוב הצעירים בוחרים כברירת מחדל: "מי שרוצה להיות רופא או עורך דין וזה החלום שלו, או שרוצה להיות מהנדס צריך את האקדמיה, אבל מי שמחפש להרוויח כסף, ומעוניין לברוח ממרוץ העכברים שרוב האנשים בחברה שלנו חיים בו היום - מבזבז את 3-5 השנים היפות ביותר שלו בין כתלי האוניברסיטה או מכללה."

אלקנה מציין כי מהסקר האחרון שנערך בנושא, 80% מהסטודנטים שהולכים ללמוד במכללות עושים את זה בגלל שרוב החברים שלהם עושים זאת, או בעקבות לחץ מההורים - לא בגלל שהם באמת צריכים את זה


אתה היית סטודנט למשפטים ופרשת?

"כן. וזה אחרי שסיימתי ישיבה תיכונית בלי בגרות, אז הייתי צריך קודם להשלים בגרויות. העתיד שראיתי עבור עצמי הפחיד אותי. הדחקתי את זה במשך שנתיים של לימודים אבל בסופו של דבר, אחרי מבחן מפרך במיוחד, כבר לא יכלתי לברוח יותר מעצמי...

מצאתי את עצמי לילה אחד, מיוזע ולא מצליח להירדם ב- 3 בלילה, מסתובב מצד אחד לצד שני במיטה ומבין שהעתיד שממתין לי מעבר לפינה, צפוי להיות עוד עגום יותר מהלימודים עצמם.

אני לא יודע מה היה יותר מדכא...לשבת בעולם הרצאות צפוף על כסא פלסטיק עם עוד 300 איש,להקשיב למרצה שבקושי הצלחתי לראות או לשמוע, לדעת שהמשכורת שמחכה לי בחוץ מעליבה את ה-3 שנים ו-2 הפסיכומטרי שעשית כדי להתקבל לתואר... או העובדה שהייתי צריך לקבל את זה שאני לעולם לא באמת אהיה עשיר או אפילו עמיד."

אבל לא כולם מחפשים להתעשר, היציאה הגורפת שלך נגד האקדמיה היא קצת מכלילה אתה לא חושב?

תשמעי, זה נכון שלא כולם מחפשים לעשות מיליון דולר ביום, וגם יכול להיות שהתדמית של הבחור מוול סטריט שקם כל בוקר לפרארי צהובה ופנטהאוס שמשקיף על מנהטן היא קצת מוגזמת... אבל אנשים בגיל 23 לא בדיוק מבינים מה המציאות שמחכה להם מבחירה בתואר כללי נטול מקצוע והתגלגלות לתוך מירוץ החיים.

אני אסביר את זה באמצעות דוגמה…

"בגיל 25 אתה מבואס מ-7000 ש"ח בחודש, אבל בגיל 35 זה כבר הופך למלחמת הישרדות מייגעת, שבה הרוב מפסידים."

קחי את אייל ורון. שניהם בני 23 והרגע חזרו מ-6 חודשים של טיול לאחר הצבא , עם טרקים, נופים עוצרי נשימה. הגיע הרגע שצריכים לנחות בארץ ופניהם מועדות לשני כיוונים שונים:

אייל הולך למסלול הקבוע: הוא לא בטוח מה הוא רוצה ללמוד אז הוא הולך על תואר ראשון בכלכלה וניהול, במכללה הקרובה לביתו. הוא מקדיש את חצי השנה הראשונה כדי להשלים 2-3 בגרויות בזמן שהוא חוסך כסף במלצרות. את החצי השני של השנה הוא מבלה כל יום, מ9 בבוקר ועד ב1 בלילה כדי לשנן מילים ומונחים בעברית, אנגלית ומשפטים בגיאומטריה בשביל לקבל ציון פסיכומטרי סביר.

ברגע שהסתיים שלב הפסיכומטרי בחייו והוא יכול להתחיל בלימודים האקדמאיים, הוא סוף סוף מגלה את האמת המרה (הראשונה מבין כמה) על מוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל. הסטודנטים הם רק ״מכונת מזומנים״ שעוזרת לממן את התפקיד האמיתי של האוניברסיטאות (שהוא בכלל מחקר ולא השכלה) שהמרצים שבחלקם הגדול מלמדים חומר שאין לו שום קשר למה שמעסיקים מחפשים היום בשוק העבודה, ואם תדבר עליו בראיון עבודה יגלגלו אותך מכל המדרגות ויצחקו עליך.


ואז מגיע הרגע המיוחל ואחרי 3 וחצי שנים רון מקבל את התעודה המוזהבת שכתוב עליה "BA" והוא יוצא לעולם הגדול ומתחיל לשלוח קורות חיים ל-10 חברות שונות, ב-10 תחומים שונים. האמת היא שרוב המשרות הללו לא ממש מעניינות את רון . אבל הוא חייב לנסות כי בנקודת הזמן הזאת הוא עוד רחוק מאוד מ"נקודת הזינוק" לעבר קריירה מצליחה ולכן אסור לו להיות בררן בנוגע למקום העבודה הראשון שלו.

השעון מתקתק והוא נמצא במרוץ כנגד הזמן. רון מגלה, שלא רק שאף מעסיק לא מתרגש מהתואר שלו, אלא שבקושי חוזרים אליו לראיונות עבודה. בראיון הטלפוני עם המנהלת משאבי אנוש, רון לא מבין למה היא מתעקשת לשאול אותו על דברים שהוא עשה כמו על כמה אנשים הוא היה אחראי, איזה ניסיון יש לו בהכנת תקציבים או כמה כסף הוא ניהל בתקציבי המחלקה במקום לשאול אותו על מושגים מעורפלים שהוא למד בתואר.

אז הוא מגיע לראיון עבודה הוא נכנס בדלת, למשרד אפרפר ומתקלף באזור תעשייה נידח של עיר כלשהי שנמצאת שעה וחצי נסיעה מהישוב שלו בפקקים של הבוקר. מראיין לא מאוד נחמד מתחיל לתחקר אותו ועושה לו פרצוף חמוץ על כמעט כל תשובה שהוא מקבל. באוויר אין אווירה של התלהבות, הכל מדיף ריח של בינונית ושגרה מרדימה.

בסוף הראיון בשלב תיאום ציפיות שכר, רון מגלה שהציפייה היא שהוא יתחיל לעבוד בשכר מינימום או קרוב לזה, 6,000 ש"ח ברוטו. המראיין אפילו לא ממצמץ כשהוא אומר לרון את הסכום.

רון שעומד להתחתן עם ליאת בעוד 3 חודשים נמצא בדילמה דיי נוראית... מצד אחד השכר מצחיק ומצד שני מעבר לדלת מחכים עוד 3-4 בוגרים טריים של האוניברסיטה שישמחו לקפוץ על המשרה הזאת במקומו, ואולי אפילו לגלח עוד 500 ש"ח מהמשכורת רק בשביל להתחיל סוף סוף לעבוד.


הצעירים שלפני תואר היום לא מבינים שאחרי התואר המלחמה על ניסיון הופכת למלחמת הישרדות. אם אתה לא יכול להראות בקורות החיים שלך מה עשית, הדרך שלך למשכורת הממוצעת המשק (9000 בחודש נכון להיום) הולכת להיות דרך ייסורים ארוכה ומפותלת. וגם אז, לא בטוח שתשלום המשכורת הולך לעזור לך לחיות חיים נוחים - כי קשה היום יותר ויותר להתקיים עם משכורת ממוצעת.


אז רון נמצא בצומת דרכים: או שהוא צריך להתחיל לעבוד עכשיו בשכר רעב מצחיק או ללכת לאקדמיה ולשלם עוד כמה עשרות אלפי שקלים על תואר שני, שיעלה לו את המשכורת ההתחלתית בעוד כ-1000 ש"ח, וזה אחרי שהוא כבר בזבז בערך 60,000 ש"ח על התואר השני ועוד שנתיים מהחיים שלו. כל ההתחלות קשות, בסופו של דבר המשכורת ההתחלתית לא משקפת קריירה שלמה, רון יכול להתקדם ולהגיע למשכורות יפות.


"פה נשאלת עוד שאלה, האם לעבוד במשך 10-15-20 שנה, להגיע למשכורת שהיא לא מדהימה (הרבה בכירים בשוק היום יגידו תודה רבה על 15 אלף ש"ח ברוטו, שזה בערך 11 נטו) שווה את השקעת הזמן של רון? ואפילו לא צריך לחשוב רחוק, כי צעיר ממוצע שרוצה לחיות באזור המרכז ולחיות ברמת חיים בינונית צריך לפחות 10,000 ש״ח בחודש.


קל לחיות על תקציב זעיר כשאתה סטודנט עמוס לימודים, אבל זה כבר נהיה קשה וקשה יותר לעשות זאת בגיל 30 או 40 עם משפחה, בת זוג, וחמישה שישה ילדים, ומחויבויות רציניות יותר. ואז מגיע הרגע הזה שהבוס קורא לך הצידה ואומר לך "תשמע אין דרך קלה להגיד זה, אנחנו צירכים להיפרד." הוא רגע קשה לכל אחד, אבל עבור מי שאין לו רקורד בשוק העבודה זה יכול להיות רגע הרה אסון.


כל עוד אתה לא צובר ניסיון משמעותי ואין לתפקיד שלך דרישה גבוהה בשוק - גם אם לא מפטרים אותך, אתה חיי כל היום במנטליות של "מה יקרה אם..." מריץ תסריטי בלהות שבהם אתה חוזר לגור עם ההורים או יותר גרוע. חוויתי את זה על עצמי כי אבא שלי עד היום נמצא באותו מקום בעייתי של חוסר יציבות תעסוקתית החיים אחרי התואר הם ברוב המקרים הרבה פחות יפים ממה שהם יכולים להיות."

"תיק נכסים של 500,000 ש"ח וביטחון כלכלי כמעט מוחלט."

ומה קורה עם אייל שבחר לא לעשות תואר? "אני אקח כדוגמא את ההכשרה שלנו, שמלמדת ניהול תיקי השקעות ופנסיה. אייל הלך לעשות הכשרה מקצועית אצל גוף שנמצא כל הזמן בקשר עם המעסיקים ויודע מה הם מחפשים ורוצים, וההכשרה עלתה לו רק 24,000 ש"ח ששולמו מהפיקדון. זה 33% יותר זול מתואר אוניברסיטאי ופי 4 יותר זול מתואר במכללה.


תוך שנתיים הוא כבר היה עם הרישיון הנכסף של הרשות לניירות ערך במשרד האוצר וההוא הספיק כבר לסיים התמחות כיועץ השקעות. הוא היה צריך לשלוח את קורות החיים שלו רק ל3 חברות, כדי שמנהלת משאבי האנוש של חברת השקעות גדולה תרים לו טלפון ותזמין אותו לראיון עבודה.

הוא מנצל את שיחת הטלפון הראשונה כי לספר לה על תיק ההשקעות שהוא הספיק לנהל תוך כדי ההכשרה שהוא עשה, ועל התשואה המאוד יפה של ה-17% בשנה שהתיק שלו הביא מאז שהוא התחיל להרכיב אותו. המראיינת לא רק נשמעת הרבה יותר חמימה, אלא אפילו מתלהבת כשהיא מתאמת לו את הראיון בחברה.


אייל מגיע לראיון הראשון שלו. הוא נכנס למשרד מודרני במרכז תל אביב, שחדר ההמתנה שבקומה ה-26 משקיף על קו החוף של תל אביב.

הוא נכנס לראיון העבודה עם מנהל מחלקת ההשקעות, מתיישבים בסלון העור שבמשרדו בזמן שהמראיין שלו מציץ בסבר פנים חמור מעל הקורות חיים שלו. המראיין מתחיל בסדרה של שאלות נוקבות בניסיון ״להתקיל״ את אייל. רוב השאלות הם מקצועיות ואייל משועשע בכך שהוא בכלל לא צריך לחשוב או להתקשות במענה עליהם. כי הרי זה מאוד קל להשיב לשאלה למה בחרת במנייה זאת או אחרת בתיק ההשקעות שלך, אם הנושא הזה הפך לאובססיה שלך בשנתיים האחרונות.

המראיין מזהה את התשוקה של אייל לשוק ההון והם נכנסים לדיון סוער על השקעה בחוזים עתידיים והארשת הרצינית של המראיין נסדקת - הוא מבין שיש פה מישהו שמבין עניין. כמה ימים אחרי זה אייל מקבל טלפון שהוא התקבל - המשכורת ההתחלתית היא אמנם 11 ברוטו, אבל ההבונוסים הגבוהים שישולמו לו על בסיס ביצועים הם ההזדמנות הגדולה של אייל לייצר לעצמו משכורת שכבר ממקמת אותו בעשירון העליון של שכירים בישראל.

הרשות לניירות ערך: "עובדים בשיתוף פעולה מלא."

לצפייה נוספת:


נתוני השכר בתחום הפיננסים - הפעילים בשוק ההון עושים בין 9,000 ל25,000 לפחות בחודש

להזכירכם, הוא צעיר בשנה וחצי בערך מרון בשלב הזה והוא כבר מתחיל עבודה ב"שכר הייטק". ו-10 שנים אחרי? כשרון חיי בחרדה קיומית למקרה של פיטורים, אייל הוא כבר מנהל השקעות מנוסה.

בינתיים, אייל, שרואה מקרוב איך עושים כסף יום-יום משתמש בבונוסים השמנים שהוא מקבל כל כמה חודשים כדי לבנות לעצמו תיק השקעות בשווי של יותר מ- 500,000 ש"ח. ואמנם שהתיק אינו חסין שצפוי לספוג זעזועים בעקבות אפיקים עם סיכון גבוה בהם הוא בחר להשקיע, אבל בגדול העתיד נראה וורוד מתמיד.


בגיל 42 הוא כבר יוכל לפרוש רק בזכות התשואה על הכסף, ולהצטרף לטרנד החם ביותר כיום בקרב העובדים בשוק ההון ״ פנסיה מוקדמת מאוד״. ללמוד תורה בבית המדרש בישוב, לאכול עם אשתו בוקר צהריים בערב, פעם בשבוע לבלות עם הבן בישיבה התיכונית, ופעם בשבוע אצל הבת באולפנא, בקצור- חיים מלאי משמעות.

10 שנים אחרי אייל נמצא בעמדה יותר טובה באופן משמעותי מרון.

גיא המורה של אלקנה שהסעיר את כל עולם המסחר ושוק ההון


לא עדיף לאייל או לרון פשוט ללכת להייטק וזהו?

מי שרוצה משכורת טובה יכול וצריך ללכת לעבוד בהייטק. 15 השנים הראשונות בקריירה אמנם צפויות להיות רווחיות מאוד, אבל לאחר גיל 40 הדאגה היום יומית שגרזן הפיטורים יונחת עלייך רק תגבר.


רוב העובדים בהייטק הישראלי מגלים שהדרישה ליכולות המקצועיות שלהם יורדת באופן דרסטי ככל שהם מתבגרים, בניגוד מוחלט לדרישה העולה בשוק ההון לבעלי ניסיון וותק. אבל ללכת להייטק כהחלטה כלכלית זה לא תמיד כל כך הגיוני...לדעתי לפחות. המטרה של רוב האנשים היא לא להיות משועבדים למשכורת שלהם עד הפנסיה, הם רוצים להיות אמידים מבחינה כלכלית.

ומה זה להיות אמיד מבחינה כלכלית?

זה שיש לך כמה נכסים מניבים שיכולים לשמש כרשת הביטחון שלך במקרה שיש מקרה חירום כספי, זה אומר שאם מפטרים אותך אתה עוצר את ההתקף פאניקה אחרי כמה דקות ונזכר יש לך דירה להשקעה ותיק השקעות מגוון שמכניס לך בכל שנה כמה עשרות עד כמה מאות אלפי שקלים.

וזה עוד לפני שדברנו על שעות העבודה הרבות, שכמעט ואי אפשר להשקיע בבית באשה ובחינוך הילדים בשעות עבודה רבות כאלה, שלא לדבר על איזה דף יומי קצר...

החבר'ה הדתיים מובילים בשטח

נתון מעניין שכ 83% מהדתיים שעברו את המסלול הזה נמצאים בטופ של הסוחרים והמבוקשים בתחום, תראה אחד העקרונות שתמיד חינכו אותנו בחברה הדתית זה השאיפה למצוינות לא להיות בינוני, זה בדיוק כמו שבתור בוגרי מכינה היינו המובילים בצוות.

איך יכול להיות שתוך שנתיים בלבד ילדים בני 24-25 הופכים להיות כל כך מבוקשים?

מעסיקים לא מסתכלים על מה שלמדת, לא אכפת להם מה כתוב על התואר שלך ושמנהל החוג שלך הבטיח לך ש"ירדפו אחריך" אחרי שתסיים את התואר. מעסיקים, במיוחד בשוק ההון, מחפשים מוחות צעירים סקרנים שרוצים ללמוד, עם אמביציה להצליח ומוכנים לעשות המון כדי לגרום לזה לקרות, אנשים שעברו הכשרות ספציפיות נוטים להיות כאלה יותר.

ראיתי מספיק מקרים של צעירים עם סה"כ חצי שנת נסיון אבל כזו שמוכיחה על יכולת ועל מחשבה יצירתית שגברו על מועמדים אחרים לעבודה עם תואר שני בהצטיינות. אם יש אצלך בבית דליפה בתקרה, למי תקראי, למהנדס בנייה שלא הרים את הראש שלו משולחן השרטוטים כבר 20 שנה, או לאינסטלטור שמטפל בדליפות האלה יום יום? זה בדיוק אותו דבר פה, והמעסיקים יודעים את זה.

אז אני מבין שהעולם שייך רק לצעירים?

האמת שנגעת בנקודה מעניינת מאד, לאחרונה הגיעו אלינו מספר גדול של אנשים בגילאי 40+ עובדי הייטק, עובדי מדינה, ומנהלים של חברות במשק שהגיעו למסקנה שנמאס להם שהחברות שלהם מרוויחות מהיכולות שלהם הרבה כסף ולהם לא נשאר יותר מדי, והחבר'ה האלו מאד בולטים בהצלחות שלהם - הם מגיעים עם נסיון עסקי ופיננסי רחב וזה מאד עוזר להם.

לא מזמן ישבתי עם אבנר(47) לשעבר גזבר של חברה גדולה ומוכרת, והחליט שעכשיו הוא עושה לביתו, הוא אמר לי שאם הוא היה יודע על האפשרות הזאת בגילי הוא היה נמצא במקום אחר לגמרי היום!


מה עמדת הממשלה בכל הנוגע לדה-אקדמיזציה של שוק ההון?

אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם הרשות לניירות ערך במשרד האוצר. גם פה - מי שמקבל את ההסמכה ממשרד האוצר לנהל השקעות זה רק מי שעובר את המבחנים של הרשות לניירות ערך.


ואיך אפשר לעבור את הבחינות הללו?

רק מי שלמד במשך שנתיים לימודים מעשיים ולא רק ביזבז משאביים וסתם לעצמו את הראש שלו במשך 3-5 שנים במודלים סטטיסטיים תיאורטיים שאין להם קשר למציאות.

אנחנו מגלים שיעורי התלמידים שעוברים הבחינות המאוד לא קלות האלו אצלנו במכללה עוברים את סף ה80%. בסופו של יום כספי הפיקדון מושקעים יותר טוב בהכשרה מקצועית מאשר בתואר שלא באמת מגדיל לך את השורה התחתונה בבנק.

הצצה לתוך ה-Big Shot: סדרת הווידאו החתרנית של ברנד


ומה יש בסדרה המדוברת?

"גיא ברנד שהכניס אותי לעולם המסחר בשוק ההון, הוא אדם מיוחד במינו, הוא בנה במו ידיו כבר מעל 1000 סוחרים מצליחים והחליט שהוא חושף את הסודות, הכלים והידע שאפשרו לו לעשות את זה על בסיס קבוע וצפוי. נשבר לי שצעירים שרוצים להתפרנס ברמה גבוהה חושבים שרק יחידי סגולה מסוגלים להגיע למשכורות כאלו. זה לא מסובך כמו שרוצים שתחשוב."

ואיך מקבלים גישה לסדרה?

“זה קל לוחצים על הקישור הזה מכניסים מייל כדי שנוכל לסנן החוצה אנשים שהם לא רציניים, ומקבלים גישה מידית לסרטון הראשון, שמראה את הצעד הראשון של סוחר."

ועד מתי הגישה לסדרה פתוחה?

"הסדרה יורדת מהאוויר עוד פחות משבועיים בגלל שאנחנו רוצים להמנע מהצפה גדולה מדי ושנוכל ללוות כל אחד באופן אישי ואנחנו צריכים להערך לכמות נוספת לפני שנעלה אותה שוב לאוויר."

מילה לסיום?

“מספיק שעזרתי עם הדברים שלי והסדרה של גיא לאדם אחד בלבד לקצר את הדרך, ולהרוויח את הכסף שמגיע לו, ומבחינתי עשיתי את שלי.”

**פתוח לזמן מוגבל: לרישום מידי לסדרת Big Shot המדוברת של גיא ברנד לחץ עכשיו כאן