מדריך קבוצת החיילים, איתן רוד, סיפר בגל"צ: "ירדתי מהאטובוס כמה דקות קודם לפני החיילים. בשבריר שנייה תוך כדי שאני מדבר עם הקצינה אני רואה את המשאית דוהרת לעברנו. אחרי כמה גילגולים על הדשא ראיתי את המשאית נכנסת ברוורס, ואז הבנתי שזו כבר לא תאונה. הרגשתי שהאקדח עדיין עלי, רצתי מולו התחלתי לירות את כל המחסנית שלי, הוא נסע אחורה ועוד עלה על הפצועים".

"קשה לי שלא לחשוב על כך, שייתכן ואועמד לדין על הירי לעבר המחבל, אמר רונד והוסיף, "לחיילים לקח יותר מדי זמן עד שהם התחילו לירות במחבל, ואני לא מבין את ההיסוס והעיכוב בפתיחה בירי".

משאית שעלתה על טיילת הנציב ארמון מכיון רחוב עלר סטתה ממסלולה ופגעה בקבוצת חיילים שירדו מהאוטובוס. חובשים ופאראמדיקים של מד"א קבעו את מותם של 4 צעירים בשנות ה- 20, בהם 3 נשים וגבר ומפנים לבי"ח שערי צדק והדסה, 15 פצועים, בהם: 1 קשה , 4 בינוני ו- 10 קל.

משה אהרון, נהג אוטובוס שהיה בזירת הפיגוע, סיפר ליעל דן על מה שראה: "עמדו קבוצה של חיילים עם הקיטבגים שלהם, בדיוק הורדתי אותם מהאוטובוס. ומשאית דהרה בתוך הקבוצה של החיילים. עלתה עליהם, החיילים ירו עליו והוא עלה עליהם שוב. המשאית הגיעה מהצד שלי של האוטובוס, חוזרת רוורס ועוד פעם עולה עליהם".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת הגיב בעקבות הפיגוע הקשה בירושלים: "לצערנו אין גבול לאכזריותם של המחבלים אשר לא בוחלים בשום אמצעי כדי לרצוח יהודים ולפגוע בשגרת החיים בבירת ישראל. אלו שמסיתים ומלבים ואלו שתומכים בטרור חייבים לשלם מחיר כבד. אני קורא לתושבי ירושלים והמדינה כולה לגלות ערנות ולמרות הפיגוע הקשה להמשיך בשגרת החיים ולא לתת לטרור לנצח".