ב"ה שלום וברכה! בעקבות תשובתך בנוגע לכיסוי ראש, הבנתי עד כמה מגמתית וחד כיוונית היא אופן המחשבה אותה את מיצגת. החכם באשי,לדעתי היה "מתהפך בקברו" לקריאת שורותיך,המתירות גילוי ראש "על חשבונו". איני יודעת מהיכן העלתם את כתביו אלה,ומה מקומו בין פוסקי ההלכה.ברור שפסיקת הלכה אינה נבנת כך. האם רבנים אחרונים הלכו כפסיקתו?האם פסיקותיו מתאימות להיום?(אם כן-האם את הולכת במזרח ירשלים(למשל לשוק המוסלמי או אפילו לבי"ר הר הצופים)ברעלה?שם לבטח זה "רוח המקום"). שורותיך הן מגמתיות,חד כיווניות,ולדעתי אינן באמת מציעות לאותה בחורה תמימה את מלא חופש הבחירה. תודה על מכתבך, מכיוון שהוא פקח את עיני לרוחה האמיתית של התנועה הזו.ואם לא כך הדברים,יש לפרסם את מלא ספקטרום הדעות, מפיהם של ההולכים בדרכם. בברכה, יעל.



תשובה

אם תשובתי חד כיוונית כך היא גם תגובתך. ההבדל המהותי שאני לא מתעסקת בהשקפת העולם החרדית אלא בברור שאלות של הלכה בעולם בו אני נמצאת ואותן נשות קולך שעולמן דומה וחשוב להן לחיות ברוח תורה. אם תתשובתי שאיננה פסיקה לא טובה בעיניך אינך חייבת לקרוא בה, ואין היא מחייבת אותך. זה יתרוני המובהק על פני רב פוסק וטוב לי בכך. מקווה שיהיה לך גם טוב בזה.