משפחות מרובות ילדים מודעות היטב לחשיבות של בחירת חיתולים בצורה נכונה. זהו אחד ממוצרי הספיגה העיקריים שמלווים את הילד בשלבי ההתפתחות הראשונים שלו, אך יש להם גם משמעות כלכלית. הדרך היחידה לחסוך בהוצאות היא למצוא מוצרי ספיגה איכותיים ועמידים. אלו יהיו מוצרים שקל להחליף ובמידת הצורך גם להשתמש בהם לטובת שמירה על היגיינה.

השאלה היא כיצד בוחרים מוצרי ספיגה לילדים ועל מה כדאי לשים דגש. ראשית, רצוי להתחיל בנושאים כמו גודל ומשקל. על כל אריזת מוצרים יש חלוקה לגדלים, גילאים ומשקל. החלוקה הזו היא הדרך הטובה ביותר להבטיח התאמה אידיאלית בין גודל החיתול למשקל התינוק. עם זאת, יש לזכור שהתינוק גדל ועולה במשקל במהירות בשנה הראשונה. המידות מתחילות מחלוקה לפגים, חיתולי NB ועד משקלים גדולים של 20 קילו.

(צילום: יחצ)

המטרה העיקרית: ספיגה מלאה

המטרה של מוצרי ספיגה בכל גיל היא כמובן לספוג כמה שיותר נוזלים והפרשות גוף. בעזרת מוצרים איכותיים ניתן לשמור על ישבנו העדין של התינוק, להשאיר אותו יבש ובלתי מגורה ולספוג את ההפרשות למשך מספר שעות ברצף.

רצוי לבחור מוצר עם מספר שכבות לפחות ולשים לב להבדלים ביניהן. השכבה הראשונה צריכה להיות עשויה סיבים טבעיים כי תפקידה לספוג את ההפרשות ולשמש לריפוד, בעוד השכבה השנייה היא בדרך כלל זו שאחראית על נעילת הנוזלים. זו השכבה שבאמצעותה החיתול סופג וסופח את ההפרשות. לבסוף, השכבה הנוספת היא זו שמונעת מההפרשות שטרם נספגו לבוא במגע עם עורו העדין של התינוק.

(צילום: shutterstock)

ההבדל בין מוצרים איכותיים ופחות איכותיים הוא באיכות הספיגה. למרות שמוצרים מסוימים עולים עשרות אחוזים פחות ממוצרים איכותיים, בסופו של דבר מדובר על הוצאה לא משתלמת. עדיף להשקיע בחיתולים איכותיים ולמנוע התפתחות של גירוי, יובש ומחלות על עור התינוק. השקעה מן הסוג הזה תלווה את המשפחה לאורך שנים ותחסוך עוגמת נפש וטיפולים מיותרים.

(צילום: יחצ)

מוצרי ספיגה טובים יקלו על ההורים בעת הפתיחה והסגירה. תינוקות לא תמיד מגלים סבלנות כלפי פעולת ההחלפה, לכן יש חשיבות גדולה לנוחות השימוש. השאיפה היא לבחור מוצר ספיגה נוח להחלפה ולא מסובך. כמו כן, אפשר לחסוך בהוצאות גם על מוצרי ספיגה איכותיים ונוחים במידה ובוחרים היטב את מקום הקנייה. רצוי לעקוב אחר מבצעים והטבות, להגיע לחנויות שונות ולהשתמש בהמלצות של חברים ובני משפחה.

עוד דרך לחסוך בלי לוותר על איכות היא לקנות כמויות גדולות של מוצרי ספיגה. עם זאת, יש להיזהר מכמות גדולה מדי שלא תתאים לקצב ההתפתחות של התינוק ולמידות שמשתנות עבורו.