ביום שני האחרון התקיימה קביעת מזוזה והרמת כוסית לרגל השקת פרויקט החסד "הבית של אביה" אשר הוקם לזכרו של אביה יהושע ז"ל גולדברג בנם של רונית וישראל גולדברג יבדל"א, שמסר נפשו על התיישבות ולימוד התורה בארץ ישראל.

הבית של אביה הינו מיזם חברתי קהילתי פורץ דרך, בו תפעל חנות יד שנייה המנוהלת ע"י נערים עם צרכים מיוחדים. במסגרת המיזם נאספות תרומות של ביגוד ואביזרי אופנה מגוונים אותם קולטים בני נוער עם צרכים מיוחדים, ובעזרת מתנדבים הם מסדרים, מקפלים ומוכרים את הבגדים במחיר סמלי של שקלים בודדים.

בקביעת המזוזות כובדו הרב אריה שטרן שליט"א, רבה הראשי האשכנזי של ירושלים, והרב שמואל אליהו שליט"א, רב העיר צפת.

הרב אריה שטרן אמר כי "ההרגשה שלי כשאני מגיע למקום כזה היא של 'לעולם חסד יבנה', הייחודיות במקום הזה היא מעגל מופלא של גמילות חסדים הבא מכל הצדדים".

הרב שמואל אליהו אמר כי "המיזם הזה הוא דבר חי, צומח. רואים את זה כי יש במקום שמחה, השפעה, הקרנה וברכה. אבא שלי היה אומר על מקום כזה את הפסוק "זרעו לכם לצדקה, קצרו לפי חסד" - אתם זורעים. בבגדים האלה יש תכונה של חיות. אתה שם בגד וממנו צומחת חנות שלמה. אני רוצה לברך אתכם בברכה שאבא היה מברך, שכל הדברים שאתם עושים יהיו בהם חיות וצמיחה".

(צילום: יחצ)

באירוע עליו עמלו נעמה ומלאכי בעדני, ידידיה תנעמי, משפחת גולדברג ועוד רבים וטובים נכחו הגב' חגית משה סגנית ראש עיריית ירושלים, דב קלמנוביץ' המשנה לראש עיירית ירושלים, אריה קינג חבר מועצת העיר בירושלים, אתי אורלב סמנכ"ל החמ"ד, בניה פרידמן ממפעלות הציונות הדתית, עוזי זליגר סמנכ"ל רדיו גלי ישראל, קמיליה אלפסי, מנהלת סניף בנק לאומי בגבעת שאול ועוד מתנדבים ואורחים רבים.

מלאכי בעדני מנכ"ל עמותת קשת אמר כי "קראנו למקום הבית של אביה כדי שירגישו שזה בית, אנחנו רוצים שכל מי שיבוא לפה ירגיש בנוח ממש כמו בבית, וזה יהיה לכבודו של אביה שהיה כל כולו בחור של חסד".

ישראל גולדברג הבעלים של פרסומי ישראל ואבא של אביה ז"ל עליו נקרא המקום אמר כי "לאחר שאביה נהרג שאלתי את הרה"ג מרדכי אליהו איך הכי ראוי להנציח את שמו והתשובה שלו הייתה ע"י חסד ותורה. אז ב"ה אנו זוכים לסייע למוסדו של תורה וחסד כמו המקום הנפלא הזה. כל מי שמגיע לכאן בין אם הוא מתנדב או קונה שותף לחסד הזה. כאן לא ברור מיהו הנותן ומי המקבל - זו הייחודיות כאן".

במיזם זה כל הצדדים מרוויחים, גם הקהילה שיהיו לה בגדים יד שנייה אותם יקנו בצורה מכובדת, גם העובדים שיעבדו בחנות וימצאו תעסוקה משמעותית וכמובן שהחיבור בין השניים. גם הילדים בעלי הצרכים המיוחדים נהנים במפגש עם הקונים, והקונים במפגש איתם. בבית של אביה עשרות מתנדבים אשר מלווים את בני הנוער והפרויקט המיוחד. כמו כן הוא מנוהל כולו בהתנדבות ללא משכורות וללא הוצאות מיותרות.

מלבד פעילות החנות, הבית של אביה, מיסודן של קרן אביה ועמותת קשת, יהיה פתוח לאירועי קהילה חינוכיים למשפחה ולנוער הירושלמי, סדנאות, יצירת בגדים ובובות בד, שעת סיפור, מופעים בקהילה ועוד.

למעוניינים לתרום, להתנדב או לסייע ניתן לקבל מידע אצל מלאכי בעדני 052-6617713 או במייל: aviaorg@gmail.com