ההכנה של פסטו ביתי היא הדבר הכי פשוט שיש, רק צריך בלנדר טוב שלא משפריץ לכל עבר ושקל לנקות אותו, אם מצאתם אחד כזה (כמוני) תתקשו להיפרד ממנו ותגלו שאתם משדרגים מורחים פסטו על כל דבר שזז בערך.

הסוד של פסטו טוב זה עלים טריים, צנוברים (שנותנים את השומן המעניין) ושמן זית טוב - זה הכל. זה הזמן להדגיש כי אם אתם לא מחובבי הכוסברה אפשר בהחלט לדלג עליה או להמיר אותה במשהו אחר, אותו הדבר לגבי צנוברים שאותם בקלות אפשר להחליף באגוזי מלך. הדבר היחידי שתצטרכו זה לבדוק בכל פעם את היחסים השונים בין המרכיבים לוודא שהפרופורציות שלכם מתאימות לטעם שלכם.

המצרכים

חצי כוס צנוברים
רבע כוס שמן זית
חבילת בזיליקום חסלט
צרור כוסברה חסלט
צרור פטרוזיליה חסלט

כל השילובים אפשריים(צילום: אלעזר קליין)

ועכשיו להכנה: קוטמים את כל הגבעולים מהעלים הירוקים, ומכניסים את העלים למעבד המזון. מוסיפים את הצנוברים וכמה טיפות שמן זית. מפעילים את מעבד המזון לכמה פולסים קצרים, מוסיפים עוד שמן זית ושוב פולסים, ככה שוב ושוב כשבכול פעם מזליפים מעט שמן ונותנים כמה פולסים. עד שלבסוף מתקבל ממרח גרגירי - חלק. מוסיפים מעט מלח פלפל לפי הטעם ונותנים ערבוב נוסף.

הסוד הוא בזילוף האיטי של שמן הזית (צילום: אלעזר קליין)

מחפשים שדרוגים? בשמחה. אפשר לקלות מעט את הצנוברים על מחבת חמה קודם. אם אתם מחובבי החריף אפשר להוסיף חצי פלפל חריף לסיפור ולקבל פסטו- חריף. וכאמור לגוון בעלים השונים או באגוזים.

ועכשיו לכריך המושלם. אני בגישה שלחם טוב עדיף לקנות במקום מתמחה ולא להכין בבית, זה יותר פשוט פחות מלכלך והכי חשוב יותר טעים. חוצים את הלחם ומורחים שכבה נדיבה של פסטו, עליה עורמים כרעי חסה, פרוסות בצל סגול, בטטה מקורמלת בתנור וגבינה כחולה. וזהו יש לכם את הביס המושלם. בתאבון.

(צילום: אלעזר קליין)


צריכת מוצרי "חסלט - עלי קטיף" הופכת למשתלמת הרבה יותר, עם יציאתו לדרך של המבצע הגדול, במסגרתו תוכלו לזכות מדי שבוע במוצרי חשמל יקרי ערך למטבח הביתי. לפרטים נוספים על המבצע לחצו כאן