נהג האוטובוס חיים ביטון, שעל פי החשד נהג ברשלנות והוביל למותם של שישה נוסעים אמש (א') הורשע באחריות לתאונה כמעט זהה בקו 402 לפני שלוש שנים.

בשנת 2013, בדרך מבני ברק לירושלים, גרם ביטון לפציעתם של 18 מנוסעי האוטובוס כשפגע במשאית שנסעה לפניו. בכתב האישום שהוגש נגד ביטון ב-2014 נטען כי "בתאריך 26 בדצמבר 2013 סמוך לשעה 1 בלילה, נהג הנאשם באוטובוס מסוג מאן ונסע בכביש 1 מכיוון בני ברק לירושלים, בעקבות משאית וולבו פול טריילר הנהוגה בידי עביס גאלב".

בתאונה הלילה נהרגו לאה מלמוד (61), אהרון מרדכי (18), יעקב חשין (27), ישראל וינברג (26) וחנה פרנקל (23) ולוי יצחק אמדדי (17). נוסף על ההרוגים נפצעו בתאונה 12 בני אדם, מתוכם אחת במצב קשה. היא נותחה במהלך הלילה בבית החולים אסף הרופא ונמצאת בטיפול נמרץ. יתר המעורבים נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים שיבא שבתל השומר, קפלן שברחובות, וולפסון שבחולון ומעייני הישועה שבבני ברק.

ביטון, שמיוצג על ידי עורכת הדין לאה גולדמן, הודה במהלך החקירה כי הוציא את הטכוגרף (מכשיר ובו דיסקה המסמנת זמן, מרחק, מהירות נסיעה ושעות עבודתו של הנהג). "פעולה זו מהווה שיבוש הליכי חקירה", טענה כנגדו המשטרה.

רב-פקד משה כהן, בוחן התנועה החוקר את התאונה, סיפר כי ביטון נסע על שולי הכביש. לדבריו, "הוא הבחין במשאית שבריר שנייה לפני הפגיעה, הסיט את ההגה חזק שמאלה ובכך האוטובוס פגע בפינה הימנית הקדמית בפינה האחורית השמאלית של המשאית התקולה".