פעילות משותפת של תנועת בני עקיבא ובני עקיבא עולמית והרב מנחם ולדמן הביאה להקמת סניף בני עקיבא עבור הילדים ובני הנוער בגונדר. הפעילות בסניף מתקיימת בהובלת שליחות מישראל ומדריכים בני הקהילה המקומית - במטרה להקל עליהם את ההשתלבות בישראל ואת הקליטה בסניפי בני עקיבא במרכזי הקליטה - ולאחר מכן בסניפים ברחבי הארץ.

בקהילת הממתינים לעלייה בגונדר שבאתיופיה מתגוררים כ-6000 מבני שארית יהודי אתיופיה הממתינים לעלות לישראל- כשע"פ החלטת הממשלה הם צפויים לעלות לישראל ב-5 השנים הקרובות.

כ-6000 מבני שארית יהודי אתיופיה ממתינים במחנה בעיר גונדר לעלייתם בישראל- ע"פ החלטת הממשלה. תהליך העלאתם לישראל צפוי להימשך זמן רב כשבסופו לא יוותרו יהודים על אדמת אתיופיה. על מנת להקל על הילדים ובני הנוער בגונדר את תהליך הקליטה בישראל הוקם במקום סניף חדש של תנועת בני עקיבא שמקיים פעילות שוטפת זה למעלה מחודשיים.

תנועת בני עקיבא בישראל המפעילה סניפים במרכזי הקליטה של יוצאי אתיופיה בארץ נערכת לקליטתם עוד בעת שהותם באתיופיה על מנת לסייע להשתלבות מוצלחת בחברה הישראלית.

מזכ"ל תנועת בני עקיבא דני הירשברג אמר כי הקשר עם השליחים באתיופיה יסייע בקליטתם של העולים החדשים: "הקשר והפעילות בגונדר מסייעת לנו בפעילות בקרב קהילת יוצאי אתיופיה ומאפשרת לנו לקלוט אותם באופן המיטבי ביותר במרכזי הקליטה ובסניפים בארץ."

מזכ"ל תנועת בני עקיבא העולמית רועי אבקסיס הוסיף כי מדובר בפעילות חלוצית: "בא לפתחנו אתגר חשוב וחלוצי להתחיל פעילות של בני עקיבא באתיופיה שתמשיך בקליטתם על ידי תנועת בני עקיבא בישראל. אנו פועלים בימים אלו למסד את הפעילות בגונדר ולגייס למשימה חלוצית זאת את טובי השליחים".