עימות חדש בקואליציה: המפלגות החרדיות החלו לקדם חוק שיבטל את הרפורמה של יאיר לפיד שקשרה בין רמת התקצוב ללימוד מקצועות ליבה, כך דווח הבוקר (יום ד') בגל"צ. שר החינוך נפתלי בנט מהבית היהודי הודיע כי הוא מתנגד למהלך ואף ציין בחשבון הטוויטר שלו: "לא מכיר ולא יהיה", אך החרדים מזכירים כי מדובר בהתחייבות כלפיהם שמופיעה בהסכם הקואליציוני.

על פי החוק שהעביר לפיד בכנסת הקודמת, מוסדות פטור של החרדים יהיו זכאים ל-55 אחוזים מימון בלבד ממשרד החינוך כל עוד לא ילמדו באופן מלא מקצועות ליבה: אנגלית, מתמטיקה ועברית. על פי החוק התהליך יהיה הדרגתי, וזאת כדי לוודא שיש מספיק מורים שיכולים ללמד במגזר, ושהשינוי לא יהיה קיצוני מדי. התקנות שנדרשו לשם כך לא הושלמו ונדחו טרם נפילת הממשלה, ולכן המהלך לא יצא לפועל.

במפלגות החרדיות החלו בימים האחרונים לקדם את שינוי החוק בהליך מזורז באישור של יו"ר ועדת הכנסת ח"כ דוד ביטן מהליכוד. הם קיבלו פטור מחובת הנחה, וההצעה תעלה לוועדת שרים לענייני חקיקה ככל הנראה כבר ביום ראשון הקרוב, ולא תצטרך להמתין 45 יום על שולחן הכנסת כמו הצעה רגילה.

גורמים ביהדות התורה הזכירו כי על פי ההסכם שנחתם עימם עם כניסתם לממשלה, שר החינוך אמור היה לקדם את החקיקה שתבטל את הקשר בין תקצוב ללימודי ליבה, אולם בשל העובדה שבנט לא הגיש הצעת חוק שכזו עד עכשיו, החלו חברי הכנסת החרדים לקדם אותה באופן עצמאי.

בנט כאמור, מתנגד להצעה מלבד הציוץ בטוויטר הוא אמר בראיון לגל"צ: "אם שותפים בממשלה מתכוונים לעשות משהו כל כך מרחיק לכת, ראוי שידברו איתנו קודם. אני לא חושב שזה הכיוון ולא אתן לדבר כזה לקרות".

בכירים חרדים אמרו בתגובה, "מעניין איך בנט היה מגיב לו אנחנו היינו מונעים ממנו לקבל את מה שנחתם עמו בהסכם הקואליציוני. הפטרונות וההתנשאות שלו על הציבור החרדי הם בלתי נסבלים".